Even voorstellen: Markuss (+ 3 anderen)

Gestart door Markuss, 19-10-2020 21:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markuss

Hallo allemaal,

Na al een flinke tijd (rondom april begonnen) hier 'stiekem' meegelezen te hebben zal ik mij nu iets actiever willen bezighouden met dit forum en het bierbrouwen.

Wij zijn met een clubje van 4 mannen, uit de Kop van Noord-Holland, op het idee gekomen om onze brouwsels te gaan bundelen. Eenieder brouwde kleine batches voor zichzelf (soms 10 L, dan 18 L en dan weer 14 L) en toen kwamen we op het idee om dit samen te doen voor de gezelligheid én iets professionelere aanpak (al blijft het geheel hobby, absoluut geen verkoop).

We hebben de Brew Monk Titan 70 L op het oog, door de bomen zagen we het bos niet meer met alle namen (EasyBrew, Brew Monk, Klarstein etc.) maar ze lijken allemaal op elkaar. Vooral omdat we dan flinke batches kunnen maken van onze favoriete bieren zoals Blond, Tripel, IPA, Hefeweizen en Gerstewijn.

We hebben een ruimte gevonden onder een gedeelte van een oude stolp met een flinke ruimte. Naast de Titan 70 L willen we enkele conische gistvaten erbij doen omdat ik las dat het handig is dat je na een paar dagen al wat gist kan wegtappen dan.

Daarnaast leek het ons handig om een flinke platenkoeler (50 platen) te kopen om de flinke hoeveelheid wort te koelen. Ook zijn we eerst van plan om 2 gistkasten van oude koelkasten te bouwen en mogelijk later een grotere gistkast waar meer in kan.

Nog wat enkele kleine vraagjes:
-   Hoeveel liter kan je netto ongeveer brouwen met een 70 L bij een Blond biertje?
-   Is een platenkoeler verstandiger dan een spiraalkoeler bij 70 L brouwketel?
-   Hebben jullie nog tips voor ons?

Mochten we wat onderweg zijn dan zal ik zeker even wat foto's posten.

Markuss

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.