Dude net begonnen en moet nog veel leren

Gestart door Heyudude, 29-08-2020 12:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heyudude

Hoi

Ik ben net begonnen, de eerste 6 liter van een startpakket zit in een fles.
Geen idee of het wat wordt van wort tot wat ;)

Vind het leuk en wil meer leren.

Ik brouw nog in een weckketel, lees al dat het bij meer liters lastig wordt te verhitten.
Ach ja... beginners plannen en eindigen denk ik in een 50 liter vol automaat


Jeroen76

Goed bezig en van harte welkom hier!

Rustig aan beginnen en leren en dan kijken wat het beste bij je past.

Gr. Jeroen


William

Hey Dude,

Met wort wordt het altijd wel wat.

Veel plezier met deze hobby. Drop je ervaringen of vragen gerust op dit forum.

William aka Kloekus

Heyudude

Dank. Zeker langzaam aan. Elke batch weer een ervaring rijker.

Ben al stiekem aan het kijken op het prikbord hier.
Had beter een 27 liter Brewferm kunnen kiezen denk ik. Maar goed kalm aan zo gaat het ook wel al is het niet ideaal. Het bier is trouwens een Belgisch Blond, ziet er al vrij helder uit, heb nog hoop dat het gelukt is.

Ik neem aan dat iedereen wel een paar batches "Gootsteenbier" heeft gemaakt toch?

Nb wanneer is de captcha uitdag8ng weg? Nu moet ik die elke keer intikken...

Adbrouwt

Ik brouw nog steeds in weckketels. Bevalt mij prima en heb altijd dat behalve het gemak je bier er niet beter van wordt. Welkom dus

Heyudude

Ok, dat is handig om te weten! Isoleer je de ketel? Welke is het, die van mij is 2000 Watt en 32 liter als ik me goed herinner.
Twijfel nog of deze de temperatuur goed gaat vasthouden, wil er bij de 2e batch een Inkbird tussen plaatsen en de weck ketel op sap stand.

Las wel dat je geen kleine hoeveelheden moet brouwen ivm het verbranden onderin van deze ketels.
Nog meer tips (een link naar het forum is ook handig: weet niet of deze discussie hier thuis hoort)

Oscar

Koop gewoon een flinke pan voor op het vuur !!! En roer lekker zelf, of bouw er een roerwerk in! Hoger rendement en je kunt meer mout storten! (Minder beperkingen)... :)

Maar wat jij wilt natuurlijk.... en vwb dat leren... koop wat literatuur en kijk BrouwTV

Heyudude

Dank Oscar. Inmiddels de tip ter harte genomen. Natuurlijk sta ik open voor suggesties maar je moet ergens beginnen met experimenten.
Brouwtv is een goede tip, al gekeken een 2tal afleveringen, misschien kun je een samenvatting in de video tekst zetten vd apparatuur en bijzonderheden? Verder leuk om te zien!

Putjesbier

Hier ook begonnen brouwen met een Weck ketel. 20 liter is echt doenbaar om te koken hoor. Goed roeren en erbij blijven bij het koken, want indien het overloopt is het echt een boeltje :p.

Veel succes!

André de Laat

Citaat van: Putjesbier op 12-10-2020  16:20 uHier ook begonnen brouwen met een Weck ketel. 20 liter is echt doenbaar om te koken hoor. Goed roeren en erbij blijven bij het koken, want indien het overloopt is het echt een boeltje :p.

Veel succes!

Jij spreekt uit ervaring? Hahahahaaaaa

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.