Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Ruud, levensmiddelentechnoloog pas begonnen aan thuisbrouwen  (gelezen 757 keer)

Online Rootsman

• Vol lid
  • Land: nl
Beste hobbybrouwers,
Even voorstellen:

Mijn naam is Ruud woon in Vlijmen/omgeving Den Bosch, Ik heb levensmiddelentechnologie gestudeerd aan de HAS waar ik in aanraking ben gekomen met het bierbrouwproces en ben onlangs begonnen aan thuis brouwen. Ik heb hiervoor Maisch en kookketel van Blichmann aangeschaft waarmee ik 38 liter kan brouwen. Ik vergist in een Brewmonk RVS vergistingsvat met aftapkraan voor de dode gist.

Ik ben in het dagelijks leven werkzaam als productontwikkelaar van groente en fruitsappen bij Döhler. Mijn ervaring in de dranken/levensmiddelenindustrie komt bij het thuisbrouwen goed van pas! :) Ik heb ook van dit forum al veel geleerd en daarom nu ook een account aangemaakt.

Groet,
Ruud

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Kijk, een hobby starten met voorkennis... ;D  Ga je veel plezier aan beleven.... :brouwen:

Offline André de Laat

• Super lid
  • Ik brouw zoals ik het leuk vind.
Welkom. Toe maar!!! Meteen maar Blichmann? Wow! Dan had ik er ook meteen een gistvat van Blichmann bij genomen.

Sukses!

André.

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
Welkom Ruud!

Met zo'n achtergrond moet hobbybrouwen wel tot een succes leiden. Er is trouwens sinds kort een hobbybrouwersclub voor regio Den Bosch, misschien ook wat voor jou?

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Welkom Ruud!

De basis is in ieder geval goed, zowel qua kennis als apparatuur! Succes met de nieuwe hobby, het werkt zeer verslavend!

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Vol lid
  • Brood is graan wat geen bier mocht worden!
Welkom!
Zo ben ik min of meer ook begonnen, bierproject op de school van mijn zoon... covid-19 gooide roet in het bier ;) dus dan maar zelf brouwen... verslaafd. Dus pas op!
Mooie set om mee te beginnen...

Online Rootsman

• Vol lid
Thanks! Leuk die brouwclub in Den Bosch, dat kan wel eens interessant zijn. Hoe heet deze?

Afgelopen weekend eerste biertje gebrouwen met de Blichmann set, inderdaad erg mooie set! Was erg tevreden over de filterkuip.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Online Rootsman

• Vol lid
Welkom. Toe maar!!! Meteen maar Blichmann? Wow! Dan had ik er ook meteen een gistvat van Blichmann bij genomen.

Sukses!

André.
Die fermentor van Blichmann was me voor nog even te veel geld in een keer. De kookketels waren al een rib uit mijn lijf voor een beginnende hobby maaaaar ik vermoed dat deze er ooit nog wel keer komt, vind de Brew Monk ook van mindere kwaliteit moet ik zeggen.

Offline EvdBroek

• Super lid
  • Selissen Bier
Thanks! Leuk die brouwclub in Den Bosch, dat kan wel eens interessant zijn. Hoe heet deze?

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,41434.0.html

De club is past gestart en we "spreken" elkaar nu via whatsapp ivm corona-periode

Offline André de Laat

• Super lid
  • Ik brouw zoals ik het leuk vind.
Die fermentor van Blichmann was me voor nog even te veel geld in een keer. De kookketels waren al een rib uit mijn lijf voor een beginnende hobby maaaaar ik vermoed dat deze er ooit nog wel keer komt, vind de brewmonk ook van mindere kwaliteit moet ik zeggen.
Je verwarmt op gas? Zo te zien binnen? Wordt het niet bloedheet in die ruimte? Ik heb het een keer geprobeerd, op gas. Binnen 5 minuten ging ik lopen, zo heet werd het. Nu op inductie. Ik heb alles van Brewtech. Ook fijn spul.

Brouw ze!

André.

Online Rootsman

• Vol lid
Je verwarmt op gas? Zo te zien binnen? Wordt het niet bloedheet in die ruimte? Ik heb het een keer geprobeerd, op gas. Binnen 5 minuten ging ik lopen, zo heet werd het. Nu op inductie. Ik heb alles van Brewtech. Ook fijn spul.

Brouw ze!

André.
Ja het werd wel warm inderdaad, gelukkig kon ik de garagedeur open laten staan dan was het goed te doen.

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
Welkom Ruud!
Leuk dat je ook gaat brouwen!

Je schrijft dat je al veel geleerd hebt op het forum – en we gaan er vanuit dat je hier nog veel meer gaat leren! – maar, ik weet ook zeker dat wij allemaal jouw kennis hier en daar goed kunnen gebruiken! Ik hoop je vaak aan te treffen op het forum!

En, in de tussentijd, veel plezier met brouwen (da's toch wel het allerbelangrijkste..)!

Online Rootsman

• Vol lid
Welkom Ruud!
Leuk dat je ook gaat brouwen!

Je schrijft dat je al veel geleerd hebt op het forum – en we gaan er vanuit dat je hier nog veel meer gaat leren! – maar, ik weet ook zeker dat wij allemaal jouw kennis hier en daar goed kunnen gebruiken! Ik hoop je vaak aan te treffen op het forum!

En, in de tussentijd, veel plezier met brouwen (da's toch wel het allerbelangrijkste..)!
Bedankt, hoop dat ik mijn bijdrage kan leveren op het forum inderdaad

Offline LAM

• Junior lid
  • **
  • Beter lam in de kroeg dan schaap in de wei
Welkom Ruud! Hier een bioloog in opleiding haha. Leuk om te zien dat we zo de gemiddelde leeftijd weer lekker omlaag trekken ;) . Succes met je brouwsels!

LAM

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Welkom Ruud! Hier een bioloog in opleiding haha. Leuk om te zien dat we zo de gemiddelde leeftijd weer lekker omlaag trekken ;) . Succes met je brouwsels!

LAM

Wrijf het er maar in, jouw tijd komt ook nog wel ;)

Tags: