Druivenbier

Gestart door 47andreas, 13-10-2020 15:43 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

47andreas

Hoe brouw ik bier met druiven?

tdp


wernerthefox


47andreas

Heeft iemand ook een idee of je met druiven ook een bier kan maken

tdp

Heb de topics samengevoegd Andreas. Zie de aangeboden links voor informatie.

EvdBroek

Citaat van: 47andreas op 14-10-2020  10:57 uHeeft iemand ook een idee of je met druiven ook een bier kan maken
Ja dit kan en nee ik zou het niet nogmaals doen.
Brouw bier of maak wijn

wernerthefox

Nou nou EvdBroek. Het onderscheid tussen bier, (barley) wijn, mede, melomel, lambiek etc is toch niet zo heel zwart/wit?
Waarom geen druivenbier brouwen? Ik zeg lekker experimenteren....

André de Laat

Citaat van: EvdBroek op 14-10-2020  12:30 uJa dit kan en nee ik zou het niet nogmaals doen.
Brouw bier of maak wijn
I agree.

SVB

Mijn mede jutter Tommie Sjef maakt toch echt te gekke combinaties met wild gistend bier in wijnvaten en met toegevoegde druiven. Toegegeven je moet er van houden... maar wat hij doet is wel erg vet! (En een leuke kerel)

EvdBroek

Citaat van: wernerthefox op 14-10-2020  12:51 uNou nou EvdBroek. Het onderscheid tussen bier, (barley) wijn, mede, melomel, lambiek etc is toch niet zo heel zwart/wit?
Waarom geen druivenbier brouwen? Ik zeg lekker experimenteren....

Tuurlijk kun je fijn experimenteren, dat heb ik ook 2x gedaan met druiven en echt lekker wordt het niet, dat is mijn ervaring. Ik vind het is een beetje jammer van alle inspanning.

tdp

Citaat van: SVB op 14-10-2020  19:31 uMijn mede jutter Tommie Sjef maakt toch echt te gekke combinaties met wild gistend bier in wijnvaten en met toegevoegde druiven. Toegegeven je moet er van houden... maar wat hij doet is wel erg vet! (En een leuke kerel)

Qua resultaat weet ik het niet, maar het is inderdaad een goede gast.

DennisSpanjer

Ik heb ooit eens een bier gehad op een festival van Berghoeve, dat gegist was met druiven er bij.
Dit was inderdaad een combinatie van rode wijn en bier, maar zeker niet vies.

EvdBroek

Citaat van: DennisSpanjer op 15-10-2020  13:39 uIk heb ooit eens een bier gehad op een festival van Berghoeve, dat gegist was met druiven er bij.
Dit was inderdaad een combinatie van rode wijn en bier, maar zeker niet vies.
Druivenbier is geen combinatie van rode (of witte) wijn en bier, maar wel een gisting van bier met druiven.

pincopallino

Citaat van: EvdBroek op 16-10-2020  08:54 uDruivenbier is geen combinatie van rode (of witte) wijn en bier, maar wel een gisting van bier met druiven.

Ik zou zeggen een gisting van  granen met een X % druiven.

Wolter

Er is in de buurt van Groesbeek een wijngaard waar naast wijn ook een bier met druif wordt verkocht. Ik ben er niet helemaal van ondersteboven maar wat ik begreep is het een blond bier waaraan later druivensap is toegevoegd.

pincopallino

Ik heb deze IGA een paar jaren geleden mogen proeven en...geweldig bier.
https://www.callmewine.com/birra-bb9-barley-P19258.htm
Het is voor hobbybrouwers een moeilijke opgave vanwege het tasten in de duisternis voor wat betreft recept. Het lijkt mij de moeite waard om te experimenteren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.