Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Inkbird  (gelezen 1645 keer)

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Land: nl
  • Good beer makes its own friends!
Re: Inkbird
« Reactie #25 Gepost op: 17-10-2020 18:52 u »
Mijn kast staat buiten of in de schuur. Met opwarmen als het kouder is help ik wel een handje door met een föhn even flink mee te verwarmen of een bak met heet water er in te zetten. Op die manier hoeft je kabel niet uren te verwarmen.

Mijn kabel haalt die 70°C niet hoor.

Viel mij trouwens pas op toen ik een oude elektrische deken weggooide dat daar vrijwel dezelfde kabel in is verwerkt, voor een tweepersoons zeker een meter of tien denk ik. Wellicht dat je daar ook mee aan de slag kunt want die zijn ook niet zo heel duur.

Gr. Jeroen

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline breda82

• Senior lid
  • Land: 00
  • Just experiment
« Reactie #26 Gepost op: 18-10-2020 18:39 u »
Ik heb Inkbird en Brewbelt, werkt perfect. Wifi zou wel handig zijn dus zou de Inkbird met wifi aanraden.

Offline Kramer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #27 Gepost op: 19-10-2020 23:15 u »
De inkbird 308 zonder wifi is op amazon.nl regelmatig in de aanbieding voor € 32. Normaal staat hij daar voor € 38. Die met wifi staat voor € 65 en heb ik nog niet in de aanbieding gezien. Ik weet niet of het voor sommige de meerprijs waard is maar persoonlijk zag ik het voordeel van de wifi niet, de andere kan je ook instellen en aan enkel de temperatuur zie ik niet veel progressie.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #28 Gepost op: 20-10-2020 20:59 u »
De inkbird 308 zonder wifi is op amazon.nl regelmatig in de aanbieding voor € 32. Normaal staat hij daar voor € 38. Die met wifi staat voor € 65 en heb ik nog niet in de aanbieding gezien. Ik weet niet of het voor sommige de meerprijs waard is maar persoonlijk zag ik het voordeel van de wifi niet, de andere kan je ook instellen en aan enkel de temperatuur zie ik niet veel progressie.

De wifi versie heeft het grote voordeel dat je op afstand de temperatuur kunt regelen. Dat is vooral handig als je ook een online elektronische hydrometer hebt zoals een iSpindel of een BrewBrain Float. Aan de hand van de daling van het SG en het temperatuurverloop kun je er voor kiezen om de temperatuur van je jongbier te verhogen om zo te zorgen voor een betere uitgisting.

Offline LAM

• Boven 10 berichten
  • *
  • Beter lam in de kroeg dan schaap in de wei
« Reactie #29 Gepost op: 22-10-2020 11:25 u »
Goedenavond allen,

Nu we stilletjes aan al het materiaal aangeschaft hebben ben ik nog bezig met het zoeken van een temperatuurcontroller en verwarmingselement.

Ik dacht aan een inkbird, met welke inkbird hebben jullie de beste ervaring of welke is het beste geschikt voor een klimaatkast gemaakt uit een koelkast?

Het verwarmingselement zou ik een verwarmingsbuis nemen of is dit niet geschikt?

Ik hoor het graag!

Groetjes Nico
Beste Nico,

Ik heb ook een inkbird thermometer. Zo een met twee probes. Ikzelf gebruik die voor het BBQen en kan dus goed begrijpen dat die ook in de koelakst goed functioneert. Waar je met deze thermometer wel voor uit moet kijken is dat je de probe niet onderdompelt in bijvoorbeeld je wort tijdens het maischproces. Dan loopt het de probe in en dit maakt een kleine kortsluiting over de sensor waardoor de temperatuur niet secuur meer gemeten kan worden. Kokende wort gaf hij daarna ook aan als 70°C en kamertemperatuur was opeen 35°C. Voor de rest echt een top ding!

Groetjes LAM

Offline LAM

• Boven 10 berichten
  • *
  • Beter lam in de kroeg dan schaap in de wei
« Reactie #30 Gepost op: 22-10-2020 11:30 u »
Het is handig om vanaf de bank te kunnen kijken of de temp nog goed is. Stel het staat in die ene oude koelkast in de schuur dan hoef je niet je schoenen aan te doen en door de kou naar het schuurtje ;) . Kortom, het is handig maar eigenlijk vooral een klein luxe dingetje :P
Ook kun je trouwens het verloop van de temperatuur zien in de app.

Groetjes LAM

Online JanDeGraaff

• Senior lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #31 Gepost op: 22-10-2020 13:38 u »
Stel het staat in die ene oude koelkast in de schuur dan hoef je niet je schoenen aan te doen en door de kou naar het schuurtje ;) .
Dan moet je wel ook even denken aan een wifi extender voor in het schuurtje; veel mensen hebben slecht bereik achter in de tuin

Online Heyudude

• Dionysos
  • Vol lid
  • Brood is graan wat geen bier mocht worden!
« Reactie #32 Gepost op: 22-10-2020 19:55 u »
Niks mis met een stukje wandelen en je bier en apparatuur wat aandacht geven... interesse tonen.. geen ramp zonder wifi, de stc1000 doet het perfect ook zonder.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #33 Gepost op: 22-10-2020 21:42 u »
Niks mis met een stukje wandelen en je bier en apparatuur wat aandacht geven... interesse tonen.. geen ramp zonder wifi, de stc1000 doet het perfect ook zonder.

Heel wat jaren een STC-1000 gebruikt. Sinds een jaar heb ik een Inkbird met wifi en daar ben ik blij mee. Het aanpassen van de temperatuur gaat hiermee eenvoudiger.
Maar ik loop nog steeds regelmatig naar het gistvat om de geur dat uit het vat komt te ruiken en om gist af te tappen. Fysiek contact hebben met je bier in worden vind ik ook waardevol. Kun je ook een monster nemen en wat van het bier proeven. Op afstand gaat dat niet...

Tags: