Bier niet aangekomen voor de keuring OBBK

Gestart door Erwin Warners, 07-10-2020 15:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 15-10-2020  23:39 uTsja dan is mijn bovenstaande idee toch helemaal een schot in de roos? Maak er een volgsysteem van, dus van het moment van aanmelden, inleveren tot keuren en de uitslag.

Als ik dit zo lees en ik snap dat er een hele hoop werk in zit en vele vrijwilligers actief zijn, proef ik toch wat knulligheid. Misschien niet erg netjes om te zeggen zo maar aan het einde 'wat flessen bier overhouden' zal je niet gebeuren als je een overzicht hebt van fysiek ingeleverde bieren die van start tot finish te volgen zijn. Ik zie een uitdaging voor de programmeurs en organisatie. ;)

Enne, van het laatste punt ben je dan toch ook helemaal af?

Gr. Jeroen

Zo'n volgsysteem zou problemen kunnen voorkomen. Maar het ontwikkelen daarvan kost veel tijd en geld (onder andere door aanschaf van scannners).
Zo heel veel grote wedstrijden zijn er niet in Nederland. Het OBBK wordt steeds door hetzelfde gilde georganiseerd maar het ONK rouleert onder een aantal gildes. Dit maakt het allemaal wel wat lastiger.

Het organiseren van het ONK is net als brouwen: hoe vaker je het doet des te meer je weet wat je mag verwachten en des te beter de voorbereiding kan zijn. Door de roulatie is mindere ervaring bij de organiserende gildes. Het grote voordeel is wel dat de organisatie niet steeds op dezelfde schouders komt te liggen. Het organiseren van het ONK is een grote klus, het lijkt op sommige momenten alsof je met werk bezig bent in plaats van een hobby...

Jan de Graaff

Citaat van: Jacques op 16-10-2020  21:26 uZo'n volgsysteem zou problemen kunnen voorkomen. Maar het ontwikkelen daarvan kost veel tijd en geld (onder andere door aanschaf van scannners).
Precies dat bedoelde ik (en Jeroen76) eerder met "buiten-de-doos te denken om nieuwe mogelijkheden te benutten om 'oude' problemen op te lossen."

Nagenoeg iedereen heeft tegenwoordig een telefoon met camera. Die camera's kunnen allemaal een QR code scannen (QR code op flesjes plakken en je hebt een uniek ID voor het brouwsel). De telefoons hebben locatiegegevens en kunnen op internet om zo een melding maken. Voila: scanner-probleem opgelost, aanschaf niet nodig, dus erg kosten-efficiƫnt.

Het ontwikkelen van een programma hoeft ook niet lang te duren; een simpele app is al voldoende (waarschijnlijk is een web-app met een database'je al genoeg). Omdat hij voor een heel specifiek doel ingezet gaat worden, hoeft ie ook niet mooi te zijn, of zo; als ie maar betrouwbaar werkt. Ik weet vrij zeker dat we in de hobby-brouwwereld voldoende programmeurs hebben die zoiets in een paar avonden in elkaar geklopt hebben.

Het kan dan alleen nog wel fout gaan als de Russen, Chinezen of Noord-Koreanen de boel gaan lopen te hacken...

hansHalberstadt

Citaat van: hansHalberstadt op 15-10-2020  07:08 uproberen te verklaren waarom er een probleem is als een soort manier om voor henzelf het te kunnen verdedigen en de status te kunnen geven: 'acceptabel, logisch gevolg van de omstandigheden en dus niet te vermijden'.

een uitdaging te zien om zoals je zegt 'buiten-de-doos te denken om nieuwe mogelijkheden te benutten' ipv het voor hunzelf proberen goed te praten.

Je ziet het gewoon gebeuren in dit topic.

hansHalberstadt

Citaat van: JanDeGraaff op 16-10-2020  22:46 uNagenoeg iedereen heeft tegenwoordig een telefoon met camera. Die camera's kunnen allemaal een QR code scannen (QR code op flesjes plakken en je hebt een uniek ID voor het brouwsel).
Ik was bijna hetzelfde aan het typen.

Jacques

Citaat van: JanDeGraaff op 16-10-2020  22:46 uHet ontwikkelen van een programma hoeft ook niet lang te duren; een simpele app is al voldoende (waarschijnlijk is een web-app met een database'je al genoeg). Omdat hij voor een heel specifiek doel ingezet gaat worden, hoeft ie ook niet mooi te zijn, of zo; als ie maar betrouwbaar werkt. Ik weet vrij zeker dat we in de hobby-brouwwereld voldoende programmeurs hebben die zoiets in een paar avonden in elkaar geklopt hebben.

Laat ze maar komen...

Als het goed werkt dan zou dat veel stress bij de organisatoren van grote wedstrijden kunnen voorkomen.

Maar of het zo simpel is dat het in paar avonden in elkaar geknutseld is weet ik niet. Meestal vallen dit soort projecten flink tegen. Als een aantal leden van dit forum kunnen laten zien dat mijn twijfel ten onrechte is zou ik blij verrast zijn...  :)

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 17-10-2020  21:04 uLaat ze maar komen...

Als het goed werkt dan zou dat veel stress bij de organisatoren van grote wedstrijden kunnen voorkomen.

Maar of het zo simpel is dat het in paar avonden in elkaar geknutseld is weet ik niet. Meestal vallen dit soort projecten flink tegen. Als een aantal leden van dit forum kunnen laten zien dat mijn twijfel ten onrechte is zou ik blij verrast zijn...  :)
We zijn hier afhankelijk van de kennis van forumleden en de toegang tot de (soms dure) ontwikkelsoftware.
Soms zijn mensen via hun werk in de positie om toegang te hebben tot beide. Laten we dus dankbaar gebruik maken van wat er is om samen verder te komen.
 

hansHalberstadt

Vooral de motivatie om verder te willen komen en slim gebruik maken van waar forumleden over kunnen beschikken en mensen te motiveren in hun initiatieven. Daar draait het om. Als je dat goed weet te sturen hebben we straks de optimale en slimme software die dat allemaal kan en combineert met wat die mobieltjes allemaal kunnen. Niet focussen op de problemen dus maar op de kansen.

Jeroen76

Citaat van: hansHalberstadt op 17-10-2020  21:13 uVooral de motivatie om verder te willen komen en slim gebruik maken van waar forumleden over kunnen beschikken en mensen te motiveren in hun initiatieven. Daar draait het om. Als je dat goed weet te sturen hebben we straks de optimale en slimme software die dat allemaal kan en combineert met wat die mobieltjes allemaal kunnen. niet focussen op de problemen dus maar op de kansen.
Helemaal mee eens! Ik kan helaas (nog) niet veel qua programmeren want ben nog in mijn boek bezig... ;)

Maar ken wel een paar mensen die hier heel veel kennis voor in huis hebben.

Maar geloof zeker dat we hier de kennis hebben om er iets bruikbaars van te maken. Wil graag meedenken en helpen waar mogelijk. Misschien een appgroep voor de communicatie aanmaken dan worden de plannen snel overzichtelijk.



Gr. Jeroen

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.