Bier niet aangekomen voor de keuring OBBK

Gestart door Erwin Warners, 07-10-2020 15:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin Warners

Vandaag bericht gekregen van de organisatie. Ze kunnen de bieren niet meer traceren en het inschrijfgeld wordt terug gestort.
Ze hebben plannen om te voorkomen dat dit weer kan gebeuren.
Dus toch netjes afgehandeld, en volgend jaar maar opnieuw proberen.

Jeroen76

Als ik alle reacties hier zo lees en weet hoe stervensdruk de heren en dames het hier in Beek en Donk hebben bij Unibrew dan snap ik dat er zaken mis kunnen lopen. Ik heb geen idee hoe dit georganiseerd is maar je kunt niet verwachten dat een bedrijf als Unibrew een hoop werk er bij kan hebben om de verwerking en distributie er bij de nemen. Dus zal de organisatie van deze wedstrijd het beste alles goed moeten voorbereiden zodat Unibrew alleen als tussenpunt fungeert en zij er zelf héél weinig aan hoeven te doen dan het aan te nemen en desnoods enkel hoeven te registreren op een lijst.

Vind de reactie van de organisatie: "Er schijnt daar (Unibrew) meer mis te zijn gegaan"  dan ook zeer laag, ongepast en onvriendelijk.

Bovenal blijft het erg jammer en hoop ik dat alles voor zowel de deelnemers, organisatie en Unibrew op een prettige wijze afgerond kan worden.

Gr. Jeroen

Erwin Warners

Citaat van: Jeroen76 op 13-10-2020  09:15 uAls ik alle reacties hier zo lees en weet hoe stervensdruk de heren en dames het hier in Beek en Donk hebben bij Unibrew dan snap ik dat er zaken mis kunnen lopen. Ik heb geen idee hoe dit georganiseerd is maar je kunt niet verwachten dat een bedrijf als Unibrew een hoop werk er bij kan hebben om de verwerking en distributie er bij de nemen. Dus zal de organisatie van deze wedstrijd het beste alles goed moeten voorbereiden zodat Unibrew alleen als tussenpunt fungeert en zij er zelf héél weinig aan hoeven te doen dan het aan te nemen en desnoods enkel hoeven te registreren op een lijst.

Vind de reactie van de organisatie: "Er schijnt daar (Unibrew) meer mis te zijn gegaan"  dan ook zeer laag, ongepast en onvriendelijk.

Bovenal blijft het erg jammer en hoop ik dat alles voor zowel de deelnemers, organisatie en Unibrew op een prettige wijze afgerond kan worden.

Gr. Jeroen

Ik ben wel van mening dat wanneer je het er niet bij kunt hebben dan moet je nee zeggen. Op het moment dat je als bedrijf in zee gaat met zoiets dan moet het wel goed gebeuren hoe druk je het ook hebt. En volgens mij hoeven ze het ook alleen maar te verzamelen dus hoeveel werk heb je het over. Het was vrij simpel bij het inleveren moest ik ze in een krat zetten en dat was het.
De opmerking dat er meer is misgegaan zou ik ook niet maken. Ik koop er bij hun niks minder om heb verder best goeie ervaringen daar.
Verder zoeken ze het maar onderling uit dat is mijn zaak niet.

Jeroen76

Citaat van: Erwin Warners op 13-10-2020  09:42 uIk ben wel van mening dat wanneer je het er niet bij kunt hebben dan moet je nee zeggen. Op het moment dat je als bedrijf in zee gaat met zoiets dan moet het wel goed gebeuren hoe druk je het ook hebt. En volgens mij hoeven ze het ook alleen maar te verzamelen dus hoeveel werk heb je het over. Het was vrij simpel bij het inleveren moest ik ze in een krat zetten en dat was het.
De opmerking dat er meer is misgegaan zou ik ook niet maken. Ik koop er bij hun niks minder om heb verder best goeie ervaringen daar.
Verder zoeken ze het maar onderling uit dat is mijn zaak niet.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Snap ook niet dat je dit er bij zou willen doen als je al je benen onder je kont uit rent. Wellicht dat ze zich hebben verkeken op dit 'klusje'.

Gr. Jeroen


hansHalberstadt

Als unibrew dat op zich neemt dan weten ze ook wel dat ze daardoor veel mensen in de winkel krijgen die dan ook weer gelijk dingen gaan kopen. Dus het niet alleen geven, maar ook nemen. En inderdaad zo veel werk is het niet om flesjes in te nemen en die in een krat te zetten en misschien nog een lijstje in te vullen in de computer als check dat het binnen gekomen is. Daarna gaat die klant weer weg met 50 euro aan gekochte spullen.

Jacques

Citaat van: Erwin Warners op 13-10-2020  09:42 uIk ben wel van mening dat wanneer je het er niet bij kunt hebben dan moet je nee zeggen. Op het moment dat je als bedrijf in zee gaat met zoiets dan moet het wel goed gebeuren hoe druk je het ook hebt. En volgens mij hoeven ze het ook alleen maar te verzamelen dus hoeveel werk heb je het over. Het was vrij simpel bij het inleveren moest ik ze in een krat zetten en dat was het.

We mogen blij zijn dat bedrijven als Unibrew de bereidheid hebben te willen om als inleverpunt te fungeren. Er kan altijd wat mis gaan.
Waar gehakt wordt vallen spaanders.

Als organisatie weet je welke bieren ingeleverd worden bij een inleverpunt. Zoals ik al eerder schreef heb ik een aantal keren het ONK georganiseerd in het verleden. Het gebeurde zeer regelmatig dat bij het inleveren niet alle bieren op het inleverpunt aanwezig was. Bijna altijd was dat het gevolg van het feit dat het bier niet ingeleverd was zonder dat daarvan kennisgeving gedaan was richting de organisatie. Zo lang dit soort praktijken blijven bestaan hebben controlelijsten niet zo veel zin. Overigens hebben we tegenwoordig bijna allemaal een mobiel ter plekke van het inleverpunt contact opnemen met de deelnemer is in principe mogelijk. Maar eigenlijk is dat de wereld op zijn kop. De deelnemer zou in alle gevallen zelf het initiatief moeten nemen bij de communicatie.

ATHOOGLAND

Als je je bieren keurig op tijd inlevert, telefonisch contact opneemt met het "hoofdfiliaal" in Beek en Donk als er onduidelijkheid is over het inleveren, wat moet je als deelnemer dan nog meer doen?

Erwin Warners

Citaat van: Jacques op 13-10-2020  21:01 uDe deelnemer zou in alle gevallen zelf het initiatief moeten nemen bij de communicatie.
Dat is in eerste instantie ook gebeurt.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 13-10-2020  21:01 uZo lang dit soort praktijken blijven bestaan hebben controlelijsten niet zo veel zin.
Het belangrijkste is denk ik te garanderen dat mensen die kun bier ingeleverd hebben mee kunnen doen.
Mensen die hun bier niet komen brengen zijn dan niet geregistreerd. Mensen die wel geregistreerd zijn hebben dan een bewijs van inlevering. Dus dan klopt het toch? ik mag toch aannemen dat mensen die hun bier niet komen inleveren niet gaan klagen achteraf.

Erwin Warners

Citaat van: Jacques op 13-10-2020  21:01 uHet gebeurde zeer regelmatig dat bij het inleveren niet alle bieren op het inleverpunt aanwezig was. Bijna altijd was dat het gevolg van het feit dat het bier niet ingeleverd was zonder dat daarvan kennisgeving gedaan was richting de organisatie.

Heb in het verleden ook eens een bier niet kunnen inleven ik vind het dan ook wel zo netjes dit even te melden.
Het is gewoon prettig als je weet wat er mis is gegaan. Als je een bier hebt ingeleverd en je ziet 0 punten in het klassement dan wil ik graag weten waarom, dan moet men gewoon zeggen wat er is en dan is voor mij de kous af. Ik kan ook iets niet goed hebben gedaan of een fles kan breken. Dat maakt niet uit maar als je weet wat er niet goed is gegaan kun je er met zijn allen aan werken.

Jacques

Citaat van: Erwin Warners op 13-10-2020  21:44 uDat is in eerste instantie ook gebeurt.

Jammer genoeg doet dit niet iedereen. Hierdoor gebeurde het dat bij een inleveradres alles overhoop gehaald werd terwijl de flessen daar nooit geweest waren omdat ze simpelweg niet ingeleverd waren.

Door dit gedrag was controle of alle flessen wel meegenomen werden niet mogelijk. Heel vervelend.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 13-10-2020  22:01 uJammer genoeg doet dit niet iedereen. Hierdoor gebeurde het dat bij een inleveradres alles overhoop gehaald werd terwijl de flessen daar nooit geweest waren omdat ze simpelweg niet ingeleverd waren.

Door dit gedrag was controle of alle flessen wel meegenomen werden niet mogelijk. Heel vervelend.
Ik denk even heel simpel: voor elk bier is er een bonnetje. Dat bonnetje ligt bij het inleveradres en gaat naar de deelnemer als die zijn bier inlevert. Dan kan het inleveradres op elk moment zien wat de status is en de deelnemer heeft een bewijs van inlevering als die zijn bier heeft ingeleverd.

Jacques

Citaat van: Erwin Warners op 13-10-2020  21:52 uHeb in het verleden ook eens een bier niet kunnen inleven ik vind het dan ook wel zo netjes dit even te melden.
Het is gewoon prettig als je weet wat er mis is gegaan. Als je een bier hebt ingeleverd en je ziet 0 punten in het klassement dan wil ik graag weten waarom, dan moet men gewoon zeggen wat er is en dan is voor mij de kous af. Ik kan ook iets niet goed hebben gedaan of een fles kan breken. Dat maakt niet uit maar als je weet wat er niet goed is gegaan kun je er met zijn allen aan werken.

Zoals ik al eerder aangaf is het niet altijd mogelijk te achterhalen waar het mis is gegaan. Er zijn meerdere schakels in de keten.
In mijn vorig bericht heb ik uitgelegd dat controlemiddelen gefrustreerd worden door deelnemers die niet laten weten dat zij een bier niet ingediend hebben.

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 13-10-2020  22:05 uIk denk even heel simpel: voor elk bier is er een bonnetje. Dat bonnetje ligt bij het inleveradres en gaat naar de deelnemer als die zijn bier inlevert. Dan kan het inleveradres op elk moment zien wat de status is en de deelnemer heeft een bewijs van inlevering als die zijn bier heeft ingeleverd.

Dat is meer werk voor het inleveradres. Bij bedrijven werken meerdere mensen, daardoor kan het nog steeds misgaan als niet iedereen weet dat er een bonnetje verstrekt moet worden.

Erwin Warners

Citaat van: Jacques op 13-10-2020  22:05 uZoals ik al eerder aangaf is het niet altijd mogelijk te achterhalen waar het mis is gegaan. Er zijn meerdere schakels in de keten.
In mijn vorig bericht heb ik uitgelegd dat controlemiddelen gefrustreerd worden door deelnemers die niet laten weten dat zij een bier niet ingediend hebben.

Als ik een bier niet inlever ga ik ook niet vragen waarom er 0 punten staan op de ranglijst.
Als je ze hebt ingeleverd en je krijgt geen punten dan wil je op z'n minst weten of ze op de bestemming zijn aangekomen.
En mag je verwachten dat ze er na gaan kijken. Kan men het niet achterhalen dan is het pech maar ook zoiets moet je dan wel even terug communiceren. (Dat is uiteindelijk ook gewoon gebeurd).
We weten het niet is ook een antwoord.

Jacques

Citaat van: Erwin Warners op 13-10-2020  22:29 uAls ik een bier niet inlever ga ik ook niet vragen waarom er 0 punten staan op de ranglijst.

Snap ik.

Wat ik probeer uit te leggen is dat andere deelnemers niet de discipline hebben zich af te melden. Hierdoor komt het voor dat er minder bieren bij een inleveradres worden meegenomen naar de keuringslocatie dan volgens een staffellijst zou moeten.

Erwin Warners

Citaat van: Jacques op 13-10-2020  22:39 uSnap ik.

Wat ik probeer uit te leggen is dat andere deelnemers niet de discipline hebben zich af te melden. Hierdoor komt het voor dat er minder bieren bij een inleveradres worden meegenomen naar de keuringslocatie dan volgens een staffellijst zou moeten.

En dat maakt controle lastig en eigenlijk onbegonnen werk.

Herman

Ik heb ooit ONK2011 mede-georganiseerd. Je beschikt dan echt wel lijsten met bieren die je bij een locatie verwacht op te halen. Dat moet ook wel, je moet namelijk  voldoende lege kratten bij je hebben, bij te veel moet je meer auto's regelen.

Jacques

Citaat van: Herman op 13-10-2020  23:38 uIk heb ooit ONK2011 mede-georganiseerd. Je beschikt dan echt wel lijsten met bieren die je bij een locatie verwacht op te halen. Dat moet ook wel, je moet namelijk  voldoende lege kratten bij je hebben, bij te veel moet je meer auto's regelen.

Klopt. Het is een manier van werken die al lang gedaan wordt. Waar ik diverse keren tegenaan liep is dat volgens de lijsten bepaalde bieren opgehaald moesten worden terwijl de bieren nergens te vinden waren bij het inleveradres. Achteraf bleek dat brouwers van deze bieren afgezien hadden van inzending. Ter plaatse van het inleveradres kon dit niet worden vastgesteld (destijds waren mobieltjes nog niet zo algemeen als tegenwoordig). Daarnaast is er maar beperkte tijd beschikbaar. Degenen die de bieren ophalen moeten meestal meerdere adressen af.

Jeroen76

Citaat van: hansHalberstadt op 13-10-2020  22:05 uIk denk even heel simpel: voor elk bier is er een bonnetje. Dat bonnetje ligt bij het inleveradres en gaat naar de deelnemer als die zijn bier inlevert. Dan kan het inleveradres op elk moment zien wat de status is en de deelnemer heeft een bewijs van inlevering als die zijn bier heeft ingeleverd.
Ik vind dit zo gek nog niet en ook Jacques' bedenkingen niet.

Is het in 2020 ondertussen niet mogelijk om een soort webpagina te maken waar een deelnemer zijn/haar bier(en) inchecked. Hierna kan er een code geprint worden voor op de fles, al dan niet 1 die te scannen is met een 'oude' mobiele telefoon bij het inleverpunt. Wanneer de deelnemer de fles heeft ingeleverd wordt deze dus gescand of de code overgenomen en is duidelijk wat er is ingeleverd en door wie. Deelnemer krijgt via de mail een bevestiging dat het bier is ontvangen.

Beetje met de tijd mee gaan en ook makkelijk uit te voeren door het inleverpunt als je alles gebruiksvriendelijk maakt.

Gr. Jeroen

Jan de Graaff

Citaat van: Jeroen76 op 15-10-2020  00:00 u[..]
Beetje met de tijd mee gaan [...]
Je hebt helemaal gelijk, maar ik zou het anders formuleren: "Maak slim gebruik van de mogelijkheden die de huidige tijd biedt."

Is positiever en stimuleert mensen om buiten-de-doos te denken om nieuwe mogelijkheden te benutten om 'oude' problemen op te lossen.

hansHalberstadt

Citaat van: JanDeGraaff op 15-10-2020  00:36 ustimuleert mensen om buiten-de-doos te denken om nieuwe mogelijkheden te benutten om 'oude' problemen op te lossen.
Wat je vaak ziet als ergens problemen zijn is dat de verantwoordelijken proberen te verklaren waarom er een probleem is als een soort manier om voor henzelf het te kunnen verdedigen en de status te kunnen geven: 'acceptabel, logisch gevolg van de omstandigheden en dus niet te vermijden'.

Een andere insteek is zoals je zegt om het als een uitdaging te zien om zoals je zegt 'buiten-de-doos te denken om nieuwe mogelijkheden te benutten' ipv het voor hunzelf proberen goed te praten.

Zelf denk ik dat je zou moeten streven naar het tweede.

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 15-10-2020  00:00 uIk vind dit zo gek nog niet en ook Jacques' bedenkingen niet.

Is het in 2020 ondertussen niet mogelijk om een soort webpagina te maken waar een deelnemer zijn/haar bier(en) inchecked. Hierna kan er een code geprint worden voor op de fles, al dan niet 1 die te scannen is met een 'oude' mobiele telefoon bij het inleverpunt. Wanneer de deelnemer de fles heeft ingeleverd wordt deze dus gescand of de code overgenomen en is duidelijk wat er is ingeleverd en door wie. Deelnemer krijgt via de mail een bevestiging dat het bier is ontvangen.

Beetje met de tijd mee gaan en ook makkelijk uit te voeren door het inleverpunt als je alles gebruiksvriendelijk maakt.

Gr. Jeroen

Dat lost het probleem bij het inleverpunt op, maar nog niet tijdens vervoer en tijdens de wedstrijd.

Ik heb namelijk ook meegemaakt dat de keuring voorbij was en dat er nog een paar flessen ontdekt werden die niet gekeurd waren... Dit bleek uit een check op het einde de keuring. Op dat moment waren de flessen echter onvindbaar. (Het probleem is dat gewerkt wordt met veel vrijwilligers...)

De flessen zijn later gevonden en alsnog gekeurd. Het waren middelmatige bieren. Maar als organisatie heb je wel een probleem als het hele goede bieren zijn.

Het jaar daarop is eerst een check uitgevoerd of alle bieren die gekeurd moesten worden ook daadwerkelijk aanwezig waren. Het organiseren van een grote wedstrijd vraagt veel voorbereiding en zorgvuldigheid. Vandaar dat ik nog een beetje gefrustreerd ben over de lakse houding van sommige inzenders in de vorm van het niet doorgeven dat ze een bier niet ingeleverd hebben...

Jeroen76

Citaat van: Jacques op 15-10-2020  21:06 uDat lost het probleem bij het inleverpunt op, maar nog niet tijdens vervoer en tijdens de wedstrijd.

Ik heb namelijk ook meegemaakt dat de keuring voorbij was en dat er nog een paar flessen ontdekt werden die niet gekeurd waren... Dit bleek uit een check op het einde de keuring. Op dat moment waren de flessen echter onvindbaar. (Het probleem is dat gewerkt wordt met veel vrijwilligers...)

De flessen zijn later gevonden en alsnog gekeurd. Het waren middelmatige bieren. Maar als organisatie heb je wel een probleem als het hele goede bieren zijn.

Het jaar daarop is eerst een check uitgevoerd of alle bieren die gekeurd moesten worden ook daadwerkelijk aanwezig waren. Het organiseren van een grote wedstrijd vraagt veel voorbereiding en zorgvuldigheid. Vandaar dat ik nog een beetje gefrustreerd ben over de lakse houding van sommige inzenders in de vorm van het niet doorgeven dat ze een bier niet ingeleverd hebben...
Tsja dan is mijn bovenstaande idee toch helemaal een schot in de roos? Maak er een volgsysteem van, dus van het moment van aanmelden, inleveren tot keuren en de uitslag.

Als ik dit zo lees en ik snap dat er een hele hoop werk in zit en vele vrijwilligers actief zijn, proef ik toch wat knulligheid. Misschien niet erg netjes om te zeggen zo maar aan het einde 'wat flessen bier overhouden' zal je niet gebeuren als je een overzicht hebt van fysiek ingeleverde bieren die van start tot finish te volgen zijn. Ik zie een uitdaging voor de programmeurs en organisatie. ;)

Enne, van het laatste punt ben je dan toch ook helemaal af?

Gr. Jeroen

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 15-10-2020  21:06 uDat lost het probleem bij het inleverpunt op, maar nog niet tijdens vervoer en tijdens de wedstrijd.

Ik heb namelijk ook meegemaakt dat de keuring voorbij was en dat er nog een paar flessen ontdekt werden die niet gekeurd waren... Dit bleek uit een check op het einde de keuring.
Als je de fles laat scannen door de keurmeester bij keuring dan is op elk moment bekend wat er is gekeurd en wat nog niet. Alle keurmeesters kunnen zo snel zien wat er nog gekeurd met worden en al gekeurd is.
Lijkt me dus een prima voorstel van Jeroen76.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.