Bier niet aangekomen voor de keuring OBBK

Gestart door Erwin Warners, 07-10-2020 15:05 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin Warners

Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn die bieren ingestuurd hebben naar het OBBK en die niet gekeurd zijn.
Ik heb 2 bieren ingestuurd waarvan 1 niet gekeurd is.
Navraag gedaan bij de organisatie en kreeg te horen dat ze deze niet hadden ontvangen van Van der Kooy uit Jubbenga en dat ze navraag zouden doen hoe het zit.
Daarna bleef het stil, op een tweede mail wordt door de organisatie niet gereageerd.

henkie

Ja, ik ook.
Heb twee bieren op tijd verzonden naar vd Kooy. Op de uitslag van OBBK staan mijn bieren beoordeeld met 0-punten. Ik neem aan dat ze dan ergens niet aangekomen zijn.


Erwin Warners

Citaat van: henkie op 07-10-2020  18:06 uJa, ik ook.
Heb twee bieren op tijd verzonden naar vd Kooy. Op de uitslag van OBBK staan mijn bieren beoordeeld met 0-punten. Ik neem aan dat ze dan ergens niet aangekomen zijn.

Nog navraag gedaan bij het OBBK?
Die van mij zijn zeker bij vd Kooy aangekomen ik heb ze gebracht.
Er schijnt daar meer mis te zijn gegaan kreeg ik als antwoord.
Ik baal er behoorlijk van want juist van het bier dat niet gekeurd is zou ik een waardering willen zien.

William

Jammer voor je.

Er is denk ik altijd wel een lokale keurmeester die deze taak op zich wil nemen.

Erwin Warners

Citaat van: William op 07-10-2020  22:18 uJammer voor je.

Er is denk ik altijd wel een lokale keurmeester die deze taak op zich wil nemen.
;D Moet ik eerst weer brouwen ze zijn op.

Marcel_k

ik had hetzelfde ja.
2 bieren aangeleverd bij Unibrew in Beek en Donk.
Eén bier is gekeurd in de C-klasse, mijn A-klasse biertje is spoorloos. Ik heb hetzelfde mailtje gehad, en dat was het dan.
Beetje jammer.

henkie

Ik heb mijn twee bieren opgestuurd naar Jubbega in 1 doos. Dan kan ook alles in een keer zoekraken.
Als jullie ze ook in 1 doos hebben ingeleverd dat kan het niet aan vd Kooy gelegen hebben.

Nee, heb niemand een mail gestuurd.

hansHalberstadt

Citaat van: Marcel_k op 08-10-2020  09:41 uIk had hetzelfde ja.
2 bieren aangeleverd bij Unibrew in Beek en Donk.
Eén bier is gekeurd in de C-klasse, mijn A-klasse biertje is spoorloos. Ik heb hetzelfde mailtje gehad, en dat was het dan.
Beetje jammer.
Ik heb ze ook een keer in Beek en Donk aangeleverd. Ze werden toen gelijk in een krat gezet bij de andere bieren, dus weet je dat het goed zit als je het persoonlijk kunt zien.
Als je iets opstuurt in een doos is dat denk ik een ander verhaal. Het kan zomaar zijn dat niet de link gelegd wordt tussen een doos en de wedstrijd, of het moet er expliciet opstaan met grote letters en dan nog kan het zijn dat medewerkers het niet lezen of niet op de hoogte zijn.

Erwin Warners

Citaat van: hansHalberstadt op 08-10-2020  10:21 uIk heb ze ook een keer in Beek en Donk aangeleverd. Ze werden toen gelijk in een krat gezet bij de andere bieren, dus weet je dat het goed zit als je het persoonlijk kunt zien.
Als je iets opstuurt in een doos is dat denk ik een ander verhaal. Het kan zomaar zijn dat niet de link gelegd wordt tussen een doos en de wedstrijd, of het moet er expliciet opstaan met grote letters en dan nog kan het zijn dat medewerkers het niet lezen of niet op de hoogte zijn.

Heb ze in Jubbenga in het zelfde krat gezet en 1 is wel aangekomen de ander niet.

hans_nwk

Citaat van: Erwin Warners op 08-10-2020  11:05 uHeb ze in Jubbenga in het zelfde krat gezet en 1 is wel aangekomen de ander niet.
Ze hebben er in Jubbega misschien van genoten op de vrijdagmiddagborrel?

BikerEddy

Citaat van: hans_nwk op 08-10-2020  11:24 uZe hebben er in Jubbega misschien van genoten op de vrijdagmiddagborrel?
Haha, ja of de pakketdienst  :nut:

Hay

Vind ik toch wel een kwalijke zaak en daar mag de organisatie wel is achteraan gaan.

hansHalberstadt

Wel goed inderdaad om te begrijpen wat er misgaat en waar het is misgegaan. Als dat nog te achterhalen is. Ik weet niet of dit ook bij andere wedstrijden is voorgekomen?

henkie

Ik heb nu in mijn amateurbrouwersverleden een keer of acht mijn bieren opgestuurd. Dit is de eerste keer dat het mis is gegaan.

Erwin Warners

Citaat van: Hay op 08-10-2020  19:17 uVind ik toch wel een kwalijke zaak en daar mag de organisatie wel is achteraan gaan.
Ik kreeg van de organisatie te horen dat ze er achteraan zouden gaan, maar dan zou ik het toch ook wel netjes vinden om even te horen wat er mis is gegaan.
Heb een mail gestuurd met de vraag of er al wat meer bekend is maar daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen en dat vind ik het meest storend nog.

hansHalberstadt

Citaat van: Erwin Warners op 09-10-2020  06:48 uHeb een mail gestuurd met de vraag of er al wat meer bekend is maar daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen en dat vind ik het meest storend nog.
Dat heb je vaak als zaken via meerdere mensen lopen. Zonder goede organisatie weet de een niet meer wat de ander gedaan heeft en ga dan nog maar eens achterhalen wat er fout is gegaan. Vraag is ook of er bij iemand nog is blijven hangen dat die het resultaat aan jou terug moest melden. Dit is vaak ook het probleem bij falende klachtenafhandeling bij bedrijven: gebrek aan structuur en organisatie. 

Jacques

Citaat van: Erwin Warners op 09-10-2020  06:48 uIk kreeg van de organisatie te horen dat ze er achteraan zouden gaan, maar dan zou ik het toch ook wel netjes vinden om even te horen wat er mis is gegaan.
Heb een mail gestuurd met de vraag of er al wat meer bekend is maar daar heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen en dat vind ik het meest storend nog.

Waarschijnlijk valt het niet te achterhalen. Kan bij het inleveren zijn gebeurt, bij de verzending en bij het ontvangst.
Het valt niet meer te corrigeren. Bij de ONK's die ik lang geleden samen met De Roerstok georganiseerd heb waren er bieren die wel ingeschreven waren maar niet ingeleverd waren. Dat veroorzaakte bij mij veel stress. In bijna alle gevallen had de hobbybrouwer zijn bier niet ingezonden. Maar het is ook gebeurd dat een doos met flessen was gevallen en de flessen gebroken. Een gevalletje jammer maar niets aan te doen. De deelnemers die dit overkwam hebben hun inschrijfgeld teruggestort gekregen. Meer kun je als organisatie niet doen.

orangeloo

Citaat van: Jacques op 09-10-2020  22:21 uEen gevalletje jammer maar niets aan te doen. De deelnemers die dit overkwam hebben hun inschrijfgeld teruggestort gekregen. Meer kun je als organisatie niet doen.

Inderdaad gevalletje Jammer. Als je iets organiseert kan er iets mis gaan. Maar een mooie geste als je het inschrijfgeld terug stort.
Dat is het minste wat je kan doen als organisatie. Mijn bier is tijdens een ONK wel aangekomen maar niet gekeurd. Bij navraag kwam er geen excuses en zeker geen geld terug. En dat vind ik dan wel kwalijk.

Maar als deelnemer blijft het een domper. En dan zit er maar 1 ding op wachten tot de volgende wedstrijd want het spel is reeds gespeeld.

Hay

Citaat van: hansHalberstadt op 09-10-2020  17:57 uDat heb je vaak als zaken via meerdere mensen lopen. Zonder goede organisatie weet de een niet meer wat de ander gedaan heeft en ga dan nog maar eens achterhalen wat er fout is gegaan. Vraag is ook of er bij iemand nog is blijven hangen dat die het resultaat aan jou terug moest melden. Dit is vaak ook het probleem bij falende klachtenafhandeling bij bedrijven: gebrek aan structuur en organisatie.

Je hebt het over bedrijven dus ga je er vanuit dat het bij het inleverpunt of het bedrijf waar het mee verzonden is, is gebeurt.
Maar kan net zo goed bij de organisatie van het/de obbk fout zijn gegaan.
Eerst antwoord afwachten voor je te snelle conclusies trekt.

ATHOOGLAND

Helaas is het mij bij het OBBK 2020 ook overkomen.
Ik heb 6 bieren (12 flesjes) in een krat voor 24 flesjes ingeleverd bij van der Kooy in Jubbega. Het aanwezige personeelslid had nog nooit van het OBBK gehoord. Na telefonisch contact met het filiaal van der Kooy Beek en Donk heb ik de flesjes wel in Jubbega achtergelaten. Het zou worden geregeld.
Op de dag van het OBBK bleken mijn bieren allen 0 punten te hebben. Ze waren kennelijk niet aangekomen.
Eerst contact gehad met de OBBK organisatie. Vriendelijke mail retour ontvangen met toezegging het verder uit te zoeken. Inderdaad niets meer gehoord.
Gebeld met van der Kooy in Beek en Donk. Toevallig kreeg ik de eigenaar aan de telefoon. De bieren uit Jubbega waren wel naar Beek en Donk gebracht. Bij het ophalen van de bieren door het OBBK waren er bieren bij van der Kooy in Beek en Donk blijven staan. Het OBBK heeft niet, zoals het ONK, een overzicht van hoeveel bieren er waar worden ingeleverd. Van der Kooy heeft de vergeten bieren niet opgemerkt. Helaas, helaas.

hansHalberstadt

Citaat van: Hay op 09-10-2020  23:18 uJe hebt het over bedrijven dus ga je er vanuit dat het bij het inleverpunt of het bedrijf waar het mee verzonden is, is gebeurt.
Nee ik heb het over bedrijven in het algemeen als voorbeeld van hoe eea mis kan lopen vanwege de manier hoe iets is georganiseerd. Dat zegt dus niets over dit specifieke geval over inleverpunt of postverzending.

hansHalberstadt

Citaat van: ATHOOGLAND op 09-10-2020  23:21 uHet OBBK heeft niet, zoals het ONK, een overzicht van hoeveel bieren er waar worden ingeleverd. Van der Kooy heeft de vergeten bieren niet opgemerkt.
Dat is inderdaad een sterke check. Dan kun je het zelfs nog op tijd corrigeren als er bieren blijken te missen op de keuringslocatie. Of het inleveradres een checklist oid te laten invullen in welke genummerde krat de bieren zitten. Dan moet aan het einde alle administratie met elkaar kloppen. Manieren genoeg dus te bedenken voor een waterdicht systeem met double check. 

Erwin Warners

Citaat van: Jacques op 09-10-2020  22:21 uWaarschijnlijk valt het niet te achterhalen. Kan bij het inleveren zijn gebeurt, bij de verzending en bij het ontvangst.
Het valt niet meer te corrigeren. Bij de ONK's die ik lang geleden samen met De Roerstok georganiseerd heb waren er bieren die wel ingeschreven waren maar niet ingeleverd waren. Dat veroorzaakte bij mij veel stress. In bijna alle gevallen had de hobbybrouwer zijn bier niet ingezonden. Maar het is ook gebeurt dat een doos met flessen gevallen was en de flessen gebroken. Een gevalletje jammer maar niets aan te doen. De deelnemers die dit overkwam hebben hun inschrijfgeld teruggestort gekregen. Meer kun je als organisatie niet doen.

Gaat me niet om die paar euro maar een reden zou prettig zijn. En er kan altijd wat gebeuren natuurlijk.

Erwin Warners

Citaat van: Hay op 09-10-2020  23:18 uJe hebt het over bedrijven dus ga je er vanuit dat het bij het inleverpunt of het bedrijf waar het mee verzonden is, is gebeurt.
Maar kan net zo goed bij de organisatie van het/de obbk fout zijn gegaan.
Eerst antwoord afwachten voor je te snelle conclusies trekt.

Volgens de organisatie van het OBBK was er meer bij Van der Kooy misgegaan.

Erwin Warners

Citaat van: ATHOOGLAND op 09-10-2020  23:21 uHelaas is het mij bij het OBBK 2020 ook overkomen.
Ik heb 6 bieren (12 flesjes) in een krat voor 24 flesjes ingeleverd bij van der Kooy in Jubbega. Het aanwezige personeelslid had nog nooit van het OBBK gehoord. Na telefonisch contact met het filiaal van der Kooy Beek en Donk heb ik de flesjes wel in Jubbega achtergelaten. Het zou worden geregeld.
Op de dag van het OBBK bleken mijn bieren allen 0 punten te hebben. Ze waren kennelijk niet aangekomen.
Eerst contact gehad met de OBBK organisatie. Vriendelijke mail retour ontvangen met toezegging het verder uit te zoeken. Inderdaad niets meer gehoord.
Gebeld met van der Kooy in Beek en Donk. Toevallig kreeg ik de eigenaar aan de telefoon. De bieren uit Jubbega waren wel naar Beek en Donk gebracht. Bij het ophalen van de bieren door het OBBK waren er bieren bij van der Kooy in Beek en Donk blijven staan. Het OBBK heeft niet, zoals het ONK, een overzicht van hoeveel bieren er waar worden ingeleverd. Van der Kooy heeft de vergeten bieren niet opgemerkt. Helaas, helaas.

Ze hebben dat overzicht wel want bij inschrijving moet je aangeven waar je ze gaat inleveren. Het gekke is ook dat beide bieren in het zelfde krat zijn gegaan.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.