Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Nederlandstalige webinars van Fermentis over gedroogde gisten

Gestart door Brouwton, 06-10-2020 17:27 u

Vorige topic - Volgende topic

Jan de Graaff

Citaat van: Heyudude op 02-11-2020  17:51 uGeen idee of dit deze of een vorige aflevering is...
Zal deze zijn; de eerste twee zijn goed gegaan en dit was pas de 3e..

Oscar

Als die webbinars gratis zijn/waren... waarom zijn ze dan niet beschikbaar op Youtube? Of komen ze dat nog?  :weetniet:

Jan de Graaff

Citaat van: Oscar op 02-11-2020  20:08 uAls die webbinars gratis zijn/waren... waarom zijn ze dan niet beschikbaar op Youtube? Of komen ze dat nog?  :weetniet:

Het antwoord is al gegeven..

Citaat van: Kramer op 02-11-2020  15:16 uGino gaf overigens aan dat ze de webinars niet openbaar online zetten omdat de inzichten continue veranderen en ze niet willen dat men oude versies bekijkt.

Oscar

Citaat van: JanDeGraaff op 02-11-2020  21:15 uHet antwoord is al gegeven..

Wat een onzin antwoord, geef dan geen webinar... :nut: Maar goed, gezien de titels had Jacques jaren geleden al testjes gedaan, met die de verwachte antwoorden die hij daarmee bevestigde. Dus ik stond niet echt vooraan om ze te zien... ::) :biersmile: :brouwen: Dus weinig nieuws onder de zon... Of waren er voor de kijkers toch nog veel nieuwtjes die wij hier niet weten?  :weetniet:

Jaakke

Citaat van: Oscar op 02-11-2020  21:36 uWat een onzin antwoord, geef dan geen webinar... :nut: Maar goed, gezien de titels had Jacques jaren geleden al testjes gedaan, met die de verwachte antwoorden die hij daarmee bevestigde. Dus ik stond niet echt vooraan om ze te zien... ::) :biersmile: :brouwen: Dus weinig nieuws onder de zon... Of waren er voor de kijkers toch nog veel nieuwtjes die wij hier niet weten?  :weetniet:

Ik vind de webinars wel erg nuttig. Naar mijn mening wordt er ook wel het nodig ontkracht van wat er op internet te vinden is over het onderwerp gist. Het zal vast niet voor iedereen nieuw zijn wat ze vertellen maar alles wat ze vertellen is wel onderbouwd met onderzoek en cijfertjes. Ook de Q&A aan het einde levert leuke discussies op. My 2 cents...

Oscar

Citaat van: Jaakke op 02-11-2020  21:56 uWat ze vertellen maar alles wat ze vertellen is wel onderbouwd met onderzoek en cijfertjes.

Deel je opgedane kennis hier op het forum a.u.b.  :brouwen:

Heyudude

Een reeks publiek toegankelijke webinars maakt reclame voor je gisten. En genereert omzet. Maar goed ik ben geen marketing deskundige en bepaal niet hun beleid.
Denk dat de hobbymarkt gegroeid is en nog groeit en dat ze een gratis publiek toegankelijke reeks geen windeieren gaat leggen.

Oscar

Citaat van: Heyudude op 02-11-2020  22:00 udat ze een gratis publiek toegankelijke reeks geen windeieren gaat leggen.

Ze rekenen ook geen kosten voor deze webinars.... Dus wat is hun belang dan? Het verzamelen van email adressen die ze daarna kunnen spammen met emails? Gefeliciteerd met je deelname... ;)

Jacques

Citaat van: Oscar op 02-11-2020  21:36 uWat een onzin antwoord, geef dan geen webinar... :nut: Maar goed, gezien de titels had Jacques jaren geleden al testjes gedaan, met die de verwachte antwoorden die hij daarmee bevestigde. Dus ik stond niet echt vooraan om ze te zien... ::) :biersmile: :brouwen: Dus weinig nieuws onder de zon... Of waren er voor de kijkers toch nog veel nieuwtjes die wij hier niet weten?  :weetniet:

Er zijn heel wat heftige discussies gevoerd op dit forum naar aanleiding van mijn testsresultaten. Het kon niet zijn dat niet hydateren niet uitmaakte omdat alle gistleveranciers adviseerde om dit wel te doen.

Het is mooi om te zien dat de resultaten van de uitgebreide tests die Fermentis heeft uitgevoerd overeenkomen met mijn bevindingen. Over wel of niet hydrateren hoeven we geen discussie meer te voeren.

Jacques

Citaat van: Oscar op 02-11-2020  22:06 uZe rekenen ook geen kosten voor deze webinars.... Dus wat is hun belang dan? Het verzamelen van email adressen die ze daarna kunnen spammen met emails? Gefeliciteerd met je deelname... ;)

De kosten van de webinars zijn hoger dan wat verdient kan worden met een paar honderd e-mailadressen...

Het is denk ik vooral goodwill dat Fermentis wint.

JanPieter

Citaat van: Oscar op 02-11-2020  22:06 uZe rekenen ook geen kosten voor deze webinars.... Dus wat is hun belang dan? Het verzamelen van email adressen die ze daarna kunnen spammen met emails? Gefeliciteerd met je deelname... ;)

Er zat altijd mensen met minder kennis dan dat jezelf hebt, alleen al daarom is het goed als mensen de webinars volgen. Dat jij het niet doet omdat jouw kennisniveau de webinars overstijgt is meer dan prima, maar val een ander daar niet op af. Ik kon er live niet bijzijn, en baal een beetje dat ik ook niet kan terugkijken. Dat ik daarvoor wat aan info moet afgeven, vind ik in dit geval prima. Ik kan die keus zelf maken. En dat spammen zal heus wel mee vallen, dat levert vaak meer negatieve aandacht dan positieve aandacht op. Bovendien heb je altijd een opt-out mogelijkheid, en moet er zelfs een opt-in bij zitten, default opt-in is niet meer toegestaan. Dat wist je vast ook wel al denk ik.

Het belang is dus reclame "wij van wc-eend", prima doel, ik leer er wat van en koop wellicht vaker Fermentis gisten. Win-win....

JanPieter

Citaat van: Heyudude op 02-11-2020  22:00 uEen reeks publiek toegankelijke webinars maakt reclame voor je gisten. En genereert omzet. Maar goed ik ben geen marketing deskundige en bepaal niet hun beleid.
Denk dat de hobbymarkt gegroeid is en nog groeit en dat ze een gratis publiek toegankelijke reeks geen windeieren gaat leggen.

En dat is het, op tijd op de hype-train springen om die thuisbrouwmarkt in deze commercieel angstige coronatijd niet te missen. Ik had niet anders gedaan. Het is een superhandige zet. E.e.a. blijkt ook uit dit topic hier, er wordt over gesproken.

Mijn eerst gevolgde Fermentis webinar was Engelstalige over alcoholarm brouwen met de LA-01, en juist die gist komt voor de thuisbrouwer niet beschikbaar in kleine verpakkingen, ivm het nagisten etc. Gelukkig kun je het als consument/thuisbrouwer wel online bestellen, maar ja wat moet ik met 500 g gist om te proberen...

Jan de Graaff

Jeetje Oscar. Ik weet dat het Halloween is dezer dagen, maar laat me raden: Jij bent Don Quichot deze keer en Fermentis is een molen?  >:D

Bvk1983

Citaat van: Jacques op 02-11-2020  22:35 uDe kosten van de webinars zijn hoger dan wat verdient kan worden met een paar honderd e-mailadressen...

Het is denk ik vooral goodwill dat Fermentis wint.

Ik betwijfel of dit zomaar goodwill is. Er zit altijd een (indirect) verdienmodel achter. Dat hoeft zich niet direct in Euro's uit te drukken maar kan ook iets als marktaandeel zijn wat indirect ook weer waarde vertegenwoordigd. Dergelijke seminars worden waarschijnlijk gewoon betaald uit het marketingbudget.

De volgende keer dat een hobbybrouwer die het webinar heeft gevolgd de keuze heeft tussen Fermentis gist of een ander merk zal hoogstwaarschijnlijk (alles op een grote hoop/gemiddeld genomen) vaker voor Fermentis dan het andere merk kiezen.

Snelbier

Citaat van: Bvk1983 op 03-11-2020  10:08 uDe volgende keer dat een hobbybrouwer die het webinar heeft gevolgd de keuze heeft tussen Fermentis gist of een ander merk zal hoogstwaarschijnlijk (alles op een grote hoop/gemiddeld genomen) vaker voor Fermentis dan het andere merk kiezen.
Juist door die webinars NIET te publiceren kunnen veel bezoekers van je site afhaken, en doorklikken naar de concurrent met wat meer info. Blijft giswerk.
Heb net in een ander draadje deze link over W34/70 geplaatst: https://fermentis.com/en/rediscover-saflager-w-34-70/ Is ongeveer wat ik van een webinar zou verwachten.
Gek genoeg kan ik via Fermentis-site het artikel niet vinden.  Lijkt me contra-productief gezien alle research die er is ingestoken.
Proost, Snelbier

wernerthefox

Dank voor het delen van de slides over het effect van rehydratatie. Heeft iemand toevallig ook de PDF van de effecten van fermentatie?

William

Is deze serie webinars van Fermentis opgezet voor thuisbrewers of is dit een beetje ongewenste bijvangst voor hen?

Vorig jaar wilde ik ook deze serie volgen en toen was de boodschap: niet voor hobbybrouwers.

De onderzoekers bij Fermentis zijn wel open in hun werk. In het kader van het grote gedroogde gistonderzoek heb ik wel eens resultaten gedeeld en vragen gesteld waar ik een serieus antwoord op kreeg.

Jacques

Citaat van: Bvk1983 op 03-11-2020  10:08 uDe volgende keer dat een hobbybrouwer die het webinar heeft gevolgd de keuze heeft tussen Fermentis gist of een ander merk zal hoogstwaarschijnlijk (alles op een grote hoop/gemiddeld genomen) vaker voor Fermentis dan het andere merk kiezen.

Dit is wat ik bedoel met goodwill.

Roelof

Citaat van: Pieter1954 op 31-10-2020  14:30 uGino stuurt je verzoek door naar de ICT-afdeling die er op zijn beurt niets mee doet.
We kunnen hem toch terug kijken.  :)

Jan de Graaff

Citaat van: Roelof op 04-11-2020  16:38 uWe kunnen hem toch terug kijken.  :)
Nee, want de opname is niet beschikbaar (van aflevering 3)..

Pimmels

Citaat van: Snelbier op 03-11-2020  16:38 uJuist door die webinars NIET te publiceren kunnen veel bezoekers van je site afhaken, en doorklikken naar de concurrent met wat meer info. Blijft giswerk.
Heb net in een ander draadje deze link over W34/70 geplaatst: https://fermentis.com/en/rediscover-saflager-w-34-70/ Is ongeveer wat ik van een webinar zou verwachten.
Gek genoeg kan ik via Fermentis-site het artikel niet vinden.  Lijkt me contra-productief gezien alle research die er is ingestoken.
Proost, Snelbier
Staat er wel hoor....
Op hun site  bij 'Fermentation tools' de optie 'Make your choice' en dan de gist aanklikken. Dan krijg je twee keuzes waar alles instaat over deze gist. En er is ook nog een vergelijk optie. :biersmile:

Brouwton

Citaat van: JanDeGraaff op 04-11-2020  17:15 uNee, want de opname is niet beschikbaar (van aflevering 3)..

Ik heb inmiddels deze link ontvangen: https://www.edudip.com/en/webinar-recording/87e3d332-8168-430e-bcbb-020084cedd48

Pieter1954

Vanmiddag was er weer een heel interessant webinar over de gistkeuze voor een NEIPA. Gino heeft heel goed en duidelijk uitgelegd hoe je aan de hand van een typebeschrijving van het bier tot een of meerdere gisten komt.
Geweldig en veel geleerd.
Nu weer drie weken wachten tot de volgende.

Jan de Graaff

Citaat van: Brouwton op 04-11-2020  17:47 uIk heb inmiddels deze link ontvangen: https://www.edudip.com/en/webinar-recording/87e3d332-8168-430e-bcbb-020084cedd48
Ah, top! Ik heb de mail niet gekregen, maar was wel ingeschreven. Ik kan hem nu ook kijken.
Dankjewel!

Kramer

Tja, het is meestal niet handig om voor dit soort zaken een e-mailadres te gebruiken wat je ook voor privécommunicatie gebruikt. Gebruik een alias die je daarna weg kan gooien. Ook al verspreid dit bedrijf het niet bewust kunnen ze altijd gehackt worden.

Ik denk trouwens ook dat de voornaamste winst voor Fermentis de naamsbekendheid is. En bijna alle webinars zijn gericht op bepaalde producten van hunzelf (specifieke giststammen). Dus de meeste info die je krijgt is welke van hun gist je het beste kan kopen voor welk bier.

Vergelijkbare Topics (7)

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.