Algemeen > Aankondigen gebeurtenissen

Nederlandstalige webinars van Fermentis over gedroogde gisten

<< < (3/17) > >>

hansHalberstadt:

--- Citaat van: Jaakke op 08-10-2020  18:02 u ---of dat het invullen van je mail adres voldoende is.

--- Einde van citaat ---
Nee dus.

Jaakke:
Misschien even een mailtje aan wagen richting g.baart at fermentis.lesaffre.com

MaJa:
Anders dit doen

Instaleren van "Save video as" extensie (off addon hoe het ook mag heten) in firefox werk (in windows) maar is ook beschikbaar voor linux en het appelke..

voor degene die het kunnen downloaden en dan eventueel beschikbaar stellen.
moet niet he.. maar het kan..

JanDeGraaff:
Voor zover ik begrepen heb moet je je wel eerst geregistreerd hebben voor de sessie en kun je daarna de opname downloaden/bekijken. Zo werkt dat meestal. Als je je niet al geregistreerd had, kun je proberen dat alsnog te doen.

En anders nu alvast registreren voor het hele riedeltje sessies waarvan je denkt dat je die graag zou willen zien, ook al weet je nu al dat je er niet live bij kunt zijn. Dat heb ik ook gedaan. Dan krijg je t.z.t. de link naar de opname en kun je kijken wanneer het jou uitkomt.

Jacques:
Vandaag was weer een Webinar van Fermentis.

Heel wat keren is er op dit forum heel heftig gediscussieerd over de vraag of je wel of niet zou moeten hydrateren.

De uitkomst van het Webinar van vandaag is heel duidelijk en eenduidig: hydrateren van gedroogde gist is niet nodig! Noch voor het verloop van de vergisting, noch voor de smaak van het bier! Uitgebreid onderzoek van Fermentis heeft dit aangetoond.
Voor mij is het geen verrassing. De veelvuldige tests die ik in het verleden heb uitgevoerd lieten hetzelfde beeld zien. Al heel wat jaren hydrateer ik niet meer.

Volgens Fermentis is het beste je gistvat eerst vullen met een derde deel van het wort dat je wilt laten vergisten en dan de gist gewoon over het wort strooien. Daarvan vul je het gistvat met de rest van het wort. Op die manier krijg je een goede vermenging.
Zelf heb ik ervaren dat gewoon strooien van de gist over het wort na het vullen van het gistvat ook goed werkt. Roeren is niet nodig.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie