Hobbybrouwen > Brouwsoftware

Kleiner Brauhelfer versie 2 - Engels-Duits-Zweeds

<< < (2/3) > >>

joenedu:
Klinkt goed, ik ga ook eens kijken.

Theo Mol:

--- Citaat van: AngryDuck op 11-01-2021  16:59 u ---En in het Nederlands.

Enige maanden geleden heb ik mijn best gedaan om dit mooie stukje software in het Nederlands te vertalen. Binnenkort wordt versie 2.2.3 uitgebracht. Misschien een idee om eens blik te werpen..  :brouwen:

--- Einde van citaat ---

De blik is geworpen en ik vind dat het er goed uitziet. De vensters werken snel en zien er gelikt uit. De software die ik gebruik (brouwV en brouwH) is al een hele tijd in de lucht en dat zie je. Zoals bij alle programma's geldt, moet je aan de bediening wennen. Dat valt wel mee, het is brouwsoftware dus het onderwerp is bekend.
De Nederlandse vertaling is niet meegekomen maar ik zie dat die wel op github staat. Weet je een manier om die te activeren?

Ik probeer het programma even met de xml van een recept uit BrouwVisie maar dat wordt niet goed ge´mporteerd. Andersom gaat wel.
Misschien is de oorzaak een kleinigheid, maar het is jammer. Op het Duitse forum (hobbybrauer.de) vind ik niet direct een antwoord, weet jij misschien bij wie ik terecht kan met vragen?

De eerste indruk is goed. Voor een volgende brouwdag neem ik mijn recept uit BrouwVisie ook eens over in Kleiner Brauhelfer om te vergelijken.

@:

--- Citaat van: AngryDuck op 11-01-2021  16:59 u ---En in het Nederlands.

Enige maanden geleden heb ik mijn best gedaan om dit mooie stukje software in het Nederlands te vertalen. Binnenkort wordt versie 2.2.3 uitgebracht. Misschien een idee om eens blik te werpen..  :brouwen:

Groetjes.

--- Einde van citaat ---

Mooi pakket!
De Nederlandse vertaling doet het behalve bij de context gevoelige hulpvensters prima. Maar dat komt denk ik bij voldoende interesse vanuit Nederland ook wel goed.
Het pakket werkt intuitief en stabiel. Ik gebruik de Linux versie en die draait als en zonnetje.

Wat ik wel mis is de optie om grondstoffen te importeren vanuit BeerXML bestanden. Het zou wel mooi zijn als je dezelfde bestanden zou kunnen gebruiken als in BrouwHulp om je grondstoffen database te kunnen vullen.
Op Github is daar aan een enhancement request voor ingelegd, dus misschien dat dat in een volgende versie komt.

Pieter1954:
Bij installeren slaat bij mij de virusscanner aan. Dus pas op hiermee.

AngryDuck:
Leuk om te zien dat er zoveel aandacht is voor dit pakket. Ik ben zelf alleen maar betrokken bij de vertalingen en ik heb begrepen dat er nog iemand bij komt voor de Nederlandse vertaling. Ik zelf gebruik dit pakket onder linux als AppImage zonder problemen. De vertalingen van de helpteksten zijn nogal ingewikkeld voor mij, door het vakjargon en mijn niet alt te hoge kennis van het duits.. :weetniet: Daarom blijft dat een beetje liggen... ::)

Voor hulp kunnen jullie terecht bij https://hobbybrauer.de/forum/viewtopic.php?f=3&t=21510&hilit=kleiner+brauhelfer

De maker heeft ook nog een android app. https://github.com/kleiner-brauhelfer/kleiner-brauhelfer-app

Jammer genoeg is er geen Engelse forum.. :huilen:

Groetjes Francois

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie