Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Eerste keer gebotteld  (gelezen 5461 keer)

Offline Snelbier

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Eerste keer gebotteld
« Reactie #50 Gepost op: 23-01-2021 17:42 u »
Beste medebrouwers. Na de nodige problemen met mij kroonkurkapparaat en de flesjes bij het bottelen van mijn eerste batch, ben ik op zoek gegaan naar een goed kroonkurkapparaat.
Maar de techneut in mij kon het niet laten om toch eerst zelf een oplossing te zoeken, en dat is ook gelukt....
... Mijn oplossing is dat ik de cup uit het oude kroonkurk apparaat heb aangepast om in de kolomboormachine te kunnen plaatsen en de te gebruiken als kroonkurkapparaat...Zeer stabiel apparaat en werkt perfect.
DAT is wat we willen zien: OPLOSSINGEN.  Een apparaat van honderden euro's even verbouwen om bier te bottelen..
Terwijl een soortgelijke kroonkurker nog geen €100,- kost.  Maar WEL probleem opgelost. :groots:
Zelfde in dit topic: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,42783.msg644920.html#msg644920..
Je staat met lege handen en volle flessen zonder dop.. Oplossing: met een hamer past alles.   :groots:
Vaak zie ik op dit forum opmerkingen in de trand van 'lees eens een goed boek' of 'Google-xyz'..
Blijkbaar zijn er genoeg beginnende brouwers die zich én hebben ingelezen én daardoor problemen creatief kunnen oplossen.
Oprecht compliment aan Harry-S en iedereen die zich niet laat stoppen door een muurtje.
Proost,  Snelbier.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #51 Gepost op: 23-01-2021 20:13 u »
Beste medebrouwers.

Na de nodige problemen met mij kroonkurkapparaat en de flesjes bij het bottelen van mijn eerste batch, ben ik op zoek gegaan naar een goed kroonkurkapparaat.
Maar de techneut in mij kon het niet laten om toch eerst zelf een oplossing te zoeken, en dat is ook gelukt. Vandaag mijn tweede brouwsel gebotteld en met succes de kroonkurken geplaatst.

Mijn oplossing is dat ik de cup uit het oude kroonkurk apparaat heb aangepast om in de kolomboormachine te kunnen plaatsen en de te gebruiken als kroonkurkapparaat.

Zeer stabiel apparaat en werkt perfect.

Ik heb eigenlijk hetzelfde trukje toegepast: een goedkope capper die ik ooit los kocht bij een van de leveranciers heb ik vastgemaakt op een oude Wolfcraft boorstandaard. Werkt al jaren naar behoren. Nog nooit een fles kapot gedrukt of iets dergelijks.

De foto's zijn behoorlijk vervormd maar wanneer je er op klokt dan zou het goed moeten komen (hoop ik  :weetniet: )

Groet... Pim

Offline joenedu

• Super lid
  • In hops we trust
« Reactie #52 Gepost op: 25-01-2021 15:35 u »
Geweldige oplossing inderdaad!

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #53 Gepost op: 25-01-2021 17:20 u »
Ik heb eigenlijk hetzelfde trukje toegepast: een goedkope capper die ik ooit los kocht bij een van de leveranciers heb ik vastgemaakt op een oude Wolfcraft boorstandaard. Werkt al jaren naar behoren. Nog nooit een fles kapot gedrukt of iets dergelijks.

De foto's zijn behoorlijk vervormd maar wanneer je er op klokt dan zou het goed moeten komen (hoop ik  :weetniet: )

Groet... Pim

Tip: leg op de voet een rubber of iets anders van zachter materiaal. Er zit geen veer tussen en zo voorkom je kapotte flesjes met hard aandrukken

Offline Pim

• De Roerstok
  • Super lid
  • Er is geen mooier Hol........ ....dan alcoHol !
« Reactie #54 Gepost op: 25-01-2021 19:28 u »
Tip: leg op de voet een rubber of iets anders van zachter materiaal. Er zit geen veer tussen en zo voorkom je kapotte flesjes met hard aandrukken
Dank voor de tip. Ik heb dat weleens overwogen maar zoals gezegd, ik heb nog nooit een fles kapot gedrukt.

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #55 Gepost op: 25-01-2021 22:01 u »

Groet... Pim
Grappig, ik gebruik zo'n zelfde standaard. Ik kan hem nog steeds ook gebruiken als boorstandaard. Multifunctioneel.