Brouwsel mengen

Gestart door beermenke, 02-10-2020 10:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beermenke

Vraagje
Wie mengt er brouwsels?
Ik heb 2 redelijk identieke brouwses gebrouwen
1 had minder brix bij start en heb voor 1 % meer alcohol bijgesuikerd. Deze gist erg lang nog stevig door TOV de niet bijgesuikerde. Nu wil ik van beide een gedeelte samenvoegen zodat ik 3 matches krijg. Ik weet dat ik hem nooit meer kan nabrouwen maar dat geeft niet.

Jacques

Citaat van: beermenke op 02-10-2020  10:56 uVraagje
Wie mengt er brouwsels?
Ik heb 2 redelijk identieke brouwses gebrouwen
1 had minder brix bij start en heb voor 1 % meer alcohol bijgesuikerd. Deze gist erg lang nog stevig door TOV de niet bijgesuikerde. Nu wil ik van beide een gedeelte samenvoegen zodat ik 3 matches krijg. Ik weet dat ik hem nooit meer kan nabrouwen maar dat geeft niet.

Het vermengen van brouwsels is dagelijkse praktijk bij grote brouwerijen. Het wordt gedaan om een zo constant mogelijk product op de markt te zetten. Ook bij de grote brouwerijen zijn er kleine verschillen bij elk brouwsels. Door te mengen worden die verschillen weggemengd. Dit wordt overigens niet lukraak gedaan. Elk brouwsel wordt zorgvuldig geproefd door een panel. Aan de hand van deze bevindingen van het proefpanel wordt het mengsel samengesteld. Constante kwaliteit is constant bijsturen...   :D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.