Klarstein prijzen circus? Is er een regelmaat in te vinden?

Gestart door Heyudude, 16-09-2020 10:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heyudude

De eerste dag een brouwketel met 40% korting, kijk je een dag later 23%. Dan nog minder. Vreemd.

Is er iemand die er een cyclus in kan herkennen?
Ik nog niet in ieder geval.

De electronic-star, amazon.de prijzen lopen gelijk min of meer.


Koken, filteren, gisten, drinken, repeat...

Eriks

Ik kan enkel zeggen dat het herkenbaar is. Die van mij was toen ik hem kocht z'n 40 euro goedkoper op Amazon, dan op hun eigen site
Logica was er niet te vinden tijdens mijn zoektocht

Heyudude

Frustrerend is dat je een toestel ziet voor een leuke prijs, even aan de baas vraagt mag ik het kopen... dan hoppa xx% duurder...

Ach ja, eerst maar het budget regelen en dan de Koop knop snel indrukken.

CeesM

Citaat van: Heyudude op 16-09-2020  16:43 uFrustrerend is dat je een toestel ziet voor een leuke prijs, even aan de baas vraagt mag ik het kopen... dan hoppa xx% duurder...

Ach ja, eerst maar het budget regelen en dan de Koop knop snel indrukken.
Voor je gaat bestellen eerst even je coockies verwijderen voor je naar die site gaat. ;)

Woeka

Of als je Chrome gebruikt, de incognito optie gebruiken (ctrl + shift + n).

Heyudude

[emoji854][emoji56] Yes dank ff testen straks. Had al met VPN getest maar dat hielp niet


Hans

middelaersch

Citaat van: Heyudude op 16-09-2020  10:02 uDe eerste dag een brouwketel met 40% korting, kijk je een dag later 23%. Dan nog minder. Vreemd.

Inderdaad vreemd. Ik moet er letterlijk niks van hebben, bedrijven die zulke fratsen uithalen met hun klanten.  :weetniet:

Heyudude

Citaat van: middelaersch op 16-09-2020  19:11 uInderdaad vreemd. Ik moet er letterlijk niks van hebben, bedrijven die zulke fratsen uithalen met hun klanten.  :weetniet:
Dat zou je bijna gaan zeggen inderdaad. Staan 3 apparaten, exact dezelfde met 2 verschillende prijzen.
Maar goed browser cache/cookies verwijderd: zelfde resultaat.
Denk dat ik verder spaar of afwacht op een herfst aanbieding of wintersale  :brouwen:

André de Laat

Citaat van: Heyudude op 16-09-2020  19:14 uDat zou je bijna gaan zeggen inderdaad. Staan 3 apparaten, exact dezelfde met 2 verschillende prijzen.
Maar goed browser cache/cookies verwijderd: zelfde resultaat.
Denk dat ik verder spaar of afwacht op een herfst aanbieding of wintersale  :brouwen:

Spaar gewoon effe door voor een BrewMonk. Minder gedoe, ook met garantie. Ik had een BrewMonk maar heb er niks mee. Nu aparte ketels op inductie. Vooral omdat je meer mogelijkheden hebt.

Laikea

Citaat van: André de Laat op 16-09-2020  21:03 uSpaar gewoon effe door voor een BrewMonk. Minder gedoe, ook met garantie. Ik had een BrewMonk maar heb er niks mee. Nu aparte ketels op inductie. Vooral omdat je meer mogelijkheden hebt.

Heb je die SS Brewtech pannen in huis gehaald?

Jan de Graaff

Citaat van: André de Laat op 16-09-2020  21:03 uMinder gedoe, ook met garantie.
Oh? En waar baseer je dit precies op?
Klarstein is gewoon een Duits bedrijf dat in Nederland handelt en derhalve aan alle Europese en Nederlandse regelgeving voldoet. Er zijn draadjes op dit forum die laten zien dat men best tevreden is over de garantieafhandeling en klantvriendelijkheid.

En de BrewMonk, Easybrew, Robobrew en ook de Klarstein Mundschenk zijn allemaal nagenoeg dezelfde Chinese apparaten met wat verschillen in de details of verschillende versies van hetzelfde.

André de Laat

Citaat van: Laikea op 16-09-2020  21:19 uHeb je die SS Brewtech pannen in huis gehaald?

Ja. En dat bevalt super! Samen met een Hendi inductieplaat.

seed7

Citaat van: Heyudude op 16-09-2020  10:02 uIs er iemand die er een cyclus in kan herkennen?


Het klinkt als partijenhandel, maar ik denk dat het spul batchgewijs en onregelmatig binnenkomt. Lage voorraad hoge prijs, hoge voorraad lage prijs?

Ingo

brouwerij de Stier

Citaat van: André de Laat op 17-09-2020  06:44 uJa. En dat bevalt super! Samen met een Hendi inductieplaat.

Welke Hendi inductieplaat heb je?

André de Laat


seed7

Citaat van: André de Laat op 17-09-2020  22:58 uDeze: https://www.bol.com/nl/p/hendi-inductiekookplaat-model-3500-digitaal/9200000065493675/

Bij het handmatig bediende model kun je de stekker er uit trekken en er weer instoppen en de plaat blijft op hetzelfde vermogen ingesteld. Bij de elektronische staat het vermogen weer op nul.
De handmatige is handig als je hem met een aan/uit thermostaat wilt aansturen. (b.v. Inkbird (16A))

Ingo

André de Laat

Citaat van: seed7 op 18-09-2020  07:41 uBij het handmatig bediende model kun je de stekker er uit trekken en er weer instoppen en de plaat blijft op hetzelfde vermogen ingesteld. Bij de elektronische staat het vermogen weer op nul.
De handmatige is handig als je hem met een aan/uit thermostaat wilt aansturen. (b.v. Inkbird (16A))

Ingo

Ik stel hem in op temperatuur om te maischen. Ga ik koken, stap ik over op vol vermogen (3500 Watt) tot het wort kookt. En dat gaat heel rap. Eenmaal aan de kook ga ik terug in vermogen tot ik een mooie rustige, rollende, kook heb.

Richard3

Citaat van: seed7 op 18-09-2020  07:41 uBij het handmatig bediende model kun je de stekker er uit trekken en er weer instoppen en de plaat blijft op hetzelfde vermogen ingesteld. Bij de elektronische staat het vermogen weer op nul.
De handmatige is handig als je hem met een aan/uit thermostaat wilt aansturen. (b.v. Inkbird (16A))

Ingo

Welke Inkbird is 16 ampère?

Hay

Citaat van: JanDeGraaff op 16-09-2020  21:31 uOh? En waar baseer je dit precies op?
Klarstein is gewoon een Duits bedrijf dat in Nederland handelt en derhalve aan alle Europese en Nederlandse regelgeving voldoet. Er zijn draadjes op dit forum die laten zien dat men best tevreden is over de garantieafhandeling en klantvriendelijkheid.

En de BrewMonk, Easybrew, Robobrew en ook de Klarstein Mundschenk zijn allemaal nagenoeg dezelfde Chinese apparaten met wat verschillen in de details of verschillende versies van hetzelfde.

Inderdaad electrocic star is een super bedrijf en komen al hun afspraken en garanties na. Heb er al een paar keer wat gekocht.
Slaat nergens op die uitspraak.

Heuvinger brouwerij

Het is inderdaad een prijzencircus.
Ik zag dat de prijs https://www.electronic-star.nl/Home-Living/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertapinstallatie/Klarstein-Hopfengott-maischeketel-30-liter-30-140-C-circulatiepomp-rvs-30-ltr.html recentelijk steeg naar €269,99 en nu weer op €219,99 staat.
Ik heb de ketel een jaar terug gekocht voor € 229,99.
Waarbij ik wel moet zeggen dat ik direct de originele pomp gelijk heb vervangen door een rvs mp-15 pomp en wat rvs pijp en fittingen van Ali.

Jan de Graaff

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 25-09-2020  10:24 uWaarbij ik wel moet zeggen dat ik direkt de orginele pomp gelijk heb vervangen door een rvs mp-15 pomp en wat rvs pijp en fittingen van Ali.
Hoezo heb je eigenlijk de pomp vervangen? Er zit een MP-10 pomp in die tot 140 ºC aankan. De MP-10 kan 8 L/min verpompen en de MP-15 12 L / min; maar verder zie ik weinig tot geen verschil  :weetniet:

Heuvinger brouwerij

Citaat van: JanDeGraaff op 25-09-2020  12:07 uHoezo heb je eigenlijk de pomp vervangen?
De hopfengot heeft standaard een externe pomp.
Het niet zo'n ketel met een gat in de bodem.

Heuvinger brouwerij

Ja hoor, de Hopfengott 30 is weer 5 dagen later ipv € 219,99 nu weer € 239,99! :huilen:

Jan de Graaff

Citaat van: Heuvinger brouwerij op 30-09-2020  17:34 uJa hoor, de Hopfengott 30 is weer 5 dagen later ipv €2 19,99 nu weer € 239,99! :huilen:

[EDIT] Sorry, ik keek bij de 15 liter versie en niet de 30 liter versie; die is inderdaad nu € 239,99...[/EDIT]





Heuvinger brouwerij

Ik vind een 15 liter versie meer een apparaat om giststarters mee te maken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.