Negeerknop

Gestart door André de Laat, 14-09-2020 19:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

André de Laat

Ik kwam er vandaag achter dat ik bepaalde leden kan negeren. Top!!!


Adbrouwt

Wel lief zijn André anders heb je straks geen vrienden meer [emoji6]

André de Laat

Citaat van: Adbrouwt op 14-09-2020  20:00 uWel lief zijn André anders heb je straks geen vrienden meer [emoji6]
Zou het? Het valt wel mee hoor  :D

Haagse Wouter

Stel dat je alle moderators op negeren zet.
Is het dan nog wel eerlijk om die persoon te bannen? Hij kan immers geen waarschuwing krijgen.

Oscar

Citaat van: André de Laat op 14-09-2020  19:15 uIk kwam er vandaag achter dat ik bepaalde leden kan negeren. Top!!!

Zie je dan geen posts meer van dat lid? Of kan ie jou dan geen bericht meer sturen?  :weetniet:

Roelof

Is kijken of het werkt. ;)

Sander van Dijk

Citaat van: Oscar op 15-09-2020  00:33 uZie je dan geen posts meer van dat lid? Of kan ie jou dan geen bericht meer sturen?  :weetniet:


Ik denk het laatste.

Eric v B

Door alleen de posts van gelijkgestemden te lezen beperk je je blik op de wereld. Wellicht is het beter om alleen gelijkgestemden te blokkeren......

Ben ik nu ook geblokt?

William

Vinden jullie het de laatste tijd ook zo rustig op het forum ;D

Jan de Graaff

Citaat van: Sander van Dijk op 15-09-2020  11:14 uIk denk het laatste.
Klopt, Sander.


Vrienden/negeerlijst
Deze sectie stelt je in staat om je vrienden- en negeerlijst te beheren voor dit forum. Het toevoegen van leden aan deze lijsten zal, naast andere dingen, helpen om PM- en mailverkeer in de hand te houden, afhankelijk van je voorkeuren.

hansHalberstadt

Ik zou nooit machines of software voor mij laten denken of beslissen wat ik wel en niet zou moeten horen.

Jacques

Uitgeschakeld.

Het negeren van bepaalde leden komt de discussie binnen een openbaar forum niet ten goede.

Haagse Wouter

Citaat van: hansHalberstadt op 15-09-2020  16:33 uIk zou nooit machines of software voor mij laten denken of beslissen wat ik wel en niet zou moeten horen.

Daar is het veels te laat voor.
Complexe algorithmes die niemand echt begrijpt bepalen al voor een groot deel welke informatie je tot je krijgt.
Sterker nog ze bepalen een deel van de realiteit.  :huilen:

Trapkast

Citaat van: Jacques op 15-09-2020  22:30 uUitgeschakeld.

Het negeren van bepaalde leden komt de discussie binnen een openbaar forum niet ten goede.

Eerlijk gezegd vind ik dit een bijzondere keuze.

Het is een functie op het forum welke bij velen niet bekend was, en geenszins verplicht/nodig is om te gebruiken.
De functie kan echter wel zorgen dat je lieden waar je liever geen berichten van ziet kunt negeren, net als in het leven....
Hierbij kan de functie in sommige situaties best handig zijn.

Om het dan zo kort door de bocht maar uit te schakelen, vanwege 'de discussie binnen een openbaar forum', is wel erg kort door de bocht.
Bijzonder dat de keuze blijkbaar voor de leden gemaakt moet worden dat leden niet mogen bepalen wie ze mogen negeren...  :weetniet:

Heyudude

Negeren van reacties is een mechanisme wat je standaard in je toolbox moet hebben op een forum als gebruiker.
Dus niet via een forum filter maar zelf...
Gewoon negeren en skippen...

Je mist een deel vd flow vd gesprekken als je kunt filteren op die wel en die niet. Dat geeft een vreemd beeld

Als iemand me belaagd per PM dan meld ik dat netjes aan de beheerder. Ik neem aan dat er een moderator is die daar actie kan ondernemen

Op FB kun je ook geen reacties filteren, niet dat ik dat gebruik maar ja als voorbeeld

Jan de Graaff

Het is een beetje overbodige discussie, dit. De filosofische verhandelingen met dystopische vergezichten als waarin kunstmatige intelligentie hier op het forum gaat bepalen wat je leest over hoe te brouwen zijn momenteel weinig realistisch en wellicht beter als inspiratie voor een nieuwe versie van Wilde's 1984... Vooropgesteld dat Jacques ooit voor 2084 een kunstmatige intelligentie zal aanschakelen op dit forum, wat mijns inziens niet zal gaan gebeuren...

De functionaliteit ging alleen maar om privé berichten; daar kon je mensen negeren.
Dat kan handig zijn als iemand je berichtjes blijft sturen, je 'inbox' volloopt, je die persoon vriendelijk doch dringend verzoekt om op te houden met het jou sturen van berichtjes, dat niet doet, jij niks meer kunt ontvangen omdat je inbox blokkeert omdat de limiet overschreden wordt, terwijl je erop vertrouwt of een noodzaak hebt dat anderen je blijvend kunnen bereiken via de PM functionaliteit.
Dit is volgens mij bij niemand het geval en anders zal Jacques het dus in het vervolg op moeten lossen indien een individueel geval een probleem als boven geschetst heeft nu hij het uitgezet heeft.

Je kunt die negeer-functionaliteit niet gebruiken op forum discussies, dus niet op het openbare gedeelte.

Uitschakelen heeft dus geen zin, inschakelen ook niet. André zal gewoon discussies moet overslaan om ze te negeren, net als iedereen. Met of zonder negeer-lijst zoals die er was.


elBieros

Citaat van: JanDeGraaff op 16-09-2020  09:52 uWilde's 1984
Orwell bedoel je  ;)

Jan de Graaff

Citaat van: elBieros op 16-09-2020  10:58 uOrwell bedoel je  ;)
Die ja!   :-[
Oscar Orwell, George Wilde...

Heyudude

Citaat van: JanDeGraaff op 16-09-2020  11:27 uDie ja!   :-[
Oscar Orwell, George Wilde...
Uhm waar is de negeer knop nu [emoji23][emoji23][emoji3]


Hans

Roelof

Citaat van: JanDeGraaff op 16-09-2020  09:52 uUitschakelen heeft dus geen zin, inschakelen ook niet. André zal gewoon discussies moet overslaan om ze te negeren, net als iedereen. Met of zonder negeer-lijst zoals die er was.



André een discussie overslaan?? Dat gaat echt niet gebeuren.   ;) ;)

André de Laat

Citaat van: Heyudude op 16-09-2020  11:28 uUhm waar is de negeer knop nu [emoji23][emoji23][emoji3]


Hans

Poehhhh, die hebben ze genegeerd. Het had zo mooi kunnen zijn!  8)

hansHalberstadt

Daarom heet het ook negeerknop. Nu onzichtbaar gemaakt, dus moet je hem wel negeren.

Jacques

Citaat van: Trapkast op 16-09-2020  09:23 uEerlijk gezegd vind ik dit een bijzondere keuze.

Het is een functie op het forum welke bij velen niet bekend was, en geenszins verplicht/nodig is om te gebruiken.
De functie kan echter wel zorgen dat je lieden waar je liever geen berichten van ziet kunt negeren, net als in het leven....
Hierbij kan de functie in sommige situaties best handig zijn.

Om het dan zo kort door de bocht maar uit te schakelen, vanwege 'de discussie binnen een openbaar forum', is wel erg kort door de bocht.
Bijzonder dat de keuze blijkbaar voor de leden gemaakt moet worden dat leden niet mogen bepalen wie ze mogen negeren...  :weetniet:

Om berichten te negeren heb je geen negeerknop nodig. Per bericht kun je bekijken of je wilt reageren of niet.

SVB

Wat heb je nou aan een negeer functie? Wat wil je doen dan, de helft van een discussie overslaan en alleen van je 'vriendjes' lezen... nuttig... trekt toch alles uit zijn verband?

Als je iemand niet leuk vind lees je zijn opmerking half, maar dan kan je in elk geval de discussie volgen. (Of niet, voordeel van een forum... je hoeft niet alles te lezen of leuk te vinden... FTW, Google zelf maar)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.