Nieuwe bierbrouwer (in spe): Woeka

Gestart door Woeka, 03-09-2020 15:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Woeka

Hoi,

In het verleden al eens niet onverdienstelijk een 20-tal liters mede (honingwijn) gemaakt en nu wil ik de hobby verder uitbreiden naar het brouwen van bier. Al enige tijd aan het rondneuzen op het wereldwijde web en heb me sinds kort ook hier geregistreerd. Ik ben al een heel eind in Brouwen voor dummies en heb een buurman ook zo gek gekregen.

Als ook zijnde zendamateur (niet te verwarren met zendpiraat) is een beetje prutsen met elektronica en computers is mij niet vreemd. Zo heb ik ook aardig wat sensoren in huis hangen met als centraal hart een Raspberry pi. Een en ander combinerend is de wens uitgekomen bij een HERMS of vergelijkbare installatie voor het brouwen. Dan is het resultaat hopelijk ook constant en repeteerbaar .... fingers crossed.

Gerb

Welkom hier! Er zijn zat brouwers die weer een hobby in de hobby hebben. Met het gepriegel met elektronica kun je bij het brouwen best veel. Laat ons vooral eens weten hoe het met het brouwen en de elektronica gaat als je iets hebt!

tdp

Welkom!

Die vergissing wordt vaak gemaakt inderdaad (zegt het piraatje ;)). Je kunt je hobby net zo gek inkleuren als je wil, net als met zenden.

Succes met deze hobby, voor je het weet is het net zo verslavend!

Teun

Woeka

Citaat van: tdp op 03-09-2020  15:24 uDie vergissing wordt vaak gemaakt inderdaad (zegt het piraatje ;)). Je kunt je hobby net zo gek inkleuren als je wil, net als met zenden.

Leven en laten leven is mijn motto ... en een piraat kan natuurlijk ook het een en ander weten van elektronica :)

Ook een mooie combinatie natuurlijk, het resultaat van het een nuttigen tijdens een andere hobby.

Adbrouwt

Welkom Woeka, veel plezier met het brouwen, bouwen en knutselen.

tdp

Citaat van: Woeka op 03-09-2020  16:16 uLeven en laten leven is mijn motto ... en een piraat kan natuurlijk ook het een en ander weten van elektronica :)

Ook een mooie combinatie natuurlijk, het resultaat van het een nuttigen tijdens een andere hobby.

Inderdaad, we draaien (legaal tegenwoordig) bij een zendpiraat naast, die gelukkig heel veel verstand heeft van zenders e.d.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.