Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuwe bierbrouwer (in spe): Woeka  (gelezen 664 keer)

Offline Woeka

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • ... whatever
Nieuwe bierbrouwer (in spe): Woeka
« Gepost op: 03-09-2020 15:08 u »
Hoi,

In het verleden al eens niet onverdienstelijk een 20-tal liters mede (honingwijn) gemaakt en nu wil ik de hobby verder uitbreiden naar het brouwen van bier. Al enige tijd aan het rondneuzen op het wereldwijde web en heb me sinds kort ook hier geregistreerd. Ik ben al een heel eind in Brouwen voor dummies en heb een buurman ook zo gek gekregen.

Als ook zijnde zendamateur (niet te verwarren met zendpiraat) is een beetje prutsen met elektronica en computers is mij niet vreemd. Zo heb ik ook aardig wat sensoren in huis hangen met als centraal hart een Raspberry pi. Een en ander combinerend is de wens uitgekomen bij een HERMS of vergelijkbare installatie voor het brouwen. Dan is het resultaat hopelijk ook constant en repeteerbaar .... fingers crossed.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
Re: nieuwe bierbrouwer (in spe)
« Reactie #1 Gepost op: 03-09-2020 15:23 u »
Welkom hier! Er zijn zat brouwers die weer een hobby in de hobby hebben. Met het gepriegel met elektronica kun je bij het brouwen best veel. Laat ons vooral eens weten hoe het met het brouwen en de elektronica gaat als je iets hebt!

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 03-09-2020 15:24 u »
Welkom!

Die vergissing wordt vaak gemaakt inderdaad (zegt het piraatje ;)). Je kunt je hobby net zo gek inkleuren als je wil, net als met zenden.

Succes met deze hobby, voor je het weet is het net zo verslavend!

Teun

Offline Woeka

• Junior lid
  • **
  • ... whatever
« Reactie #3 Gepost op: 03-09-2020 16:16 u »
Die vergissing wordt vaak gemaakt inderdaad (zegt het piraatje ;)). Je kunt je hobby net zo gek inkleuren als je wil, net als met zenden.

Leven en laten leven is mijn motto ... en een piraat kan natuurlijk ook het een en ander weten van elektronica :)

Ook een mooie combinatie natuurlijk, het resultaat van het een nuttigen tijdens een andere hobby.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Admaakt bier
    • ABV de bierkaai
Re: Nieuwe bierbrouwer (in spe): Woeka
« Reactie #4 Gepost op: 04-09-2020 10:38 u »
Welkom Woeka, veel plezier met het brouwen, bouwen en knutselen.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #5 Gepost op: 07-09-2020 09:46 u »
Leven en laten leven is mijn motto ... en een piraat kan natuurlijk ook het een en ander weten van elektronica :)

Ook een mooie combinatie natuurlijk, het resultaat van het een nuttigen tijdens een andere hobby.

Inderdaad, we draaien (legaal tegenwoordig) bij een zendpiraat naast, die gelukkig heel veel verstand heeft van zenders e.d.

Tags: