Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Kan bijna niet nauwkeurig zijn voor deze prijs. Maar wellicht een goede indicator. Leuk om je verloop te zien denk ik. Ik zou er wel een 'echte' bijnemen om je maisch- en spoelwater bij te stellen.
Op AliExpress
Deze https://www.aliexpress.com/item/32957428276.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.11d64c4dfde0ap is wat voordeliger met verzendkosten! Ik heb het ding maar besteld.
De bufferversterker zit zo te zien in het printje wat erbij geleverd wordt. pH meters hebben een hoog ohmige uitgang dus mogen niet belast worden met een ingangs stroom. arduino analoge inputs zijn niet hoogohmig genoeg daarvoor.
Arduino is voor mij zo 2018. Ik laat er een esp32 op los. Kan dat wel?
Voor esp:
Esp32 heeft 12 bits AD convertor, Arduino uno en nano 10 bits. Met Esp32 heb je ook meteen bluetooth en wifi.
De analoge ingang van de ESP32 heeft een bereik van 0..3,3 Volt. Het printje van de pH sensor levert 0..5 Volt, met een spanningsdeler kun je e.e.a. op elkaar afstemmen maar het voordeel van de 12 bits t.o.v. arduino's e.d. ben je kwijt .De keuze voor de ESP32 heeft natuurlijk wel andere voordelen (bluetooth, wifi, snelle processor).Bert
ik weet niet hoeveel pH bereik die 0-5 v is maar stel even 10 pH punten met 10 bits (1024 stapjes) dan heb je 0.01ph punt digitale resolutie. Dat lijkt me niet echt de kritische factor waar het om draait.
Ik heb het ding maar besteld.
Arrived At Destination Country/Region【1】Liege-Linehaul Arrival:CA10692020-09-05 12:14:00
Joepie het ding ligt in Luik!Met de ervaring uit het verleden, denk ik dat ik het ding over 3 dagen in huis heb.Ging het het nu maar zo rap met de bestelde rvs fittingen!
Volg graag jullie ervaringen en experimenten!SuccesGr. Jeroen