Incognito Hop Haas

Gestart door Biertje1985, 21-08-2020 18:27 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Biertje1985

Ik heb een klein beetje zo'n 20 ml incognito pasta gehad. Ik denk dat het voor de meeste van ons nieuw is.
Incognito is een pasta gemaakt van hop bestanddelen zonder het vegetale materiaal uit de hop en zou voor met name hoppige bieren een goede toevoeging zijn om een goed hoparoma en smaak te krijgen.

https://www.johnihaas.com/incognito/

Ik heb de Mosaic variant en ik wil de vlamuit hop Mosaic gift vervangen door de Incognito.

Ik ben benieuwd, heeft iemand al ervaring met deze toevoeging?

Ik wil het binnenkort gaan gebruiken in het volgende recept (Let niet op de IBU waarden) :

BrouwHulp Recept uitdraai


Basis
OmschrijvingWaarde
Kenmerk
Naam receptBrandpunt IPA
Brouwdatum
BierstijlAmerikaanse IPA
Volume22,0 l
Begin SG1,063 SG
Berekende kleur (Morey)12 EBC
Berekende bitterheid (Rager)110 IBU
Brouwzaalrendement75,0 %
Kooktijd60 min.

Water en brouwzouten
HoeveelheidIngrediënt
25,00 lWater uit Hellevoetsluis
2,00 gCaCl2
15,00 gCaSO4
0,60 mlMelkzuur
8,19 lSpoelwater

Waterprofiel behandeld water
CaMgNaHCO3ClSO4
208 mg/l7 mg/l43 mg/l125 mg/l82 mg/l390 mg/l

Vergistbare ingrediënten
HoeveelheidNaamMouterijKleur%
3,50 kgSwaen AleDe Swaen7 EBC61,3 %
1,50 kgPilsmoutAmbachtelijk4 EBC26,3 %
0,06 kgMelanoidinmoutWeyermann70 EBC1,0 %
0,65 kgKristalsuikerSupermarkt0 EBC11,4 %

Maischschema
OmschrijvingTemperatuurStap tijdRust tijdBeslagdikte
67,0 °C1 min.60 min.4,9 l/kg

Hop
HoeveelheidNaamType% alfazuurKooktijd/toevoegingIBU
4,6 gHopshotpellets65,0%60 min.44,9 IBU
50,0 gCitrapellets11,0%30 min.42,1 IBU
80,0 gMosaicpellets11,4%0 min.22,8 IBU
80,0 gCitrapellets11,0%koudhop0,0 IBU
50,0 gMosaicpellets11,4%koudhop0,0 IBU

Gist
HoeveelheidNaamType
2,0 l starterVermont Ale ()bovengist


HJvK[nl]

Interessante ontwikkeling. Hou ons op de hoogte van het resultaat!

hansHalberstadt

Is dit niet hetzelfde als CO2 hopextract? (daar heb ik veel ervaring mee) Daar wordt de lupuline geextraheerd met supercritical CO2. Ze zeggen niet hoe het gemaakt wordt, maar ziet er hetzelfde uit, alleen wat meer vloeibaar dus handiger te doseren, maar dat is simpel te realiseren door bij CO2 extract bv wat alcohol bij te mengen. Geeft vooral de pure bitterheid, maar weinig specifieke hoparoma/smaak.

Jan de Graaff

Citaat van: hansHalberstadt op 22-08-2020  10:26 uIs dit niet hetzelfde als CO2 hopextract? (daar heb ik veel ervaring mee) Daar wordt de lupuline geextraheerd met supercritical CO2. Ze zeggen niet hoe het gemaakt wordt, maar ziet er hetzelfde uit, alleen wat meer vloeibaar dus handiger te doseren, maar dat is simpel te realiseren door bij CO2 extract bv wat alcohol bij te mengen. geeft vooral de pure bitterheid, maar weinig specifieke hoparoma/smaak.
Dit staat er in het "General Use" document:
"Incognito is a patent pending product derived from a CO2 hop extraction process and contains only hop-derived components."

Je geeft aan dat volgens jouw ervaringen er weinig specifieke aroma vanaf komt, Hans. Ze geven bij Incognito aan dat het net als pellets wel aroma afgeeft en daarom hebben ze natuurlijk ook verschillende hopsoorten gebruikt.
"INCOGNITO Citra, INCOGNITO Mosaic, INCOGNITO Ekuanot, INCOGNITO Sabro and INCOGNITO HBC 472 deliver the same, consistent flavor profiles as pellets."
Maar goed, ik zou als ik Haas Inc. was ook niets anders zeggen... Ben benieuwd naar de ervaringen hiermee.

William

Het gaat om dit patent

CiteerThe present invention relates to new products and processes for making and using hop extract products comprising hop oils present in amounts between about 6 mL/100 g to about 40 mL/100 g, or more. The oil enriched hop extracts of the present invention also contain higher proportions of oil relative to other hop components typically found in hop extracts. Production of the oil enriched hop extracts may comprise a partial or a first extraction of hop materials. In one preferred embodiment, such extraction may occur under pressures of 1700 psi to about 3700 psi for less than three hours. The enriched oil extracts of the present invention can be used to produce beers having enhanced aroma and flavor profiles. The present invention also relates to products and processes for making and using second extractions of hop materials comprising alpha acids present in amounts of, for example, about 50% to about 70% (w/w).

hansHalberstadt

Ok, dus het patent beschermt zoals ik het lees extra manieren om ipv alleen de bitterheid (CO2 extract) ook de smaak en geurcomponenten te behouden. Dat is dus wel een vooruitgang. (maar lijkt me toch redelijk 'obvious') maar dat is wel vaker met US patenten. Maar goed, het lijkt dus een extra innovatie tov de al lang bestaande CO2 hop. 

hansHalberstadt

Citaat van: JanDeGraaff op 22-08-2020  17:19 uBen benieuwd naar de ervaringen hiermee.
Zeker laat maar weten. Kijken of het doet wat het belooft.

William

Citaat van: hansHalberstadt op 22-08-2020  19:52 uOk, dus het patent beschermt zoals ik het lees extra manieren om ipv alleen de bitterheid (CO2 extract) ook de smaak en geurcomponenten te behouden. Dat is dus wel een vooruitgang. (Maar lijkt me toch redelijk 'obvious') maar dat is wel vaker met US patenten. Maar goed, het lijkt dus een extra innovatie tov de al lang bestaande CO2 hop.

Focus op verhoging van de ratio aromacomponenten versus bittercomponenten zoals ik de claims interpreteer.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.