3000 euro te besteden...

Gestart door Bierlepel, 20-08-2020 15:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laikea

Citaat van: André de Laat op 25-08-2020  15:33 u.
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Met een weckketel brouw je ook lekker bier. Misschien wat omslachtiger, maar dat laat ik effe buiten beschouwing. Gebruikt vind je die voor weinig. Een BIAB erin en gaan. Een schrootmolen, een goeie thermometer en een hydrometer. Meer heb je in feite niet nodig. Kosten? Misschien 150 euro.

Dan zou ik een deftige fermenter aanschaffen. Misschien wel twee. Kosten rond de 1000 euro. https://www.brouwstore.nl/ss-brewtech-chronical-fermenter-27-l-7-gal

Twee vergistingskasten + Inkbirds en verwarmingselementen. Kosten 200 euro hooguit.

Hou je nog wat centjes over een paar avondjes de bloemetjes buiten te zetten.

Succes,

André.

:degroeten:

Precies dit dus alleen dan groter! Ik zou meer uitgeven aan een grotere chronical fermenter (richting de 80 L), mooi kookvat van 100 L erbij en lekker brouwen!
Lekker commercieel gaan ;)

André de Laat

Citaat van: ExPeteriment op 25-08-2020  17:54 uNu je toch financiële ruimte over hebt zou ik zeker gaan keggen. 12 L in 19 L fusten gaat prima qua houdbaarheid, moet je er wel voor zorgen dat je in de overblijvende ruimte CO2 hebt en geen lucht.

Ik heb één 2 kg CO-2 fles, een tweede overwogen, maar daarvan afgezien omdat ik een bijvul adres heb gevonden. Nu hoef ik niet te wachten tot mijn fles leeg is voordat ik 'm omruil. Een bijna lege fles geeft een onrustig gevoel.

Ik heb 1 statiegeldfles van 10 kilo. De 2 kilo uitvoering heb ik ook nog. Is de 10 kilo fles leeg, ruil ik ´m om bij een slijter. Kost me 20 euro. Eerste keer betaalde ik 125 euro statiegeld. Verder geen gedoe met keuringen etc. Wel zo handig. De 2 kilo fles is eigendom. Staat ook gevuld als reserve. Om die te laten vullen kost me ook 20 euro. Verloopt de keuringsdatum, haal ik er nóg een 10 kilo fles bij.

EBC

Citaat van: André de Laat op 26-08-2020  12:29 u... Is de 10 kilo fles leeg, ruil ik ´m om bij een slijter. Kost me 20 euro ...

Welke slijter is dat? Ik kom toch eerder aan € 34.

André de Laat

Citaat van: EBC op 26-08-2020  13:03 uWelke slijter is dat? Ik kom toch eerder aan € 34.
Er zitten er genoeg hier in de buurt. Ze verschillen niet zoveel in prijs. Voor mijn werk zit ik regelmatig in Limburg. Meestal rijd ik langs Hansen Dranken in Linne. Ik bel wel van tevoren of ze ze op voorraad hebben.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.