Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Reinigen flessen  (gelezen 2581 keer)

Offline Snelbier

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Reinigen flessen
« Reactie #25 Gepost op: 18-08-2020 22:55 u »
Nu wordt deze topic vervuilt met weer een boel posts over het reinigen van flessen. :-\
Ergens wel terechte opmerking..  Derp gaf zelf al aan dat zijn vraag over efficiënter bottelen misschien elders thuishoorde, maar kon de weg niet vinden..
Behulpzaam als wij allen zijn probereerden we toch te helpen  :weetniet:
@ Biertje 1985: Mijn vaatwasser heeft veel opklapbare rekjes met pinnen voor borden en zo. Passen 60 bierflessen op.
En nu weer gewoon bottelen..  Proost,  Snelbier.
Toevoeging: Antwoord op enkele vragen verplaatst naar flessenspoel-topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,40996.msg622726.html#msg622726 om het bottelen zuiver te houden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Snelbier

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Reinigen flessen
« Reactie #26 Gepost op: 18-08-2020 23:23 u »
Naar aanleiding van vragen in bottel-topic (https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,27963.msg630496.html#msg630496) hierbij wat antwoorden om topics 'zuiver' te houden..
Vragen waren: - Hoe krijg je bierflessen in de vaatwasser.  Speciaal rek of zo?
- Reinigt vaatwasser de flessen voldoende?
================= Antwoorden:
Mijn vaatwasser heeft veel opklapbare borden-rekjes met pennen. Passen ~60 bierflessen op. Zal eens een foto posten, blijkbaar is het toch bijzonder..
Reiniging is voor mij voldoende, ooit getest met flesjes met melk-aanslag.  Die komen er (bij mij) schoon uit. Meer controle heb ik niet.
Voor zover ik het kan zien slingeren de draaiende sproeiers nét genoeg water onderin de flessen om het werk te doen.
Daarbij wél de opmerking dat ik alleen visueel bijna schone flessen gebruik.  De viespeuken gaan retour, statiegeld of glasbak.
Proost,  Snelbier

Tags: