Ale yeast

Gestart door Albring, 17-08-2020 09:58 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albring

In het "Golden Ale" pakket van Mangrove Jack's New Zealands brewers series zit een gistzakje "Ale yeast" met een nummer 907301 (batch serie gok ik) erop. Informatie over gistingstemperatuur ontbreekt, er wordt enkel geschreven dat de brouwsel koeler dan 25 graden moet zijn. Ik gok dat dit op elke verpakking uit de New Zealands brewers series. Hebben jullie enig idee hoe ik kan achterhalen wat de ideale gistingstemperatuur is?

trebvuister

De leverancier/bedrijf een mailtje sturen met deze vraag
Waarschijnlijk willen ze wel vertellen welke gist het precies is

Gerb

Het maakt niet zo gek veel uit welke gist het precies is. Vergist hem bij 18 tot 20°C en je zit voor een Golden Ale wel goed.

Takkie83

Bij een bovengister zou ik zelf een beetje bepalen wat voor resultaat je wilt. Mag hij wat esters hebben? 20-22 graden. Liever wat cleaner? 18-20 graden  :)

Albring

Bedankt voor het meedenken en de goede tips allemaal. Ik heb ook met Mangrove Jack contact opgenomen en ze geven 18 - 24 graden aan. Dat i.c.m. de tip van Takkie83 heb ik voldoende inspiratie voor het weekend.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.