Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ale yeast  (gelezen 594 keer)

Offline Albring

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Ale yeast
« Gepost op: 17-08-2020 09:58 u »
In het "Golden Ale" pakket van Mangrove Jack's New Zealands brewers series zit een gistzakje "Ale yeast" met een nummer 907301 (batch serie gok ik) erop. Informatie over gistingstemperatuur ontbreekt, er wordt enkel geschreven dat de brouwsel koeler dan 25 graden moet zijn. Ik gok dat dit op elke verpakking uit de New Zealands brewers series. Hebben jullie enig idee hoe ik kan achterhalen wat de ideale gistingstemperatuur is?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline trebvuister

• Vol lid
  • Land: nl
Re: Ale yeast
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2020 11:29 u »
De leverancier/bedrijf een mailtje sturen met deze vraag
Waarschijnlijk willen ze wel vertellen welke gist het precies is

Online Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
« Reactie #2 Gepost op: 17-08-2020 13:43 u »
Het maakt niet zo gek veel uit welke gist het precies is. Vergist hem bij 18 tot 20C en je zit voor een Golden Ale wel goed.

Offline Takkie83

• Senior lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #3 Gepost op: 18-08-2020 22:36 u »
Bij een bovengister zou ik zelf een beetje bepalen wat voor resultaat je wilt. Mag hij wat esters hebben? 20-22 graden. Liever wat cleaner? 18-20 graden  :)

Offline Albring

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 20-08-2020 13:04 u »
Bedankt voor het meedenken en de goede tips allemaal. Ik heb ook met Mangrove Jack contact opgenomen en ze geven 18 - 24 graden aan. Dat i.c.m. de tip van Takkie83 heb ik voldoende inspiratie voor het weekend.

Tags: