Binnenkort Brewfather in het Nederlands!

Gestart door Edwin brouwt, 12-08-2020 20:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin brouwt

(en nu mag ik natuurlijk geen spelfouten maken ;) )


Zoals de titel aangeeft komt er binnenkort een Nederlandstalige versie van Brewfather uit!


Ik ben er druk mee bezig, het eind is in zicht en ik denk dat het een mooie aanvulling is en waarschijnlijk ook nieuwe gebruikers zal aantrekken.




Voor wie het niet weet: Brewfather is een programma om het brouwen gemakkelijker te maken. Je kunt natuurlijk recepten maken (ook importeren), je installatie- water- gist en andere profielen er in zetten, je brouwdag plannen en veel meer.


Het mooie van Brewfather is (bovenstaande zit natuurlijk ook allemaal in BrouwHulp, door mij met veel plezier gebruikt) dat het op nagenoeg elk apparaat te gebruiken is. Op PC, op tablets en op smartphones. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding en een browser. En alles wordt vlekkeloos gesynchroniseerd. Dus je maakt je recept lekker op je pc en op de brouwdag loopt er een tracker mee om al je stappen te volgen en kun je al metingen in voeren.




Ik hou jullie op de hoogte  :brouwen: :biersmile:




Pieter1954

Dat zou mooi zijn.

Ik gebruik nu BrouwHulp in combinatie met een Grainfather. De recepten omzetten vanuit Brewfather naar de app van Grainfather gaat niet altijd vlekkeloos. Maischstappen worden soms verschoven ten opzichte van elkaar. Als je dat niet in de gaten hebt gaat het helemaal mis.
Sinds kort start de Grainfather app op in het Nederlands en wordt maischen ineens pureren! Vreselijk deze vertaling;waarschijnlijk vanuit Google Translate.

Ik ga mijn volgende bier, een beproefde TripelKarmeliet (vrienden noem het inmiddels KarmePieter), eens proberen samen te stellen met de Brewfather app en kijken hoe de communicatie met de Grainfather verloopt.

Jan de Graaff

Dat is heel erg mooi nieuws, Edwin!
Als je een extra paar ogen nodig hebt voor een eventuele "proof-reading" voor je het eruit gooit, dan stel ik mij geheel vrijwillig en belangeloos ter beschikking..
Aanbod geld ook als klankbord voor vertalingsdilemma's. Nou ja, voor alles eigenlijk...
Ik zie je PM wel als je er gebruik van wilt maken.

hans100w

Citaat van: JanDeGraaff op 12-08-2020  22:35 uDat is heel erg mooi nieuws, Edwin!
Als je een extra paar ogen nodig hebt voor een eventuele "proof-reading" voor je het eruit gooit, dan stel ik mij geheel vrijwillig en belangeloos ter beschikking..
Aanbod geld ook als klankbord voor vertalingsdilemma's. Nou ja, voor alles eigenlijk...
Ik zie je PM wel als je er gebruik van wilt maken.

Geldt moet met dt  >:D

Wolter

Goed bezig Edwin. Ik denk dat dit voor veel potentiële gebruikers een extra duwtje zal zijn om deze software applicatie te gaan gebruiken.

Oscar

Citaat van: Pieter1954 op 12-08-2020  22:08 uIk gebruik nu BrouwHulp in combinatie met een Grainfather. De recepten omzetten vanuit BH naar de app van GF gaat niet altijd vlekkeloos. Maischstappen worden soms verschoven ten opzichte van elkaar. Als je dat niet in de gaten hebt gaat het helemaal mis.
Sinds kort start de GF app op in het Nederlands en wordt maischen ineens pureren! Vreselijk deze vertaling;waarschijnlijk vanuit Google Translate.

Huh?  :nut: :weetniet:  Dus jou brouwproces is afhankelijk van de communicatie tussen  de software onderling?  :nut: :weetniet:  dat is raar..  ;D ;D ;D ;D  Gelukkig heb ik zelf controle over mijn proces en roer ik lekker in een  flinke pan... :brouwen: :brouwen:

henkie

Citaat van: Oscar op 13-08-2020  21:21 uHuh?  :nut: :weetniet:  Dus jou brouwproces is afhankelijk van de communicatie tussen  de software onderling?  :nut: :weetniet:  dat is raar..  ;D ;D ;D ;D  Gelukkig heb ik zelf controle over mijn proces en roer ik lekker in een  flinke pan... :brouwen: :brouwen:
En een applaus voor jezelf..


Goed bezig Edwin!  Een Nederlandse versie zou mooi zijn . Nu moet af en toe het woordenboek er nog bij :)

Oscar

Citaat van: henkie op 13-08-2020  21:42 uEn een applaus voor jezelf..

Daar gaat het niet om... Ik verbaas mij soms hoe afhankelijk sommige mensen zich laten zijn  van de mogelijkheden van hun apparatuur, terwijl dit heel simpel te vermijden is.. :brouwen: Ook met die automaten, een maischschema is toch simpel zelf in te voeren. ;)

Ambibenderix

Niet te doen hoe negatief een gemeenschap kan zijn ...

Oscar

Citaat van: Ambibenderix op 13-08-2020  21:54 uNiet te doen hoe negatief een gemeenschap kan zijn ...

Ik ben inderdaad geen fan van al die brouwtomaten... ;)  te veel beperkingen. En ik houd wel van het ambachtelijke en controle over je proces, ook thuis... :brouwen:

Ambibenderix

Ik denk niet dat je de boodschap begrijpt.

Oscar

Citaat van: EdwinBrouwt op 12-08-2020  20:59 uZoals de titel aangeeft komt er binnenkort een Nederlandstalige versie van Brewfather uit!

https://brewfather.app/

Deze website is van jou?  :)

middelaersch

Citaat van: Oscar op 13-08-2020  21:45 uDaar gaat het niet om... Ik verbaas mij soms hoe afhankelijk sommige mensen zich laten zijn  van de mogelijkheden van hun apparatuur, terwijl dit heel simpel te vermijden is.. :brouwen: Ook met die automaten, een maischschema is toch simpel zelf in te voeren. ;)

Zie ik ook zo. Ik voer zelfs geen maischschema in in mijn brouwtomaat  :lol:  :lol: 
(Vreselijk, dat programmeren van dat ding, lijkt wel werken. Toppunt van gebruiksonvriendelijkheid hoe dat werkt.)
Je moet er toch bij blijven, dus af en toe op een paar knopjes drukken voor de volgende stap is geen probleem wat mij betreft.

Hay

Zo doe ik het ook . Ik doe een eenstapsmaisch en dat is een keer de tijd en de temperatuur en het vermogen invoeren.
Neemt niet weg dat ik het initiatief van topicstarter wel waardeer.
Als het programma maar op de pc kan heb ik wel interesse.
Mijn smartphone staat altijd uit als ik aan het brouwen ben.

Oscar

Citaat van: Hay op 13-08-2020  22:43 uMijn smartphone staat altijd uit als ik aan het brouwen ben.

 :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: :duimop: Juist. Tijdens het brouwen ben je bezig met je brouwproces, niet met je telefoon... ;)

Leon058

Ik vind het prachtig als ik goede brouwsoftware kan gebruiken op mijn telefoon, om snel metingen ter plekke vast te leggen. Prima werk, gewoon top!

Heb ook een Grainfather, maar vooral voor de ruimtebesparing, automatisch maischen en het gemak. Recepten inladen zie ik de meerwaarde echt niet van in, heb ook geen behoefte aan instructies op het scherm (add grain ::)). Ik speel ook wel eens met vermogen tijdens het maischen, dan wil je ook handbediening.

Ik geloof wél in het goed vastleggen van je brouwsels, dan kom je ook veel te weten over verliezen/rendementen/enz. Daar heb ik dan weer BrouwHulp voor, schrijf ook veel in het notities gedeelte.

middelaersch

Citaat van: Hay op 13-08-2020  22:43 uNeemt niet weg dat ik het initiatief van topicstarter wel waardeer.

Zeker! Brewfather is een mooi programma. En als het nu ook in het Nederlands beschikbaar komt is dat weer een stap vooruit.

middelaersch

Citaat van: Leon058 op 13-08-2020  22:51 uIk geloof wél in het goed vastleggen van je brouwsels, dan kom je ook veel te weten over verliezen/rendementen/enz. Daar heb ik dan weer BrouwHulp voor, schrijf ook veel in het notities gedeelte.

Precies, daar zit wat mij betreft de kracht van software voor onze hobby.

Een recept maken en doorrekenen, brouwen, en vervolgens de gerealiseerde waardes vergelijken met wat je hebt berekend.
Zo helpt software je om steeds meer inzicht in, en grip op je bouwproces te krijgen.

Daar zie ik veel meer nut in dan in maischschema's naar je ketel XML-en en dat soort, vergeef me,  'spielerei'.

Edwin brouwt

Citaat van: Oscar op 13-08-2020  22:17 uhttps://brewfather.app/

Deze website is van jou ?  :)


Nee, zeker niet. Die is van een Noorse hobbybrouwer die ook nog 's en hele goede softwaremaker is. Ik help hem (samen met 14 andere brouwers uit de hele wereld) geheel belangeloos met de vertaling. Heel leuk om te doen en je leert het pakket gelijk heel goed kennen.

Edwin brouwt

Citaat van: middelaersch op 13-08-2020  23:04 uPrecies, daar zit wat mij betreft de kracht van software voor onze hobby.

Een recept maken en doorrekenen, brouwen, en vervolgens de gerealiseerde waardes vergelijken met wat je hebt berekend.
Zo helpt software je om steeds meer inzicht in, en grip op je bouwproces te krijgen.

Daar zie ik veel meer nut in dan in maischschema's naar je ketel XML-en en dat soort, vergeef me,  'spielerei'.

Dat is toch het leuke van brouwen dat iedereen het anders doet (zelfs grainfather brouwers gebruiken hun ketel elk op hun manier)

Ik gebruik Brewfather om mijn recepten te maken (daar zit voor mij de meeste tijd in) en op de dag van brouwen is het eigenlijk alleen maar een tool om gemeten waardes te bewaren en om timers bij te houden.


Ik ben ook een Grainfather gebruiker, maar leer ook van mensen die in een pan staan te roeren. Hoe leuk is dat.

Edwin brouwt

Citaat van: JanDeGraaff op 12-08-2020  22:35 uDat is heel erg mooi nieuws, Edwin!
Als je een extra paar ogen nodig hebt voor een eventuele "proof-reading" voor je het eruit gooit, dan stel ik mij geheel vrijwillig en belangeloos ter beschikking..
Aanbod geld ook als klankbord voor vertalingsdilemma's. Nou ja, voor alles eigenlijk...
Ik zie je PM wel als je er gebruik van wilt maken.


Bedankt voor je aanbod Jan. Ik heb nu al 2 proofreaders en als de boel live komt mag iedereen er nog steeds wat van vinden (en ik heb zo het idee dat dat weer wat leuke discussies zal veroorzaken ;) )


De lijnen met de maker van de tool zijn kort dus aanpassingen zijn zo gedaan.




tdp

Heb het topic opgeschoond waar mogelijk, om het overzichtelijk te houden.

@Edwin: Mooi intiatief, houd ons op de hoogte!

Marco Aal

Das goed nieuws ben benieuwd klasse

Trapkast

Citaat van: tdp op 15-08-2020  09:00 uHeb het topic opgeschoond waar mogelijk, om het overzichtelijk te houden.

@Edwin: Mooi intiatief, houd ons op de hoogte!

Uit interesse: waarom blijven juist de berichten waarin off-topic gegaan wordt (bekritiseren van het gebruik van software) na het opschonen wel staan?
Wellicht is er een goede reden voor, maar ik vind het wel opvallend dat juist de berichten waarmee het topic vervuild begint te worden mogen blijven staan.

Het lijkt me een topic over Brewfather en de Nederlandse vertaling.
Niet over het nut van software/automaten

@Edwin, super goed bezig! Mocht je hulp zoeken, laat maar weten via PB of in de Brewfather-facebookgroep :proost:

Adbrouwt

Lekker bezig Edwin. Daar gaan vast heel veel mensen blij mee zijn!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.