Binnenkort Brewfather in het Nederlands!

Gestart door Edwin brouwt, 12-08-2020 20:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tdp

Citaat van: Trapkast op 18-08-2020  09:38 uUit interesse: waarom blijven juist de berichten waarin off-topic gegaan wordt (bekritiseren van het gebruik van software) na het opschonen wel staan?
Wellicht is er een goede reden voor, maar ik vind het wel opvallend dat juist de berichten waarmee het topic vervuild begint te worden mogen blijven staan.

Het lijkt me een topic over Brewfather en de Nederlandse vertaling.
Niet over het nut van software/automaten

@Edwin, super goed bezig! Mocht je hulp zoeken, laat maar weten via PB of in de Brewfather-facebookgroep :proost:

Je maakt keuzes om een topic leesbaar te maken/houden. Op basis daarvan zijn deze berichten verwijderd, en andere berichten blijven staan.

Als voorbeeld; Moet jou bericht blijven staan (compliment richting Edwin), of verplaatsen omdat je off-topic gaat (kanttekening richting beheer).

Succes

Trapkast

Citaat van: tdp op 18-08-2020  10:28 uJe maakt keuzes om een topic leesbaar te maken/houden. Op basis daarvan zijn deze berichten verwijderd, en andere berichten blijven staan.

Als voorbeeld; Moet jou bericht blijven staan (compliment richting Edwin), of verplaatsen omdat je off-topic gaat (kanttekening richting beheer).

Succes

Begrijpelijk, zeker met dubbele berichten kan ik me voorstellen dat de keuzes lastig zijn.
Deze lijkt me echter ondubbelzinnig.. maar dat zal ik vast weer verkeerd zien.
(wellicht lijkt het als een vete richting Oscar, zeker niet zo bedoeld. Vind het gewoon jammer dat er zo snel offtopic gegaan wordt)

Citaat van: Oscar op 13-08-2020  21:21 uHuh?  :nut: :weetniet:  Dus jou brouwproces is afhankelijk van de communicatie tussen  de software onderling?  :nut: :weetniet:  dat is raar..  ;D ;D ;D ;D  Gelukkig heb ik zelf controle over mijn proces en roer ik lekker in een  flinke pan... :brouwen: :brouwen:

tdp

Citaat van: Trapkast op 18-08-2020  10:51 uBegrijpelijk, zeker met dubbele berichten kan ik me voorstellen dat de keuzes lastig zijn.
Deze lijkt me echter ondubbelzinnig.. maar dat zal ik vast weer verkeerd zien.
(wellicht lijkt het als een vete richting Oscar, zeker niet zo bedoeld. Vind het gewoon jammer dat er zo snel offtopic gegaan wordt)

Waarop geciteerd wordt en ook weer nuttige/prettige bijdragen op voorbij komen. Wanneer ik dan het bericht van Oscar weghaal, lijkt de overgebleven discussie een hele rare.

Trapkast

Citaat van: tdp op 18-08-2020  17:10 uWaarop geciteerd wordt en ook weer nuttige/prettige bijdragen op voorbij komen. Wanneer ik dan het bericht van Oscar weghaal, lijkt de overgebleven discussie een hele rare.

En zo wordt het beleid om niet off-topic te gaan weer op z'n Nederlands uitgevoerd..
Polderen totdat het beleid zelf er volledig nutteloos bijhangt.

Helder verhaal!

Edwin brouwt

Citaat van: Adbrouwt op 18-08-2020  10:08 uLekker bezig Edwin. Daar gaan vast heel veel mensen blij mee zijn!
Dank je Ad, we zijn er bijna!

Wolter

Citaat van: EdwinBrouwt op 19-08-2020  13:48 uDank je Ad, we zijn er bijna!

Is er al een release datum bekend?

Oscar

is deze app/programma volledig gratis?  :weetniet:

middelaersch

Citaat van: Oscar op 19-08-2020  22:26 uis deze app/programma volledig gratis?  :weetniet:

Een versie waar je een beperkt aantal recepten in op kunt slaan is gratis.
Dus je kunt het vrijblijvend uitproberen.

Oscar

Citaat van: middelaersch op 19-08-2020  22:42 uEen versie waar je een beperkt aantal recepten in op kunt slaan is gratis.

 :duimop: Goedzo... :)

Sjaak_Deventer

Toch maar eens gaan proberen. BrouwHulp is echt aan het verouderen. Mooie functie is dat de verschillende hopstands er goed in komen te staan. I-spindel koppeling :)..

Pieter1954

Citaat van: middelaersch op 19-08-2020  22:42 uEen versie waar je een beperkt aantal recepten in op kunt slaan is gratis.
Dus je kunt het vrijblijvend uitproberen.

Maar ik ben er inmiddels achter dat voor elke extraatje je de betaalversie moet aanschaffen. Je kunt niet printen en ook niet even een xml maken om naar de Grainfather te sturen. Voor mij zijn er voorlopig nog geen voordelen t.o.v. BrouwHulp te vinden.

trebvuister

Citaat van: Pieter1954 op 20-08-2020  12:21 uMaar ik ben er inmiddels achter dat voor elke extraatje je de betaalversie moet aanschaffen. Je kunt niet printen en ook niet even een xml maken om naar de Grainfather te sturen. Voor mij zijn er voorlopig nog geen voordelen t.o.v. BrouwHulp te vinden.
Ik heb sinds kort de betaalde versie. Voor het maken van recepten is het mi niet beter dan BrouwHulp (muv de hopstands). De koppeling met iSpindel voegt voor mij wel wat toe
Verder draait heb de iMac, iPhone en iPad en wordt alles onderling gesynchroniseerd

Ja, natuurlijk kan ik ook een monster nemen om de het SG te bepalen en dat doe ik ook wel, maar ik hou wel van gadgets

Nu nog integratie met mijn Inkbird :-)

Sjaak_Deventer

Citaat van: Pieter1954 op 20-08-2020  12:21 uMaar ik ben er inmiddels achter dat voor elke extraatje je de betaalversie moet aanschaffen. Je kunt niet printen en ook niet even een xml maken om naar de Grainfather te sturen. Voor mij zijn er voorlopig nog geen voordelen t.o.v. BrouwHulp te vinden.

Koppeling met Grainfather is er ook al. Wel is dat nog een beta-versie. Dus de seintjes e.d. zoals je gewend bent met de grainfather app zitten er als het goed is in.

Oscar

Citaat van: Pieter1954 op 20-08-2020  12:21 uMaar ik ben er inmiddels achter dat voor elke extraatje je de betaalversie moet aanschaffen. Je kunt niet printen en ook niet even een xml maken om naar de Grainfather te sturen.

En terecht... Zo'n programmeur steekt er veel tijd en energie in om dat te maken... En biedt ook ondersteuning en updates... Daar mag je voor betalen.. BrouwHulp werkt maar wordt op geen enkel vlak ondersteund... :(

lier

Een licentie kost 17 euro per jaar, dat vind ik nogal meevallen voor een programma als dit.

Ik werk op een MacBook dus BrouwHulp werkt alleen via een omweg, hij doet het ook op mijn telefoon etc en heeft veel beperkingen die BrouwHulp (op de mac) had niet.

Het is een keuze om ergens voor te betalen, in dit geval vind ik het meer dan waard. Ik zou het een en ander ook via de Grainfather app kunnen berekenen maar dit is veel prettiger werken.

Een Nederlandse versie is ook welkom dus goed initiatief  :hoera:

middelaersch

Citaat van: Oscar op 20-08-2020  17:39 uEn terecht...zo'n programmeur steekt er veel tijd en energie in om dat te maken...en bied ook ondersteuning en update's... daar mag je voor betalen.

Dat ben ik helemaal met je eens. Zo'n programma bouwen en ondersteunen kost enorm veel tijd.  Er is niks van te zeggen als een ontwikkelaar daar wat voor terug wil zien. Bovendien draait Brewfather in de cloud, dus de daarvoor benodigde hosting moet ook betaald worden.

Toch is er ook veel gratis (en vaak hele goede) open source software, dus gratis kan ook prima. Dat licht er maar aan wat de insteek van de ontwikkelaar(s) is.

Citaat van: Oscar op 20-08-2020  17:39 uBrouwHulp werkt...maar wordt op geen enkele vlak ondersteund... :(

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik zie hier regelmatig vragen over BrouwHulp voorbij komen, een meestal wordt de vragensteller dan prima geholpen door een of meer forumleden. Dat is ook een vorm van ondersteuning. Dat gaat heel vaak zo bij gratis software via zogenaamde 'communities'. Dit forum functioneert in die zin ook als een soort community. Dit zal bij Brewfather ongetwijfeld ook zo gaan functioneren als er meer leden komen die er ervaring mee hebben.

Ik denk dat het prima is dat er keuze is. Cloud vs lokaal op je PC, betaald vs gratis. Voor ieder wat ie wil.

Edwin brouwt

Citaat van: Wolter op 19-08-2020  15:02 uIs er al een release datum bekend?
Ik verwacht binnen een week of 2, heb geduld!  ;)

Jacques

Citaat van: Pieter1954 op 20-08-2020  12:21 uMaar ik ben er inmiddels achter dat voor elke extraatje je de betaalversie moet aanschaffen. Je kunt niet printen en ook niet even een xml maken om naar de Grainfather te sturen. Voor mij zijn er voorlopig nog geen voordelen t.o.v. BrouwHulp te vinden.

Het grote voordeel van deze brouwsoftware is dat deze te gebruiken is op je desktop/laptop, iPad, Chromebook en mobiel. Het feit dat het programma in de cloud werkt heeft voordelen. Geen synchronisatie en meer van dit soort zaken. Tijdens het brouwen kun je het recept aanpassen en het heeft een zeer goede logfunctie.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.