Rob

Gestart door Qlobster, 10-08-2020 21:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qlobster

Hallo,

Ik bekijk deze site al een paar maanden en de hoeveelheid informatie die hier te vinden is ontzettend uitgebreid, daardoor heb ik al veel noodzakelijke producten in huis en kan volgens mij wel beginnen met brouwen.
Mijn eerste bier zal een Blond of Tripel worden en staat op de planning zodra de temperatuur wat daalt.
Wat ik hoop is dat ik mijn ervaringen hier kan delen en als ik vragen heb dat iemand met meer ervaring me wat verder op weg kan helpen.
In eerste instantie had ik twee militaire gamels gekocht waarvan ik er dan 1 zou gebruiken om te gaan maischen en de andere  om te bouwen naar een brouw pan.
Een paar maanden geleden kreeg ik de kans om een Blichmann 54 liter pan te kopen en die zal ik nu gebruiken om te koken.
Nu is het alleen wachten op beter weer en daarna meld ik me weer hoe alles is gelukt.

Rob

Jeroen76

Van harte welkom en heel veel brouwplezier!

Gr. Jeroen


tdp

Welkom Rob! Mooi spul die producten van Blichmann!

In welke stad/plaats/dorp staan de ketels dadelijk opgesteld?

Gr Teun

Qlobster

Citaat van: tdp op 11-08-2020  08:08 uWelkom Rob! Mooi spul die producten van Blichmann!

In welke stad/plaats/dorp staan de ketels dadelijk opgesteld?

Gr Teun

Ik heb mijn ketel gestationeerd in Veghel. Inderdaad mooi spul dat Blichmann, temperatuur opmeten in de ketel, een kraan en de dubbele bodem zijn zeer praktisch. De "inhoudsmeter" is fijn maar of het noodzakelijk is weet ik niet?
Ik zal er wel achterkomen als ik eenmaal begin.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.