Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: De geschiedenis van brouwen, gist en specifiek Kveik  (gelezen 911 keer)

Offline JesperV

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
De geschiedenis van brouwen, gist en specifiek Kveik
« Gepost op: 09-08-2020 16:50 u »
Dag brouwers, ik kom net deze presentatie van Lars Marius Garshol (die Kveik heeft "herontdekt") tegen op youtube:

Erg interessant! Uitgebreide geschiedenisles over Kveik maar ook meer over gist en bierhistorie in het algemeen.

Veel plezier!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Wolter

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Als het bier gesmurft is... smurfen we het bier..
    • Amsterdamse Brouw Vereniging de Bierkaai
Re: De geschiedenis van brouwen, gist en specifiek Kveik
« Reactie #1 Gepost op: 09-08-2020 18:17 u »
Leuk. Hij heeft inmiddels ook een mooi boek op de markt uitgebracht enkele maanden geleden.
"Historical Brewing Techniques". Die is ook de moeite waard.

Offline JesperV

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 09-08-2020 23:16 u »
Leuk. Hij heeft inmiddels ook een mooi boek op de markt uitgebracht enkele maanden geleden.
Zag het ja, zal er eens naar kijken!

Offline Johan_vL

• Senior lid
  • Van proberen kun je leren
« Reactie #3 Gepost op: 07-09-2020 20:31 u »

Heb het inmiddels gelezen, het is een zeer mooi en interessant boek en ook inspirerend dus nu aan de Kveik haha.

Offline JanDeGraaff

• Senior lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #4 Gepost op: 07-09-2020 21:30 u »
Dag brouwers, ik kom net deze presentatie van Lars Marius Garshol (die Kveik heeft "herontdekt") tegen op youtube:
Leuk! Dan ga ik die nu kijken terwijl ik met één oog NL-Italië in de gaten houdt. Ik vind het nog niet geweldig wat er in de ArenA gebeurd..
Bedankt voor de tip!!

[Update] Een aanrader, dit filmpje. Heel erg interessant en het eerste uur vliegt om. Jammer dat hij het stukje "Brewing with Kveik" niet uitgebreid kon doen; ik heb het zelf handmatig beeldje voor beeldje doorgespoeld zodat ik in ieder geval de presentatie-dia's kon bekijken. Ook erg interessant!

Offline JesperV

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 10-09-2020 22:46 u »
Leuk! Dan ga ik die nu kijken terwijl ik met één oog NL-Italië in de gaten houdt. Ik vind het nog niet geweldig wat er in de ArenA gebeurd..
Bedankt voor de tip!!

[Update] Een aanrader, dit filmpje. Heel erg interessant en het eerste uur vliegt om. Jammer dat hij het stukje "Brewing with Kveik" niet uitgebreid kon doen; ik heb het zelf handmatig beeldje voor beeldje doorgespoeld zodat ik in ieder geval de presentatie-dia's kon bekijken. Ook erg interessant!

Mooi dat het beviel Jan!

Offline middelaersch

• Super lid
  • En ik preuf, 't smakt, heb ik zelf gemakt!
« Reactie #6 Gepost op: 11-09-2020 00:17 u »

Erg interessant! Uitgebreide geschiedenisles over Kveik maar ook meer over gist en bierhistorie in het algemeen.

Veel plezier!

Zeker interessant, bedankt voor de tip!

Zijn boek 'Historical brewing techniques' is ook het lezen waard!

Offline Simco

• Boven 10 berichten
  • *
  • Brouwerij De Fram
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2020 12:53 u »
Dank voor de tip! Net gekeken / geluisterd tijdens het brouwen. Fantastische combi.

Tags: