Suikergehalte honing

Gestart door Baksand, 04-08-2020 19:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Baksand

Hoi allemaal!

Ik wil graag de honing van een kennis van mij verwerken in mijn bier. De vorige keer was het een beetje op de gok, en dat heeft goed uitgepakt!
Toch ben ik benieuwd hoeveel gram suiker er nou daadwerkelijk in zijn honing zit.

De honing heeft een vochtpercentage van 15%. Hoe zet ik dit in een formule om naar BRIX om dit uiteindelijk door te zetten naar een aantal gram/liter?

Groetjesss!  :D

William

Ga maar uit van 80% suiker, dus ongeveer 80 Brix.

Waarschijnlijk staat honing als ingredient in de gangbare brouwsoftware.

Laikea

Citaat van: Baksand op 04-08-2020  19:02 uHoi allemaal!

Ik wil graag de honing van een kennis van mij verwerken in mijn bier. De vorige keer was het een beetje op de gok, en dat heeft goed uitgepakt!
Toch ben ik benieuwd hoeveel gram suiker er nou daadwerkelijk in zijn honing zit.

De honing heeft een vochtpercentage van 15%. Hoe zet ik dit in een formule om naar BRIX om dit uiteindelijk door te zetten naar een aantal gram/liter?

Groetjesss!  :D

Over het algemeen heeft suiker een vochtpercentage van 17 %. De rest, zijn enzymen 3 % en c.a. 80 % suikers. Ik denk dat je er dus vanuit kan gaan dat met 100 g honing 83 g suiker hebt!

seed7

Je kunt het meten. Wat honing in water oplossen en brix meten,

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.