Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Grainfather Counterflow chiller - "gekoelde wort niet terug in ketel"  (gelezen 446 keer)

Offline DJF3

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • www.brouwblog.nl
    • Brouwblog.nl
Team,

Over de Grainfather counterflow chiller staat in de handleiding:
Citaat
"NOTE: The Grainfather is designed to cool while simultaneously transferring your wort to your fermenter. You should not cool into your Grainfather."

Je mag dus niet koelen en het gekoelde wort terug laten lopen in de ketel?
Het gekoelde wort MOET dus direct naar het gistvat?

Voor de HopStand moet het wort gekoeld worden naar 80 C voordat de hop in de ketel mag. Daarom wil ik in de ketel koelen.

Is er een heel goede reden om dit niet te doen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jan iets Grunn

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Grainfather Counterflow chiller - "gekoelde wort niet terug in ketel"
« Reactie #1 Gepost op: 03-08-2020 18:59 u »
Nee, je kunt het wort prima terug laten lopen in de Grainfather. Doe ik ook altijd.

Offline DJF3

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • www.brouwblog.nl
    • Brouwblog.nl
Re: Grainfather Counterflow chiller - "gekoelde wort niet terug in ketel"
« Reactie #2 Gepost op: 04-08-2020 10:06 u »
Nee, je kunt het wort prima terug laten lopen in de grainfather. Doe ik ook altijd.
Super, bedankt!

Tags: