Even voorstellen: omedick

Gestart door omedick, 02-08-2020 14:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

omedick

Hallo brouwers,

Mijn naam is Dick Drost, woon in Hasselt (NL) en heb sinds de coronacrisis het bierbrouwen ontdekt.

Eerst 2 brouwpakketten van Brouwbroeders gekocht. Eerste was een tripel en goed mislukt. 2de was een IPA en die hebben we inmiddels opgedronken.

Samen met 2 broers hebben we een Easybrew 30 gekocht via Marktplaats en daar hebben we een blondbier en een witbier proberen te brouwen maar ook hierbij hebben we niet het gewenste resultaat bereikt... Met het bottelen blijkbaar de kroonkurken er niet optimaal erop gekregen.

Afgelopen vrijdag 31 juli, hebben we echt alle stappen goed doorlopen EN heel erg overdreven schoongemaakt. Het zou een weizen moeten worden. Gelukkig staat het nu lekker te pruttelen in de gistemmer en hoop daar over een paar weken een leuke foto van een goed gelukt biertje te maken.

Ik hoop hier veel te leren en nog meer plezier te krijgen in het bierbrouwen wat we nu al hebben.

Met vriendelijke groet,

Dick "omedick" Drost

Jacques

Welkom op het forum Dick.

Pas op, dit is een verslavende hobby... Je blijft er mee bezig.

CeesM

Welkom Dick!

Ik hoop dat je voor het bottelen van je Weizen een goede kroonkurkapparaat hebt. ;)

Jukkie

Welkom, Dick!
Ik weet niet welke gist je voor je weizen hebt gebruikt, maar je jongbier zou zo maar eens heel erg kunnen gaan stinken :)    (is 'by design')

Jeroen76

Van harte welkom en héél veel brouwplezier.

Ben wel nieuwsgierig welk kroonkurkapparaat je hebt. Heb je de juiste maat dop en kap gebruikt bij het doppen?

Gr. Jeroen


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.