Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Iwaki md10 pomp  (gelezen 415 keer)

Offline Martijn0172

• Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij de 12 Stuyvers
    • Brouwerij de 12 Stuyvers
Iwaki md10 pomp
« Gepost op: 01-08-2020 15:58 u »
Ik heb over een Iwaki MD10 pomp. Dit is een van de kleiner pompen uit het Iwaki arsenaal. Ik gebruik deze zelf om het wort over te pompen van mijn braumeister naar mijn CCT. Alhowel IWaki aangeeft dat de pomp werkt tot 80 C is de gebruikerservaring dat dit ook kokend wort kan zijn. Meer info in de link hieronder. Af te halen in Hazerswoude-Dorp of te versturen voor kosten koper. Afbeelding ter illustratie.

50,-

https://www.lenntech.com/Data-sheets/IWAKI-MD-L.pdf

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online guidomarree

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Eentje is geentje
Re: Iwaki md10 pomp
« Reactie #1 Gepost op: 04-08-2020 09:29 u »
Hallo Matthijs,

Ik heb eventueel interesse. Ik zou hem namelijk in mijn RIMS willen gebruiken. Echter lees ik wel dat er geen deeltjes in zouden mogen komen. Klopt dit? Nu zal ik werken met een binnenpan met filter. Maar 100% filteren zal niet altijd lukken natuurlijk.
En bij een RIMS zou het het wort ongeveer 50 cm hoog moeten pompen. Dit is normaal wel mogelijk?

En kan deze wort goed verpompen? Of is het meer bedoeld voor warm water?

Welke silicone buis maat past hier op? Ik zie 14mm staan, echter alle buizen die ik gebruik zijn 10mm binnen en 14mm buitendiameter.

Op welk spanning werkt deze? In de datasheet staat 240V, maar op de afbeelding zie ik 115V staan.

Is het mogelijk om deze te regelen door zijn uitgangsbuis te 'knijpen'?

Groeten

Tags: