Ingrediënten beschikbaar

Gestart door Matte Harrie, 31-07-2020 15:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matte Harrie

Afgelopen jaar heb ik gebrouwen bij het team van MiniBrew. Er is veel mout ingekocht dat nu niet meer wordt gebruikt.

Het gaat om 2 tot 5 kg van types Munich Malt T1, Dark Crystal Malt, Carada Special T2 to MRoost 900, CaraAroma, Biscuit MD, Spelt, Pale CaraMalt en Red




Er zijn ook speciale mout soorten beschikbaar Aroma 100, Black Malt, Ierse Roos en Chocolate B


Heeft iemand interesse in de gehele batch?   :proost:


CeesM

Als je een MiniBrew hebt moet je niet zo maxi inkopen. ;)
Wat is de THT-datum?

Heuvinger brouwerij

Dit is veel en veel te veel voor een hobbybrouwer.
Het zijn 200 a 300 kg speciaal mouten.
Dit is iets voor een brouwvereniging/club.
Wat is de vraagprijs?
Een € 640/ton?
Ik rekende bij Avangard Malz Bremen voor 200 kg mout een € 130,02 af.
Amsterdam is bijna net zo ver rijden als Bremen of Gelsenkirchen.

Matte Harrie

Het verschilt een beetje, maar de houdbaarheid is tot einde jaar / mid 2021.
De ingredienten zijn altijd goed onderhouden. Verpakt in gesealde dozen en afgesloten ruimte.

Ik dacht aan € 500 voor 200-250 kg, dat is inclusief de speciality malts.

CeesM

Citaat van: Matte Harrie op 03-08-2020  13:48 uHet verschilt een beetje, maar de houdbaarheid is tot einde jaar / mid 2021.
De ingredienten zijn altijd goed onderhouden. Verpakt in gesealde dozen en afgesloten ruimte.

Ik dacht aan € 500 voor 200-250 kg, dat is inclusief de speciality malts.
Dat komt dus op € 2,-- tot € 2,50 /kilo. Dat koop ik vers uit Almere voor € 1,55 tot € 2,00 /kilo, en bij een bestelling van 30 tot 45 kilo wordt het nog gratis bezorgd ook. ;)

Markiej87

Citaat van: Matte Harrie op 31-07-2020  15:23 uAfgelopen jaar heb ik gebrouwen bij het team van MiniBrew. Er is veel mout ingekocht dat nu niet meer wordt gebruikt.
Heeft iemand interesse in de gehele batch?   :proost:
Je hebt een PB!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.