Even voorstellen: Mark

Gestart door Tall Guy, 29-07-2020 22:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tall Guy

Hallo beste leden,

Ik ben Mark 27 jaar, woon in Spijkenisse Zuid-Holland. werk als leraar op een middelbare school.
Mijn bijnaam is Lange pier omdat ik 2.00 m ben vandaar mijn profielnaam.
Heb sinds kort ook het brouwvirus opgelopen in deze corona toestanden.

Het begon al eerder door mijn zwager waarmee ik al eens brouwde.
Maar sinds kort zelf aan de slag geweest kant en klare brouwpakketten.

Nu ga ik de volgende stap zetten in het brouwen en heb een ketel gekocht.
De 50 L Brew Monk met een RVS 24 platenkoeler.
De klimaatkoelkast is ook al in de maak,
omdat ik er wel achter ben gekomen dat vergistingstemperatuur best belangrijk is.

Verder hoop ik veel te leren hier op het hobbybrouw forum.
Hebben jullie vragen of suggesties kom maar door.

Slianthe Mhath

Mark

guidomarree

Welkom en veel brouwplezier!  :proost:

André de Laat

Welkom Lange Pier,

Leuke intro. Waar ga je in vergisten? Zelf met plastic begonnen maar redelijk vlug overgestapt op RVS. Het is maar een hint hè  ;) ;)  :weetniet:

Een leuke bling bling ketel is leuk, maar hoe je het ook bekijkt: het is gewoon een pan. Heb een BrewMonk gehad, daarna over op BIAB. Nu een HERMS. In 5 jaar tijd.

Ik wens je veel succes. Gaat goed komen. En gaat het een keertje fout: Don´t give up.

Groet,

André.  :proost: :brouwen:

Jaap W

Welkom Lange Pier op dit nuttige forum. Beter besmet met het brouwvirus dan het coronavirus. Veel plezier met het brouwen.  :biersmile: :proost: :nut: Ik zelf brouw met een eigen gebouwde HERMS installatie.

Tall Guy

Citaat van: André de Laat op 30-07-2020  09:42 uWelkom Lange Pier,

Leuke intro. Waar ga je in vergisten? Zelf met plastic begonnen maar redelijk vlug overgestapt op RVS. Het is maar een hint hè  ;) ;)  :weetniet:

Een leuke bling bling ketel is leuk, maar hoe je het ook bekijkt: het is gewoon een pan. Heb een BrewMonk gehad, daarna over op BIAB. Nu een HERMS. In 5 jaar tijd.

Ik wens je veel succes. Gaat goed komen. En gaat het een keertje fout: Don´t give up.

Groet,

André.  :proost: :brouwen:

Hee André,

Ja ik weet het blijft een pan inderdaad, maar merk wel dat het best lastig is om 1 temperatuur vast te houden.
Nu heb ik ruim 15 recepten in een soeppan van 15 liter gemaakt en wil gewoon de brouwfouten eruit gaan halen nu, zodat ik weet dat het daar niet aan ligt.

Ja ik ga inderdaad vergisten in een plastic emmer. Vandaar de klimaatkast.
Wel ben ik van plan om rvs zo snel mogelijk als mijn budget dat toelaat.

groet,

Mark

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.