Slangtuit voor CO2 drukregelaar

Gestart door Traploper, 27-07-2020 21:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Traploper

Ik ben bezig met een opstelling om mijn bier geforceerd te kunnen carboniseren. Ik heb een fles CO2 met daaraan een manometer met daaraan een moer met een slangtuit. (Zie foto).

Eenmaal aangesloten lekt de CO2 tussen de moer  en de slangtuit door.

Ik zal wel iets heel basaals missen. Wie heeft een oplossing voor me?

Rinus

Is het wel de juiste schroefdraad? ik heb daar ook eens problemen mee gehad.
Net een iets andere schroefdraad waardoor het lijkt te passen, maar toch net weer niet.....
(Ik had eerst een Ali drukregelaar, die was bij mij afwijkend)

André de Laat

Een reduceer van Ali misschien? Bij mij lekte die namelijk ook.

André de Laat

Citaat van: Rinus op 27-07-2020  21:19 uIs het wel de juiste schroefdraad? ik heb daar ook eens problemen mee gehad.
Net een iets andere schroefdraad waardoor het lijkt te passen, maar toch net weer niet.....
(Ik had eerst een Ali drukregelaar, die was bij mij afwijkend)

Inderdaad, die draad is net iets anders... Misschien via Ali een tule kopen?

hansHalberstadt

De afsluiting gaat niet via de schroefdraad, maar via het ringetje. Kijkt dus eens hoe het past zonder moer om te zien waar het misgaat.

Rinus

Citaat van: hansHalberstadt op 27-07-2020  22:34 uDe afsluiting gaat niet via de schroefdraad, maar via het ringetje. Kijkt dus eens hoe het past zonder moer om te zien waar het misgaat.
Klopt inderdaad wel, maar als de spoed van de schroefdraad niet met die van de moer overeenkomt dan lijkt hij te klemmen maar dan onvoldoende (dat merk je niet echt direct).

hansHalberstadt

Citaat van: Rinus op 28-07-2020  09:04 uKlopt inderdaad wel, maar als de spoed van de schroefdraad niet met die van de moer overeenkomt dan lijkt hij te klemmen maar dan onvoldoende (dat merk je niet echt direct).
Ik zou dan even nagaan of je de moer er zonder problemen op kan draaien zonder slangthule ertussen. Als het de verkeerde draad is dan krijg je dem oer er hooguit 1 slag op. Je moet de moer er in ieder geval verder op kunnen draaien dan met slangthule. Dat garandeert dat hij voldoende kan klemmen. Als dat werkt dan zit er waarschijnlijk een braam of beschadiging in de afdichting of het ringetje.

Traploper

Bedankt! Ik ga er mee aan de slag. 

Traploper

Het probleem is opgelost. Ik kwam in mijn brouwschuur nog een ogenschijnlijk identieke slangtule + moer tegen, die ik vervolgens geprobeerd heb, en deze werkt prima. Waarschijnlijk had ik er dus eentje die beschadigd is o.i.d.

Bedankt in ieder geval!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.