Brouw je eigen Eanske bier!

Gestart door Oscar, 22-07-2020 21:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pimmels

Mooi filmpje weer, hou d'r van!!  :biersmile:👍

pincopallino

Tuurlijk is een leuk maar vooral sociale actie om ex thuisbrouwers te helpen in deze moeilijke periode maar als je begint met  "  je eigen Eanske biertje zelf thuisbrouwers met de Eanske Craft Brewer kit " en je zegt daarna dat de originele recept niet prijs wordt gegeven ,tja..wat is het dan ?  Hoe kun je deze kit vergelijken met de echte  :weetniet:

SVB

Tjah soep in blik idee...

Maar volgens mij zit er ook een flesje bij, dus vergelijken kan wel dacht ik.

CeesM

Citaat van: SVB op 12-08-2020  17:12 uTjah soep in blik idee...

Maar volgens mij zit er ook een flesje bij, dus vergelijken kan wel dacht ik.
Ja, 99,9% zekerheid dat er een verschil in smaak zit. ;)

trebvuister

Kom op niet zo zuur doen over het al dan niet vrijgeven van het recept. Daar is het veel te warm voor  :)
Oscar heeft gezorgd dat er voor de startende bierbrouwer een mooi kant en klaar pakket is waar je zonder te veel kosten eens kan proberen bier te brouwen.
En dan verdienen Braumarkt en hij er nog een paar centjes aan

Lijkt mij win-win situatie.


Niels B.

Citaat van: pincopallino op 12-08-2020  17:01 uTuurlijk is een leuk maar vooral sociale actie om ex thuisbrouwers te helpen in deze moeilijke periode maar als je begint met  "  je eigen Eanske biertje zelf thuisbrouwers met de Eanske Craft Brewer kit " en je zegt daarna dat de originele recept niet prijs wordt gegeven ,tja..wat is het dan ?  Hoe kun je deze kit vergelijken met de echte  :weetniet:

De kit bevat (hopelijk) bijna hetzelfde recept zoals Oscar het op grote schaal brouwt. Echter, in dit geval koop je de mix mout en hop in 1 geheel. Dus bijvoorbeeld je krijg een zakje "bitterhop" en "Aromahop". De precieze samenstelling van deze zakjes weet Oscar, én braumarkt. Jij hoeft de samenstelling niet te weten, alleen dat je deze mix hoppen op 10 minuten moet toevoegen.
Hiermee brouw je dus wel nagenoeg hetzelfde bier, maar weet je het recept niet.

pincopallino

Citaat van: Niels B. op 13-08-2020  11:19 uDe kit bevat (hopelijk) bijna hetzelfde recept zoals Oscar het op grote schaal brouwt. Echter, in dit geval koop je de mix mout en hop in 1 geheel. Dus bijvoorbeeld je krijg een zakje "bitterhop" en "Aromahop". De precieze samenstelling van deze zakjes weet Oscar, én braumarkt. Jij hoeft de samenstelling niet te weten, alleen dat je deze mix hoppen op 10 minuten moet toevoegen.
Hiermee brouw je dus wel nagenoeg hetzelfde bier, maar weet je het recept niet.

" Het daadwerkelijke recept wordt niet 100% prijs gegeven " ik heb deze zin anders  geïnterpreteerd aldus...om achter te komen naar de granen/hop samenstelling heb je ervaring nodig maar het kan.

hansHalberstadt

Citaat van: pincopallino op 12-08-2020  17:01 uen je zegt daarna dat de originele recept niet prijs wordt gegeven ,tja..wat is het dan ?  Hoe kun je deze kit vergelijken met de echte  :weetniet:
Oscar gaf in zijn openingsbericht aan wat het is : 1 voor de Eanske 1325, en 1 voor de Area 053
dus als je het wilt vergelijken dan kun je toch die 2 bieren kopen (of bestellen?) en vergelijken met jouw eigen gebrouwen versie? (dan verkoopt Oscar nog meer)

pincopallino

 

Citaat van: hansHalberstadt op 13-08-2020  17:55 uOscar gaf in zijn openingsbericht aan wat het is : 1 voor de Eanske 1325, en 1 voor de Area 053
dus als je het wilt vergelijken dan kun je toch die 2 bieren kopen (of bestellen?) en vergelijken met jouw eigen gebrouwen versie? (dan verkoopt Oscar nog meer)


Als een standaard granen kit van +/- 25 lit, had ik het zeker gedaan. Oscar overtreffen lijkt mij een leuke uitdaging  ;D

Oscar

Citaat van: pincopallino op 13-08-2020  18:38 uAls een standaard granen kit van +/- 25 lit, had ik het zeker gedaan. Oscar overtreffen lijkt mij een leuke uitdaging  ;D

Dan koop je er toch 5 ?  ;D

Takkie83

Citaat van: Oscar op 10-08-2020  18:05 uFilmpje !!! 😁 Na het samenstellen van de Eanske Craftbrew Kits moest er natuurlijk een instructiefilmpje komen. Gelukkig heb ik wel wat ervaring met filmpjes maken..



Leuk man!

Maar stop jij nou gewoon een hydrometer zo uit het wort weer terug in z'n houder? Vies bah  :P

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.