Ispindel kan wifi netwerk niet vinden

Gestart door rfrins, 22-07-2020 16:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen76

Citaat van: Scorpionrose op 30-07-2020  18:00 uProbleem in dit geval is dat er in de start topic vermeld wordt dat er bij de samenstellen van de ispindel iets is misgegaan en dat de ispindel daarom geen netwerk kan vinden.
Deze ispindel is door mij gebouwd en gekalibreerd en getest.
Oftewel de ispindel deed het hier 100% want anders kan ik niet kalibreren of testen.
Als maker of winkelier ben je met dit forum al snel aan de beurt aangezien het hier aangekaart wordt gelijktijdig dat de maker of winkelier word aangeschreven.
Iedereen heeft dan al snel zijn mening ergens over nog voordat maker of winkelier een oplossing met de klant een oplossing kan zoeken of dat in dit geval een maker de ispindel heeft kunnen bekijken of nakijken wat het probleem is.

In dit geval zal het een mega storm zijn in een vingerhoedje water.
Mee eens, erg vervelend voor een verkoper of winkel om je product op een forum besproken te zien worden. Je kunt uit goed fatsoen of zelfbescherming beter niet reageren want voor je het weet gaat de boel een heel andere kant op.

Wat betreft die Ispindel komt alles helemaal goed, daar heb ik het volste vertrouwen in. Heb zelf ook bij Scorpionrose een Ispindel gekocht. Werkt nog niet zoals het moet maar dat ligt ook bij mij ben ik bang. In ieder geval heb ik al veel hulp mogen ontvangen en komen we er vast wel uit.

Gr. Jeroen


Scorpionrose

Het probleem is gevonden.
Bleek dat er op de achterkant van de wemos een breuk te zitten.
Doordat ik mijn werkwijze bij kalibratie anders doe dan dat ik het in her verleden deed ben ik er nu achter dat mocht dit zich voordoen dat ik het dus niet zie.
Maar nieuwe wemos erop en een extra stap ingebouwd zodat ik vanaf nu net als in het verleden dat het WEL werkt is er dus weer een probleem de wereld uit.

Dus in dit geval 2 zaken opgelost.
1 een defecte wemos vervangen
2 een extra controle stap bij het testen

Zo zie je maar weer ook na al de ispindels die al de deur uit zijn gegaan in de verschillende modellen (zijn met versie 3.1 bezig en er komt hopelijk nog een versie 4) leer ook ik nog steeds dingen bij.

Misschien binnenkort maar weer eens een leuke verloting verzinnen voor jullie brouwers. :proost: :proost: :proost:

rfrins

Jeuj!
Tot mijn spijt heb ik net weer een batch gebrouwen, een nieuwe batch laat dus even op zich wachten[emoji6]

Scorpionrose

Citaat van: rfrins op 20-08-2020  19:19 uJeuj!
Tot mijn spijt heb ik net weer een batch gebrouwen, een nieuwe batch laat dus even op zich wachten[emoji6]

Heb je een goede een reden om nog een batch te brouwen :biersmile:
Maar ben blij dat hij het doet ook al heeft het door ziekte aan deze kant wat lang geduurd.

alstro

Citaat van: Rudllfo1980 op 23-07-2020  23:09 uZoals ik al aangaf kun je met een usb kabel de logging bekijken. Als je daarbij op reset drukt komt hij uit deep sleep. Dan kan je zien of het hem lukt netwerk verbinding te maken.

Zie je zoiets weet je dat hij goede verbinding maakt.

[23:05:41]After waiting 100ms, result 3
[23:05:41]IP: 10.0.0.29
[23:05:41]
[23:05:41]calling MQTT
[23:05:41]Attempting MQTT connection
[23:05:41]Connected to MQTT
[23:05:41]
[23:05:41]
[23:05:41]MQTT publish: ispindel/iSpindel1/temp_units/C
[23:05:41]
[23:05:41]
[23:05:41]
[23:05:41]
[23:05:41]Closing MQTT connection
[23:05:41]
[23:05:41]Final-sleep: 300s; RT: 1484



Met zo een melding maakt hij dus geen verbinding.

[23:06:02]After waiting 5002ms, result 1
[23:06:02]Rescue Wifi credentials
[23:06:02]failed to connect
[23:06:02]
[23:06:02]Final-sleep: 300s; RT: 6338

Ik heb Ispindel die ook kuren heeft gekregen.  Hoe kan ik die logging bekijken? Heb alles al geprobeerd. update gedaan, flash uitgevoerd. Maar krijg geen data binnen in mijn brewfather.

alstro

Heb puffy gebruikt om te loggen, zo te zien meet hij gewoon wel goed. Maar kan dus niet zien of hij verbinding blijft houden.

lier

Ik zou Brewfather eens even laten voor wat het is en probeer te verbinden met ubidots. dan kan je de verwerkingstijd wat korter zetten In plaats dat je elke keer een kwartier moet wachten tijdens het troubleshooten.
Als de iSpindel in het begin wel update kan het ook een zwakke batterij zijn, die heb ik ook al eens gehad.
Inmiddels heb ik 1 iSpindel omgebouwd naar de pro versie met een externe antenne, die werkt altijd en ik heb er nog 1 die via de iSpindel-relay verbinding maakt.
Nu heb ik nooit meer problemen

alstro

Citaat van: lier op 14-02-2022  21:24 uIk zou Brewfather eens even laten voor wat het is en probeer te verbinden met ubidots. dan kan je de verwerkingstijd wat korter zetten In plaats dat je elke keer een kwartier moet wachten tijdens het troubleshooten.
Als de iSpindel in het begin wel update kan het ook een zwakke batterij zijn, die heb ik ook al eens gehad.
Inmiddels heb ik 1 iSpindel omgebouwd naar de pro versie met een externe antenne, die werkt altijd en ik heb er nog 1 die via de iSpindel-relay verbinding maakt.
Nu heb ik nooit meer problemen

Hij staat nu op 90 sec.  ik krijg via pc netjes alles binnen.  Heb nu apart 2.4 netwerk gemaakt en hem daar op aangesloten.  Zijn er nog andere manier om via wifi data uit te lezen , behalve Brewfather ?

alstro

Heb je advies opgevolgd en Brewfather even vergeten. Gekoppeld aan monitor.beer en daar lijkt het wel te werken.

alstro

Nadat koppeling met monitor.beer werkte, toch maar even getest of Brewfather het deed, verdomd hij plopt er gelijk in en ik heb beeld. 

Veel geleerd vanavond, leuk speelgoed.

Luiaard

Om te controleren wat er mis gaat met een iSpindel kun je de Arduino software gebruiken en via de Serial Monitor gegevens ontvangen.
Indien dit niet lukt (je moet wel even opzoeken hoe je e.e.a. instelt in Arduino) kun je ook Putty gebruiken zoals in de volgende video: https://www.opensourcedistilling.com/serial-monitor-log-for-ispindel/

alstro

Citaat van: Luiaard op 15-02-2022  10:16 uOm te controleren wat er mis gaat met een iSpindel kun je de Arduino software gebruiken en via de Serial Monitor gegevens ontvangen.
Indien dit niet lukt (je moet wel even opzoeken hoe je e.e.a. instelt in Arduino) kun je ook Putty gebruiken zoals in de volgende video: https://www.opensourcedistilling.com/serial-monitor-log-for-ispindel/

Ja ik heb die Putty gebruikt via die video. Je kan mooi alle stappen zien waar het goed/fout gaat.  Kalibratie is ook gelukt, morgen gaat hij mee in vergistingston .  Hopelijk past hij ook in mijn flessen die ik gebruik voor nagisting.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.