Bedankt voor jullie reactie, ik ben druk aan het proberen met de verschillende opties. Helaas is het trial and error momenteel.
Overigens is jouw probleem niet uniek. Er zijn meer leden met soortgelijke problemen. Bijna altijd is het terug te voeren tot een te zwak wifi signaal. Ik heb begrepen dat repeaters het wifi signaal versterken, maar ook langzamer maken. Mogelijk is dat de oorzaak van het probleem.
Ik heb een semi professioneel (top)netwerk in de vorm van een Orbi systeem, onlangs flink in geïnvesteerd. Eigenlijk nog nooit zo'n goed netwerk gehad, waarbij ik zelfs op het einde van de straat nog bereik heb, dus aan het signaal / bereik op zich ligt het niet.
Ik had die repeater overigens nog liggen, vandaar dat ik het hiermee probeerde. Deze zend enkel een 2.4 ghz signaal uit, dus de snelheid maakte me op zich niet veel uit, wilde enkel checken of deze wel werd gevonden.
Welke beveiligingssleutel heb je op je router staan? Kan het niet zijn dat die niet door de Ispindel wordt ondersteund? Hoewel hij dan natuurlijk wel zichtbaar zou moeten zijn...
Test hem eens op een netwerk van een bekende, kijken of dat lukt.
En wat zegt de maker?
De standaard beveiligingssleutel is WPA2-PSK, redelijk standaard denk ik.
Wellicht dat ik hem inderdaad even meeneem naar een bekende gewoon om te testen.
Ik bedenk me net nog een alternatief dat ik kan proberen. De standaard ziggo wifi van het ziggo modem heb ik uitgeschakeld, gezien ik het orbi netwerk volledig gebruik.
Ik ga deze vanavond actief maken om te zien of ik het netwerk dan wel vind...
Van de maker had ik vluchtig een reactie, maar hij is met vakantie volgens mij, dus daar heb ik momenteel weinig aan.
ik lees op internet dat die orbi's soms kanalen boven de 12 kiezen, weet niet of dat gaat werken, dus ik zou die op een vast kanaal zetten als dat gaat.(onder de 12)
Ik heb hem gelijk vast gezet op kanaal 04 en daarna op 11, puur om even te testen. maar geen verschil, ik vind nog niks.
Ik heb ook wel ergens gelezen (kan het niet meer vinden) dat de firmware minimaal is en niet goed overweg kan met speciale karakters. Dat geld zeker voor (wifi) wachtwoorden, maar misschien ook wel voor SSIDs?
Wat soms helpt voor onwillige apparaten is op het apparaat zelf de SSID en PWD handmatig ingeven en op de router een IP adres reserveren voor dat apparaat. Daar moet je wel het MAC adres hebben van de netwerk adapter van het apparaat... En niet vergeten de router te rebooten.
Ik hoop dat je het kunt vinden! Dit zijn van die rottige problemen... Vooral ook omdat ie wel andere netwerken ziet.
Ideetje: Je kunt ook proberen te verbinden met een wifi netwerk van een vriend of familielid. Als dat lukt kun je in ieder geval verifiëren dat ook de connectie met Brewfather werkt; daar kan nog ergens een tikfout zitten. Dan is ie misschien wel met jouw network verbonden, maar zie je nog niks in Brewfather (dus kun je niet bevestigen dat het handmatig ingeven van de netwerk gegevens ook werkt).
Ik had alles al eens handmatig erin gezet (dus handmatig de ssid en het wachtwoord), maar helaas zonder resultaat
Daarnaast heb ik geen speciale karakters gebruik en in de wifi repeater heb ik de <spatie> uit de naam gehaald, zodat zowel de SSID als het wachtwoord enkel uit kleine letters bestaat. Helaas
Ik zal vanavond het alternatief proberen met de standaard ziggo modem wifi, hopen dat hij die wel vindt...
Bedankt voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte!