Onder druk vergisten met een Ispindel

Gestart door Scorpionrose, 21-07-2020 20:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scorpionrose

Hopelijk weten de meeste brouwers dat je een ispindel NIET kunt gebruiken als je onder druk gaat vergisten.
Dit omdat de ispindel de druk niet aankan en vol loopt met vocht en tja daar kunnen ze niet tegen.
Nu ben ik bezig met een nieuw type dop voor de ispindel met hierin een afdichtring.

Mijn vraag aan jullie is of hier belangstelling voor is en als er getest kan worden of er een brouwer is die dit zou willen gaan testen.
Tweede vraag is tot welke druk het bestand moet zijn.

daanvandervleuten

Ik heb een Fermentasaurus. Volgens die papieren mag de druk daarin niet boven 2.4bar komen.
Een I spindel hoeft dan ook niet nog meer druk aan te kunnen bij gebruik van eenFfermentasaurus lijkt me.

@

2,5 bar is inderdaad wel vodoende.
Maar er zijn een hele hoop verschillende maten spindels in omloop. Voor welke maat wil je een dop maken, en van welk materiaal ga je die dop maken.
Een 3D geprinte versie gaat om verschillende redenen niet werken denk ik. Misschien wel van een SLA printer, maar ook daar heb ik mijn bedenkingen bij het materiaal en bacteriƫn

Grtz,

Ed.

ExPeteriment

Citaat van: Scorpionrose op 21-07-2020  20:57 uHopelijk weten de meeste brouwers dat je een ispindel NIET kunt gebruiken als je onder druk gaat vergisten.
Dit omdat de ispindel de druk niet aankan en vol loopt met vocht en tja daar kunnen ze niet tegen.
Nu ben ik bezig met een nieuw type dop voor de ispindel met hierin een afdichtring.

Mijn vraag aan jullie is of hier belangstelling voor is en als er getest kan worden of er een brouwer is die dit zou willen gaan testen.
Tweede vraag is tot welke druk het bestand moet zijn.
Hoe hou je de druk in toom? Toch ook spunding valve nodig lijkt me. Dan kun je ook een computergestuurde spunding valve nemen. Ik volg daar ook de vergisting mee. Zie:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,41513.msg626289.html#msg626289

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.