Ss Brewtech Brewbucket probleem

Gestart door André de Laat, 18-07-2020 14:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

André de Laat

Ik heb 3 Brewbuckets. De o-ringetjes van de racking arm komen om de 1 of andere reden los. Van de week met schoonspoelen kwam er 1 gewoon mee met het spoelwater. Heeft misschien nog iemand dat probleem?

André.

CeesM

Ik had dat probleem een keer met mijn Chronical. Maar bij mij was het ringetje kapot.

André de Laat

Citaat van: CeesM op 18-07-2020  17:24 uIk had dat probleem een keer met mijn Chronical. Maar bij mij was het ringetje kapot.

Het o-ringetje is niet stuk. Ik heb reserve ringetjes, maar ik wil niet iedere keer ringetjes verwisselen.

CeesM

Citaat van: André de Laat op 18-07-2020  17:34 uHet o-ringetje is niet stuk. Ik heb reserve ringetjes, maar ik wil niet iedere keer ringetjes verwisselen.
Bij het insteken van de racking arm kan je het ringetje er wel eens uitwippen. Ik spuit het even in met starsan, dan glijd het ook makkelijker er in.

Jur1

Bij mij leek het alsof het ringetje half was opgelost. Hij is zo ruim en dun geworden dat ie er niet meer op blijft zitten. Heb nu voor de derde keer in gebruik, dus is niet van ouderdom

André de Laat

Citaat van: Jur1 op 18-07-2020  17:51 uBij mij leek het alsof het ringetje half was opgelost. Hij is zo ruim en dun geworden dat ie er niet meer op blijft zitten. Heb nu voor de derde keer in gebruik, dus is niet van ouderdom

Ja precies, dat idee heb ik ook. Ik reinig de racking arm, de zakbuis en de blow off knie in een apart emmertje.

TymonK

Die o-ringetjes gaan bij mij om de haverklap kapot. Werkt gewoon niet helemaal lekker helaas. In een ander topic (of facebook....) staat een topic met een plek waar je ze goedkoop in bulk kunt kopen

rfrins

Met het o ringetje bedoel je die siliconen stop toch?

Die heb ik vervangen door een die niet door kan vallen


de Machtige Wil

Citaat van: rfrins op 24-07-2020  15:14 uMet het o ringetje bedoel je die siliconen stop toch?

André bedoelt de rubber ringetjes om de racking arm. Zie hier:
https://www.ontariobeerkegs.com/Ss_Brewtech_Brew_Bucket_Valve_With_Racking_Arm_p/ssbrewtech-valve-racking-arm.htm

Met mijn Brewbucket heb ik daar tot dusver geen problemen mee. Waarmee reinig je? Misschien met te agressief spul? Hier gaat het in een sopje met afwasmiddel en daarna even sprayen met StarSan.

Jan de Graaff

Die hevelarm o-ringetjes zijn 16 mm x 1,8 mm.
Ik heb ze hier gevonden, maar nog steeds niet heel goedkoop; € 3,58/10 stuks, incl. BTW en excl. verzendkosten (€ 6,95 of € 4,95 bij >€ 25).

Ik denk dat TymonK iets anders bedoeld met "goedkoop in bulk" kopen.

André de Laat

Citaat van: JanDeGraaff op 24-07-2020  17:04 uDie hevelarm o-ringetjes zijn 16 mm x 1,8 mm.
Ik heb ze hier gevonden, maar nog steeds niet heel goedkoop; € 3,58/10 stuks, incl. BTW en excl. verzendkosten (€ 6,95 of € 4,95 bij >€ 25).

Ik denk dat TymonK iets anders bedoeld met "goedkoop in bulk" kopen.

Ik heb reserve ringetjes op voorraad. Deze: https://www.ssbrewtech.com/collections/replacement-parts/products/copy-of-o-rings-for-brew-buckets

ExPeteriment

Citaat van: André de Laat op 24-07-2020  20:16 uIk heb reserve ringetjes op voorraad. Deze: https://www.ssbrewtech.com/collections/replacement-parts/products/copy-of-o-rings-for-brew-buckets
Lossen die ook op?

Fen

Misschien wel verstandig om het te vervangen met siliconen in plaats van rubber? Op aliexpress is dat wel goedkoop te vinden.

JeroenP

Ik heb exact hetzelfde met die ringetjes. Je ziet ze uitrekken per keer, ook al bevochtig ik ze voordat ik ze plaats.
Toevallig dit weekend een potje vaseline gekocht om te kijken of dat verschil zal maken.

Voor het vervang heb ik ook gezocht maar kon geen goedkope leverancier in bulk vinden.
Als iemand daar een linkje voor heeft, vermoed ik dat er een aantal mensen blij worden...


André de Laat

Citaat van: ExPeteriment op 24-07-2020  22:30 uLossen die ook op?

Geen idee. Ik heb ze nog niet geprobeerd. En het rare is: er zitten er 2 op. En telkens de voorste komt los (rekt uit). Ik schroef de kraan er na elk gebruik af en leg ´m in een bakje met oxi. Zo ook de zakbuis. Ik reinig met natrium hydroxide en dicht de open gaten tijdelijk hiermee: https://www.ssbrewtech.com/collections/accessories/products/17-mm-chiller-coil-hole-plug dus de racking arm en de zakbuis (plus o-ringetjes) worden separaat gereinigd. Daar kan het dus ook niet aan liggen. Ik ga Brewtech er eens over mailen in mijn beste Engels  :) :)

Ben benieuwd naar hun antwoord:

Dear Sir/ Madam,

I have 3 Brewbuckets and am very satisfied with them, but there is one problem. The O-rings on the racking arm come off. It seems they are getting wider. I use the original O-rings. It seems I'm not alone with that problem. There are more people with the same problem on a Dutch forum. What causes that problem? Are we doing something wrong maybe?

Jan de Graaff

Tsjonge, jonge, wat heb je nog een hoop verschil in rubbersoorten en o-ringen.. Als je erin duikt gaat er een wereld voor je open  ???

Ik heb op Ali een paar zaken gevonden – allemaal 16 x 1,8 mm o-ringen (ID:16/CS:1,8)
- 50x NBR (nitrilrubber) o-ring, €2,46/50 stuks (4,9 cent/stuk), gratis verzending: link
- 10x VMQ Siliconen rubber o-ring, €1,89/10 stuks (18,9 cent/stuk), gratis verzending: link – €18,69/500 stuks (3,7 cent/stuk), gratis verzending: link
- 10x FKM (fluororubber) o-ring, €2,83/10 stuks (28,3 cent/stuk), gratis verzending: link – € 11,91/100 stuks (11,9 cent/stuk), gratis verzending: link

Even opletten: de 16 x 1,8mm o-ringen zijn de grote ringen voor de kraan, niet voor de hevelarm.. (die zijn voor de brew-bucket 8,5 x 1 mm).

André de Laat

Citaat van: JanDeGraaff op 25-07-2020  09:43 uTsjonge, jonge, wat heb je nog een hoop verschil in rubbersoorten en o-ringen.. Als je erin duikt gaat er een wereld voor je open  ???

Ik heb op Ali een paar zaken gevonden – allemaal 16 x 1,8 mm o-ringen (ID:16/CS:1,8)
- 50x NBR (nitrilrubber) o-ring, € 2,46/50 stuks (4,9 cent/stuk), gratis verzending: link
- 10x VMQ Siliconen rubber o-ring, € 1,89/10 stuks (18,9 cent/stuk), gratis verzending: link – €18,69/500 stuks (3,7 cent/stuk), gratis verzending: link
- 10x FKM (fluororubber) o-ring, € 2,83/10 stuks (28,3 cent/stuk), gratis verzending: link – € 11,91/100 stuks (11,9 cent/stuk), gratis verzending: link

Even opletten: de 16 x 1,8mm o-ringen zijn de grote ringen voor de kraan, niet voor de hevelarm.. (die zijn voor de brew-bucket 8,5 x 1 mm).

Dankjewel voor het meedenken en voor de links. Kijk eens op https://www.technirub.nl/, daar is ook genoeg keus.

Ik wacht het antwoord van sS Brewtech af. Kijken wat die zeggen. Ik neem toch aan dat er meerdere klachten bij hun zijn binnengekomen.

De trubdam in mijn ketels hebben dezelfde diameter, en die blijven gewoon netjes zitten. Alleen zijn die rood (ik denk silicone).

Jan de Graaff

Ik heb trouwens de hevelarm o-ringen ook gevonden op Ali. Die zijn 8,5 mm x 1 mm (Interne Diameter x dikte)

- 100x NBR (Nitril Rubber) o-ring, € 1,04/100 stuks (1 cent/stuk), vanaf € 1,25 verzending; totaa l= € 2,29/100 stuks (2,3 cent/stuk): link
Afmetingen zijn dan: 10,5 x 8,5 x 1 mm = Buitendiameter (OD) x binnendiameter (ID) x dikte (CS)

André de Laat

Citaat van: JanDeGraaff op 25-07-2020  15:02 uIk heb trouwens de hevelarm o-ringen ook gevonden op Ali. Die zijn 8,5 mm x 1 mm (Interne Diameter x dikte)

- 100x NBR (Nitril Rubber) o-ring, € 1,04/100 stuks (1 cent/stuk), vanaf € 1,25 verzending; totaa l= € 2,29/100 stuks (2,3 cent/stuk): link
Afmetingen zijn dan: 10,5 x 8,5 x 1 mm = Buitendiameter (OD) x binnendiameter (ID) x dikte (CS)

De originele ringetjes zijn een stuk dunner dan 1 mm. Maar ik wacht even op het antwoord van Brewtech. Ik heb een bladwijzer van je link gemaakt. Kan ik altijd eens proberen hè?




Jan de Graaff

Citaat van: André de Laat op 25-07-2020  15:34 uDe originele ringetjes zijn een stuk dunner dan 1 mm.
Volgens SS Brewtech zelf zijn ze toch echt 1mm dik: jouw link
Ben wel benieuwd naar wat ze zelf te zeggen hebben.
Anderzijds is € 2,29 voor 100 stuks ook weer niet onoverkomelijk..
Laat even weten als ze gereageerd hebben!

André de Laat

Citaat van: JanDeGraaff op 25-07-2020  19:38 uVolgens SS Brewtech zelf zijn ze toch echt 1mm dik: jouw link
Ben wel benieuwd naar wat ze zelf te zeggen hebben.
Anderzijds is € 2,29 voor 100 stuks ook weer niet onoverkomelijk..
Laat even weten als ze gereageerd hebben!
Doe ik!

André de Laat

Citaat van: André de Laat op 26-07-2020  00:08 uDoe ik!

Antwoord van Brewtech:

Hey André,

Thanks for reaching out! Sorry to hear about your issues with the orings. Due to the small size of these, they can be more prone to friction damage. To extend their life, we recommend using Keg Lube on them or spraying star san mix on them prior to inserting the arm into the ball valve. Since these are considered wear and tear items, replacements should be available from your local Ss Brewtech dealer. If you would like to find them froma 3rd party, they are8.5mm x 1mm and made from BUNA-N nitrile. I hope this helps!

Cheers!
Linc

rfrins


André de Laat

Citaat van: rfrins op 27-07-2020  21:01 u8 x 1 mm kan ik vinden
https://a.aliexpress.com/_dZRlQnV

Heb er ook 100 besteld.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.