Matthew stelt zich even voor

Gestart door matthew, 08-04-2006 17:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthew

Hallo allemaal.

Ik ben Matthew, 31 jaar en woonachtig in Enschede.
Ik heb besloten om ook eens te proberen zelf bier brouwen.
Ik heb nog helemaal noppes niets geen apparatuur en ingredienten.
Ik ben van plan de aparatuur zelf te makenzover dat mogelijk is.
Als iemand nog een leverancier weet van ingredienten in de buurt van Enschede, dan hoor ik het graag :P
De 2 adressen die in de adressenlijst in Haaksbergen en Enschede staan op deze site verkopen niets meer voor bierbrouwen of nemen de telefoon niet op (ook in deze volgorde).

Ik zal nog veel moeten leren en hoop dat het uiteindelijk gaat lukken.

groeten
Matthew

Edgar

Welkom! Ik weet geen leverancier bij Enschede, dus misschien moet je eens een weekendje Vlaanderen combineren met een bezoek aan Beverlo. En ze sturen van daar natuurlijk ook alles op. Hoewel het versturen van ketels en mandflessen waarschijnlijk in de papieren gaat lopen.

Een starterspakket van Brouwland zet je al een heel eind de goede kant op. De moutpakketten van hen zijn ideaal om te beginnen met maischen. Ze hebben nu ook een starpakket voor graanbrouwers, waarbij je alleen nog een ketel en een filter moet hebben. Die zijn snel gevonden resp. gemaakt. Zo'n pakket is nog per post te ontvangen.

Er zullen hier vast meer tips volgen.

Drents Hopbier

Citaat van: Edgar op 08-04-2006  18:11 uWelkom! Ik weet geen leverancier bij Enschede, dus misschien moet je eens een weekendje Vlaanderen combineren met een bezoek aan Beverlo.
Misschien dat ze bij de bierbrouwers vereniging HAB  http://hab.brouwen.nl/  wat adressen weten?
En Jubbega (Friesland) http://www.vanderkooyjubbega.nl/index.php   ligt 59 km dichterbij dan Beverlo (België). v Gelder in Amsterdam heeft ook aardig wat spullen, maar vind ik nogal prijzig.
In Ermelo (we komen steeds dichter bij Enschedé) hebben ze ook aardig wat.

Hans Hans

Barry

De eens gek en rij naar Grolsch. misschien hebben ze paketjes om zelf 25l bier te brouwen

veel suc6 met het brouwen. Het 1e biertje dat helemaal lukt is altijd nog het lekkerste :p

Oscar

Citaat van: matthew op 08-04-2006  17:49 uIk ben Matthew, 31 jaar en woonachtig in Enschede.
Ik heb besloten om ook eens te proberen zelf bier brouwen.

Matthew, welkom op het forum. Komende donderdag hebben we van het HAB, Twents bierbrouwers Gilde weer een gilde-avond in Hengelo en bij deze nodig ik je daar voor uit. Stuur even een mailtje naar bestuur@hab.brouwen.nl met eventueel je telefoonnummer, dan neem ik contact met je op.

Groeten en gezondheid
Oscar (voorzitter van het HAB, Twents bierbrouwers gilde)

Oscar

Citaat van: Barry op 08-04-2006  22:16 uDe eens gek en rij naar Grolsch. misschien hebben ze paketjes om zelf 25l bier te brouwen

Dat verkoopt een commerciele brouwerij niet.......

groeten en gezondheid
Oscar

Barry

Citaat van: Oscar op 08-04-2006  23:35 uDat verkoopt een commerciele brouwerij niet.......

groeten en gezondheid
Oscar

Verklaar me voor gek maar ik heb ze bij Hertog Jan te Arcen zien liggen hoor!

matthew

Grolsch ligt nog een paar minuten rijden bij me vandaag, ik kan het altijd eens vragen :P

Wat betreft de uitnodiging, Ik zal eens kijken of ik a.s. donderdag kan komen lijkt me zeer interessant.

@Oscar: ik zal je mail ff beantwoorden.. :P

hopelijk dat ik binnenkort al mijn eerste biertje kan gaan brouwen ik kan haast niet wachten  :D  :proost:

Oscar

Matthew,

Als je hulp nodig hebt....ik woon zelf oonk In Enschede......en wil best wel helpen...Brouwers zijn altijd bereid elkaar te helpen !!

Groeten en gezondheid
Oscar


Oscar

Citaat van: matthew op 09-04-2006  22:00 uGrolsch ligt nog een paar minuten rijden bij me vandaag, ik kan het altijd eens vragen :P

Bespaar je deze moeite, hebben ze namelijk niet !!.  Misschien dat ze bij Slijterij Berendsen nog een bierkit hebben...maar dat betwijfel ik. Maar wil je met een bierkit beginnen ? Of meteen het echte werk ?

Groeten en gezondheid
Oscar

matthew

Het liefst natuurlijk het echte werk. Maar zo profi als ik van sommige hier op het forum zie, zal het bij mij (nog) niet worden.
Gewoon simpel (nou ja ''simpel''  :P )

groeten
Matthew

Oscar

Er zijn nog genoeg brouwers die gewoon simpel met een pannetje op het vuur hun biertje brouwen (zoals ik dus..)....de uitgebreide installatie komt dan later wel als je het brouwen eenmaal "onder de knie" hebt. Veel installatie's worden volgens mij "modulair" uitgebreid..

Groeten en gezondheid
Oscar

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.