Vitamine C toevoeging

Gestart door D.R.K., 13-07-2020 16:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 16-07-2020  23:06 uLaten we die discussie niet over doen...

Nee laten we dat zeker niet doen, maar ik snap niet wat Oscar bedoelt met 'als je het goed doet' dus vandaar de vraag. Ik neem aan dat hij bedoelt: bottelen met zo min mogelijk zuurstoftoetreding, dus vullen vanaf de bodem?

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 16-07-2020  23:11 uDe aanbevolen hoeveelheid is gering...

https://shop.humle.se/shop/11011/files/ANTIOXIN_SBT_TDS.pdf
0,05 tot 0,1 gram per liter.
Ok, dus je kunt het altijd overdoseren mbt de maximale zuurstof wegvangen zonder er last van te hebben.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Jacques op 16-07-2020  23:11 uDe aanbevolen hoeveelheid is gering...

https://shop.humle.se/shop/11011/files/ANTIOXIN_SBT_TDS.pdf
0,05 tot 0,1 gram per liter.
Het is niet iets volgens het Deutsche Reinheitsgebot!

Koen S

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 17-07-2020  01:56 uHet is niet iets volgens het Deutsche Reinheitsgebot!
Dat is suiker ook niet of fruit, kruiden, tarwe, rogge mochten oorspronkelijk ook niet. Zelfs gist want dat kenden ze 500 jaar geleden nog niet. Rare jongens die Duitsers.

Novice77

Zijn deze toevoegingen (AntioxinSBT, vitamine C, sulfiet) allemaal niet toegestaan als je een bier inzendt voor het ONK?
Ik zie in het reglement staan:

22. Het gebruik van schuimkraag bevorderende middelen, bodyverhogende middelen, houdbaarheidsmiddelen, bierpreventieven en enzymen, anders dan welke van nature aanwezig zijn in het graan, is verboden.

Waarom mag vitamine C niet? Of wordt het stiekem wel gedaan?  Ik neem aan dat hier ook op wordt getest in een lab?

Jacques

Citaat van: Novice77 op 20-07-2020  12:16 uIk neem aan dat hier ook op wordt getest in een lab?

Nee. De bierkeurmeesters die keuren bij het ONK moeten het met hun zintuigen doen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.