Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Prinzip  (gelezen 420 keer)

Offline Prinzip

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Today's rain is tomorrow's beer
Even voorstellen: Prinzip
« Gepost op: 18-07-2020 17:29 u »
Hallo allemaal,
Ik ben 43 jaar en werkzaam als onderhoudsmonteur, sinds kort besmet met het brouwvirus, nadat ik een aantal jaar geleden eens een blik heb vergist werd het nu toch echt eens tijd om zelf het drank der goden te leren maken. Sinds kort in het bezit van een Klarstein Mundschenk-30.

Eerst biertje: Bavaria pils (stiekem met mijn broer in de kelder op 5 jarige leeftijd)

Eerste biertje met mijn vader: Stoombier in de brouwerij van Hertog Jan te Arcen toen inmiddels 11 ook toen wist iedereen van niks  :-X

Eerste biertje zelf gebrouwen: Oppertje, Oorspronkelijk bedoeld als Barley Wine maar door gebrek aan kennis over de installatie meer een Saison geworden

Contributie aan dit forum een handleiding om de Klarstein, Easybrew en Brew Monk te programmeren en het programma op te slaan ;)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Re: Even voorstellen: Prinzip
« Reactie #1 Gepost op: 18-07-2020 17:45 u »
Welkom op dit forum. Probeer volgende keer een Saison te brouwen. Misschien dat het dan een Barley Wine wordt. ;)

Offline Prinzip

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Today's rain is tomorrow's beer
« Reactie #2 Gepost op: 18-07-2020 17:55 u »
Bedankt voor de tip Cees, ik blijf net zolang proberen tot het gelukt is :D

Overigens kwam het vooral omdat ik 12 liter wilde brouwen maar met mijn automaat had ik al gauw 18 liter nodig om alles onderwater te krijgen en dan nog de nodige spoelwater.
Volgende keer de ingrediŽnten verdubbelen en kijken of ik op 24 kan uitkomen

Offline BikerEddy

• Vol lid
  • Beter 1 bier in de hand dan de lucht van 10
« Reactie #3 Gepost op: 19-07-2020 22:17 u »
Welkom en veel brouwplezier!

Tags: