Boo Koo geïnspireerde IPA

Gestart door Bvk1983, 09-07-2020 14:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bvk1983

Voor mijn volgende brouwsel wil ik een Boo Koo (https://untappd.com/b/mother-earth-brewing-company-boo-koo/585609) geïnspireerde/kloon IPA gaan brouwen. Na wat zoeken kwam ik op een Amerikaans forum een interpretatie van het recept tegen, wat ik na omzetten in metrisch stelsel en daarna geschaald naar 18 liter in Brewfather heb gezet:



Vraag 1: mijn vorige IPA kwam er behoorlijk bitter uit en had een vergelijke IBU met dit recept. Bitterheid overheerst niet bij Boo Koo, tot hoever zou IBU moeten zakken?
Vraag 2: Omdat ik nog niet zo heel lang brouw en ik dus nog geen overschot voorraad aan hop heb wil ik het liefst met een beperkt aantal hoppen gaan brouwen. Tenslotte ga ik van de 100/125 gram die ik per soort bestel het merendeel overhouden als ik 4 hoppen gebruik. Welke hop kan ik in dit geval het beste laten vallen, zonder concessies te doen op het gebied van de fruitige smaak?
Vraag 3: Ik wil voor het eerst BIAB gaan brouwen, vandaar de hogere waterhoeveelheden. Ik wil dit eigenlijk ook niet meer binnen op het fornuis doen maar buiten op een brander. Ik heb een vrij recente Skottel, zou die brander voldoende vermogen geven voor het aantal liters wat ik wil gaan maischen/koken?

RobbinR

Citaat van: Bvk1983 op 09-07-2020  14:38 uVraag 1: mijn vorige IPA kwam er behoorlijk bitter uit en had een vergelijke IBU met dit recept. Bitterheid overheerst niet bij Boo Koo, tot hoever zou IBU moeten zakken?

Volgens Untappd is de IBU van Boo Koo 58. Misschien kun je de hopgiften zo aanpassen dat je de 58 IBU bereikt.

Citaat van: Bvk1983 op 09-07-2020  14:38 uVraag 2: Omdat ik nog niet zo heel lang brouw en ik dus nog geen overschot voorraad aan hop heb wil ik het liefst met een beperkt aantal hoppen gaan brouwen. Tenslotte ga ik van de 100/125 gram die ik per soort bestel het merendeel overhouden als ik 4 hoppen gebruik. Welke hop kan ik in dit geval het beste laten vallen, zonder concessies te doen op het gebied van de fruitige smaak?

Ik heb te weinig kennis over de verschillende hopsoorten om hier een objectief antwoord op te kunnen geven, maar ik kan je wel het volgende vertellen.
Als je de hoppen invriest, blijven ze ontzettend lang houdbaar! Misschien kun je overwegen om wel op deze manier te brouwen en je restjes hop een volgende keer te gebruiken.

Citaat van: Bvk1983 op 09-07-2020  14:38 uVraag 3: Ik wil voor het eerst BIAB gaan brouwen, vandaar de hogere waterhoeveelheden. Ik wil dit eigenlijk ook niet meer binnen op het fornuis doen maar buiten op een brander. Ik heb een vrij recente Skottel, zou die brander voldoende vermogen geven voor het aantal liters wat ik wil gaan maischen/koken?

Je zou even moeten kijken naar het vermogen. Wij gebruiken een gasbrander van 8 kW en daar koken we 40L wort mee.

Hopelijk heb je wat aan deze antwoorden.

Brouw ze! :brouwen:
Robbin

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.