Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Jan  (gelezen 457 keer)

Offline JanN

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Eigen bier smaakt het best
Even voorstellen: Jan
« Gepost op: 08-07-2020 08:35 u »
Hoi allemaal,

Mijn naam is Jan, ben 57 jaar, woonachtig in een klein Fries dorpje en een grote liefhebber van bier. Sinds een jaar of vijf geleden is mijn interesse voor bierbrouwen ontstaan. Ik heb destijds wel bieren gemaakt met kant en klare moutextract als basis, maar dat gaf na een tijdje niet echt meer voldoening. Al snel daarna ontstond de gedachte om ooit zelf bier te gaan brouwen vanaf scratch, dus vanaf nul.

Sinds februari dit jaar ben ik in het bezit van een Easybrew 30. Hier heb ik inmiddels al een klein aantal bieren mee gebrouwen, mede door info te halen van de site Hobbybrouwwen.
Al lezend op deze site realiseer ik me dat ik nog een lange weg heb te gaan in brouwersland, maar graag leer ik hier de fijne kneepjes van het bierbrouwen met jullie input en ervaring. Ik hoop dat ik hier veel kennis op doe en daardoor nog vele mooie bieren mag brouwen!

Groet Jan

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline trebvuister

• Vol lid
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 08-07-2020 09:21 u »
Welkom Jan en veel brouwplezier

Offline Jaap W

• Senior lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
« Reactie #2 Gepost op: 08-07-2020 11:52 u »
Welkom Jan op dit zeer nuttige forum. Veel brouw plezier, houdt er wel rekening mee dat het een zeer verslavende hobby is.  :brouwen: :biersmile: :proost:

Offline RobbinR

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 08-07-2020 13:13 u »
Hoi Jan,

Welkom op het forum!
Het is in ieder geval zeker dat je hier voldoende kennis gaat vinden om de fijne kneepjes onder de knie te krijgen!

Heb je al brouwplannen?

Brouw ze! :brouwen: :proost2:
Robbin

Offline JanN

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Eigen bier smaakt het best
« Reactie #4 Gepost op: 08-07-2020 14:02 u »
Hoi Robbin

Ik heb inmiddels een aantal bieren gebrouwen waaronder een IPA, NEIPA, Weizen en een Blond bier.
Heb nog plannen voor een BarleyWine en een Stout.

Jan

Offline BikerEddy

• Junior lid
  • **
  • Beter 1 bier in de hand dan de lucht van 10
« Reactie #5 Gepost op: 08-07-2020 15:29 u »
Wees welkom Jan, informatie genoeg hier!

Offline RobbinR

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #6 Gepost op: 08-07-2020 15:42 u »
Hoi Robbin

Ik heb inmiddels een aantal bieren gebrouwen waaronder een IPA, NEIPA, Weizen en een Blond bier.
Heb nog plannen voor een BarleyWine en een Stout.

Jan

Oké dat klinkt goed!

Ik ben zelf groot fan van de stout bieren, en een aantal zijn naar mijn mening relatief makkelijk te brouwen.
Als je interesse hebt in het stout recept dat wij gebruikt hebben voor een dry irish stout, dan stuur me maar een PB!

Veel brouwplezier!

Tags: