Zitten hier kombucha brouwers?

Gestart door Inkbird, 06-07-2020 10:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inkbird

Zitten hier kombucha brouwers? ^-^

Jeroen76

Even de zoekfunctie gebruiken levert je al een flink aantal antwoorden op je vraag op. ;)

Gr. Jeroen


Jaap W

Citaat van: Inkbird op 06-07-2020  10:26 uZitten hier kombucha brouwers? ^-^

Ik heb je een PB gedaan.

Broeky

Ik heb geprobeerd mijn pb die ik gekregen heb naar je te antwoorden. De Inbox is vol dus mijn antwoord kan niet aankomen. Ik zal dit binnenkort nog eens proberen.

Jaap W

Hallo Inkbird,

ik heb net geprobeerd je een PB te sturen, maar je inbox zit vol, dus die komt bij je aan. Gaat over je vraag aan mij (enige weken gelden alweer en waar ik toen ook al op geantwoord heb) over komboucha maken, maar er komt geen enkele reactie meer van jou kant.  :weetniet:
Ik zag ook dat broeky je een pb heeft gestuurd, maar dat die dus ook niet bij je binnen gekomen is. Misschien kun je ons nog eens een PB sturen en uitleggen wat de bedoeling is/was van je eerste berichtje aan ons.

Broeky

Citaat van: Jaap W op 15-07-2020  09:49 uHallo Inkbird,

ik heb net geprobeerd je een PB te sturen, maar je inbox zit vol, dus die komt bij je aan. Gaat over je vraag aan mij (enige weken gelden alweer en waar ik toen ook al op geantwoord heb) over komboucha maken, maar er komt geen enkele reactie meer van jou kant.  :weetniet:
Ik zag ook dat broeky je een pb heeft gestuurd, maar dat die dus ook niet bij je binnen gekomen is. Misschien kun je ons nog eens een PB sturen en uitleggen wat de bedoeling is/was van je eerste berichtje aan ons.

Dit zou inderdaad ook bij mij veel duidelijkheid opleveren.

Pieter1954

Ik wil ook graag eens een poging wagen om kombucha te maken. het is tenslotte ook een manier van brouwen en dit is een brouwforum voor hobbyisten.

Dus wie woont in de buurt van Enkhuizen en kan me helpen om op te starten. Met name om aan de zwam te komen schijnt lastig te zijn.

JeroenP

@Pieter1954: Als vriendelijke fyi:
Braumarkt heeft ze volgens de website nog op voorraad: https://www.braumarkt.com/white-labs-wlp600-kombucha-scoby

Jaap W

Citaat van: Pieter1954 op 30-01-2021  13:21 uIk wil ook graag eens een poging wagen om kombucha te maken. het is tenslotte ook een manier van brouwen en dit is een brouwforum voor hobbyisten.

Dus wie woont in de buurt van Enkhuizen en kan me helpen om op te starten. Met name om aan de zwam te komen schijnt lastig te zijn.

Dag Pieter 1954, welkom als kombucha maker. Ik maak al vanaf 1997 zelf kombucha.
Als ik in de buurt van Enkhuizen zou wonen, had ik je zo een paar SCOBY's en starter om de deur kunnen zetten, maar ik woon aan de andere kant van het land, dus dat schiet niet op. Op het internet worden ze wel te koop aangeboden, dus even zoeken op het internet naar scoby's en misschien vind je er dan een bij jou in de buurt.
succes  :biersmile: :brouwen:
SCOBY betekent Symbiotic Colonie Off Bacteria and Yeast.

wernerthefox

Leuk, het staat op mijn lijstje. Ik heb wel S. boulardii gekocht met het idee om die een keer op te kweken, en van daaruit te gebruiken met L. plantarum in een co-fermentatie om een sour te maken (dus een bier, geen Kombucha).
Zo'n SCOBY vind ik ook fascinerend en ik ga het zeker een keertje proberen. Hoop dat je dit gaat doorzetten en ons op de hoogte houdt!
Werner

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.