Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brew in a bag  (gelezen 653 keer)

Offline Piere

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Brew in a bag
« Gepost op: 04-07-2020 18:43 u »
Hallo. Ik heb een vraag over biab , na mijn eerste geslaagde brouwsel ben ik van plan om de brew in a bag methode te proberen, wordt er in de traditionele manier gehamerd op het constant roeren bij het maischen lees ik dit weinig bij de biab.
Hoeft dit dus ook minder?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline trebvuister

• Vol lid
  • Land: nl
Re: Brew in a bag
« Reactie #1 Gepost op: 04-07-2020 22:17 u »
Ik heb nu 2x BIAB gebrouwen en tussendoor (elk kwartier) even geroerd.
Rendement van ongeveer 80%.

Hoeveelheid 10 liter

Offline Fractus

• Vol lid
  • Trotse eigenaar van een Arsegan Easybrew 30
« Reactie #2 Gepost op: 04-07-2020 23:50 u »
Het continu roeren bij de 'klassieke' methode is vooral erg belangrijk om aanbranden te voorkomen. Als bij jouw brouwopstelling de zak niet op de bodem van je pan ligt tijdens het verwarmen zal het niet zo snel aanbranden en kun je volstaan met af en toe roeren om de temperatuurverschillen in het wort te verkleinen en een iets beter rendement te halen :)

PS welkom op het forum!

Offline Heuvinger brouwerij

• Senior lid
  • Avangard malz, CML yeast, Noord-Nederlandse hop
« Reactie #3 Gepost op: 05-07-2020 02:22 u »
Als bij jouw brouwopstelling de zak niet op de bodem van je pan ligt tijdens het verwarmen
Tip!
Zoek eens!
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29048.msg552109.html#msg552109

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 05-07-2020 22:44 u »
Hallo. Ik heb een vraag over biab , na mijn eerste geslaagde brouwsel ben ik van plan om de brew in a bag methode te proberen, wordt er in de traditionele manier gehamerd op het constant roeren bij het maischen lees ik dit weinig bij de biab.
Hoeft dit dus ook minder?

Roeren zorgt er voor dat er meer interactie is tussen de enzymen en het substraat. Dit staat los van de wijze van filteren.

Offline Piere

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 18-07-2020 21:28 u »
Een beetje laat maar bedankt voor jullie reacties.

Tags: