Ervaring opdoen bij gevorderde hobbybrouwer

Gestart door PrinsPils89, 03-07-2020 11:09 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PrinsPils89

Hallo!

Ik ben nu enkele maanden bezig met hobbybrouwen en ben er erg enthousiast over. Mijn eerste batch bestond uit een volmout recept en is helaas mislukt, het bier was erg troebel en had ijzer-achtige smaak. Om het mezelf wat makkelijker te maken heb ik hierna een aantal batches gebrouwen met moutextract en met succes! Hier zijn enkele heerlijke blonde bieren uit voortgekomen.

Ik zou graag weer een volmout bier willen brouwen, maar merk dat ik hier wat onzeker over ben en het zonde zou vinden om opnieuw een brouwsel te moeten verspillen! Om die reden ben ik op zoek naar een gevorderde hobbybrouwer (bij voorkeur regio Zuid-Holland) bij wie ik op een brouwdag mee mag kijken en helpen om meer ervaring op te doen. Ik heb een cursus/workshop overwogen, maar het aanbod lijkt wat beperkt op het moment..

Ik hoop dat er iemand voor openstaat!

Patrick

trebvuister

Ik kan je niet helpen (woon niet bij je in de buurt en ben zeker nog niet ervaren)
Ik heb wel een tip: kijk eens bij Brouwbroeders; zij verkopen pakketten met geschroten mout en alle andere ingrediƫnten
Er zit een duidelijke beschrijving bij.
ik heb er een paar keer lekker bier mee gebrouwen en ben nu meer "zelfstandig" aan het brouwen

En nee ik heb geen belangen bij Brouwbroeders

hansHalberstadt

Citaat van: PrinsPils89 op 03-07-2020  11:09 uHallo!

Ik ben nu enkele maanden bezig met hobbybrouwen en ben er erg enthousiast over. Mijn eerste batch bestond uit een volmout recept en is helaas mislukt, het bier was erg troebel en had ijzer-achtige smaak. Om het mezelf wat makkelijker te maken heb ik hierna een aantal batches gebrouwen met moutextract en met succes! Hier zijn enkele heerlijke blonde bieren uit voortgekomen.

Ik zou graag weer een volmout bier willen brouwen, maar merk dat ik hier wat onzeker over ben en het zonde zou vinden om opnieuw een brouwsel te moeten verspillen! Om die reden ben ik op zoek naar een gevorderde hobbybrouwer (bij voorkeur regio Zuid-Holland) bij wie ik op een brouwdag mee mag kijken en helpen om meer ervaring op te doen. Ik heb een cursus/workshop overwogen, maar het aanbod lijkt wat beperkt op het moment..

Ik hoop dat er iemand voor openstaat!

Patrick
Ik zou je aanraden om lid te worden van een brouwgilde. Ik heb even niet in mijn hoofd welke bij jou in de buurt zitten. Weet iemand of we ergens op het forum een overzichtje hebben en bijhouden van verenigingen en waar die zitten?

de Machtige Wil

Citaat van: hansHalberstadt op 03-07-2020  13:48 uWeet iemand of we ergens op het forum een overzichtje hebben en bijhouden van verenigingen en waar die zitten?

http://www.hobbybrouwen.nl/clubs.html

In Zuid Holland zijn er zelfs drie.

Appiehappie

Waar woon je in Zuid-Holland? Ik ga zelf nog 3 keer brouwen deze zomer (ik brouw buiten in de tuin). Ik heb al vaker mensen gehad die wilde meekijken met het brouwen en ik brouw zelf al zo'n 18 jaar. Dus ervaren... ja inderdaad. Ik brouw zelf sinds 5 jaar met een Grainfather brouwpan.

PrinsPils89

Bedankt voor de reacties tot dusver. Een brouwvereniging lijkt me wel wat, hier zal ik me eens in verdiepen!

@Appiehappie: Ik kom zelf uit Spijkenisse! Bedankt voor je aanbod, ik houd deze in gedachten!

Oscar


tdp


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.