Even voorstellen: Jaco

Gestart door Hoppatee, 02-07-2020 22:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoppatee

Hallo, ik wil me even voorstellen.

Ik ben Jaco en al jaren gek van speciale biertjes. Afgelopen vaderdag een bierbrouw pakketje van BrewMonk gekregen en daarmee direct aan de slag gegaan. Het staat nog te gisten in een klein emmertje, maar vanaf dat moment raakte ik totaal 'begeisterd' van bier maken. Ik vraag me af wat er dadelijk uit die emmer komt, want ik ben meteen de theorie in gedoken en denk dat ik toch best veel fout heb gedaan.

Mijn eerste recept wordt een Karmeliet kloon, wel wat hoog gegrepen volgens mij, maar van dingen verkeer doen leer je het meest.

Jaco

Laikea

He Jaco,

Welkom op het forum! Ik ben net nieuw in de wereld van bier brouwen en zo te horen heb je al best wat kennis opgedaan! Veel plezier met brouwen. Als je vragen hebt over scheikunde, schroom niet te vragen.

Laikea

Jeroen76

Van harte welkom Jaco!

Lekker van start gegaan en meteen gegrepen door het virus, dat doe je goed ;)

Heel veel brouwplezier alvast en schroom niet om je vragen te stellen, je hebt snel een antwoord. Bovenal leer je natuurlijk het meeste en snelste door het te ervaren.

Gr. Jeroen


Hoppatee

@Laikea
Vooral theoretische kennis hoor, moet nog getoetst worden allemaal :-)

Jij wilt ook een stevig biertje gaan brouwen met Wyeast 3787, klopt dat?

Hoppatee

Citaat van: Jeroen76 op 03-07-2020  00:21 uVan harte welkom Jaco!

Lekker van start gegaan en meteen gegrepen door het virus, dat doe je goed ;)

Heel veel brouwplezier alvast en schroom niet om je vragen te stellen, je hebt snel een antwoord. Bovenal leer je natuurlijk het meeste en snelste door het te ervaren.

Gr. Jeroen

Dank je Jeroen, helemaal mee eens!

Laikea

Citaat van: jaco triple op 03-07-2020  00:38 u@Laikea
Vooral theoretische kennis hoor, moet nog getoetst worden allemaal :-)

Jij wilt ook een stevig biertje gaan brouwen met Wyeast 3787, klopt dat?

Yes klopt! Heb er veel over gelezen dus hoop dat het lukt zonder extra bottlegist toe te voegen

Hoppatee

Ik ben benieuwd naar je ervaring straks en zal die van mij ook delen. Voor de Karmeliet kloon ga ik ook Wyeast 3787 gebruiken en volgens een gist calculator heb ik iets van 182 miljard gist cellen nodig voor 10L. Daarom wil ik de gist gaan opstarten.

Laikea

De Wyeat 3787 die te koop is, is voor c.a. 20 L (5 gallon = 19 L). Behalve de initiele activatie in het sachet hoef je hem niet extra op te kweken toch?

Hoppatee

Dat staat ook op die van mij, denk dat we dezelfde hebben. Wyeast 3787 XL activator, goed voor 100 miljard cellen. Hoe verder van de productie datum des te meer neemt het af. Ik wil voor mijn biertje starten met SG 1075, wanneer ik die kennis invoer in zo'n pitch rate calculator, dan heb ik voor 10 L 182 miljard cellen nodig. Daar wil ik er dan meer van maken met een starter.

Maar goed, dat is de theorie geïnterpreteerd door een n00b   ::)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.