Even voorstellen: Vincent

Gestart door Laikea, 02-07-2020 13:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Laikea

He allemaal,

Ik ben Vincent de Boer, 27 jaar en geboren en getogen Groninger. Altijd sinds dat ik de opleiding Scheikunde ben gaan doen heb ik er over na gedacht om eigen bier te brouwen.
Inmiddels ben ik 'al' 5 jaar werkzaam in de organische chemie en heb ik besloten dat het tijd wordt om mijn eerste bier te brouwen.

Ik heb net de eerste ingrediënten besteld en ga zo snel mogelijk de eerste poging wagen. Op dit moment is het voor mij veel inlezen op het forum en kennis opdoen, maar gelukkig ligt het dicht bij mijn aard als chemicus.

Hebben jullie vragen/suggesties, kom maar door!

Cheers,
Vincent

RobbinR

Hee Vincent,

Allereerst van harte welkom op het forum!

Vanwege mij natuurkundige opleiding heb ik ook wat chemische kennis en ik kan je vertellen dat het mooi van pas komt bij het brouwen.
Vooral wanneer je wat dieper in de "brouwstof" duikt.
Ik raad je wel aan om niet dezelfde fout te maken als ik heb gemaakt.
Begin te brouwen met de basics, bouw daarna beetje bij beetje uit.

Wat voor bier wil je gaan brouwen?

Veel brouwplezier! :brouwen:

Robbin

Laikea

He Robbin!

Heel erg bedankt!
Leuk om te zien dat hier meer beta mensen zitten!

Ik wilde eigenlijk beginnen met een triple. Een karmeliet achtig biertje maar dan in de laatste 10 minuten van de laatste hop kook 20 g aan citroen en sinaasappel rasp (kan dit met verse rasp?) toevoegen.
Is dit al een te ambitieus plan?

Vincent

Jeroen76

Hoi Vincent!

Van harte welkom en ben er van overtuigd dat je met jou kennis en ervaring flink wat profijt hebt bij het brouwen. Daarnaast zul je wellicht ook andere brouwers wel kunnen helpen bij hun vragen.