Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 19-09-2020 Open Bergsche Bierbrouw Kampioenschap (OBBK) | Bergs Bierfestival  (gelezen 1106 keer)

Offline jorisstoop

• Bergsche Bierbrouwersgilde
  • Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • Bergsche bierbrouwersgilde
Beste brouwer,

Het Bergsche Bierbrouwersgilde organiseert op zaterdag 19 september 2020 wederom het jaarlijkse Open Bergsche Bierbrouw Kampioenschap (OBBK).

Schrijf je nu in voor een van de grootste hobbybrouwwedstrijden van Nederland!

De keuring en prijsuitreiking zal plaatsvinden tijdens het virtueel Bergs Bierfestival, zodat een gezellig, bierig en muzikaal entourage verzekerd is. Het Bergs Bierfestival zal dit jaar online plaatsvinden. Door deze nieuwe ontwikkelingen hebben we het aantal bieren wat toegelaten wordt tot de wedstrijd kunnen uitbreiden, zijn de inleveradressen beperkt en is er de mogelijkheid tot het opsturen van de wedstrijdbieren. Let op: De wedstrijdbieren dienen iets eerder te worden ingeleverd dan dat u van ons gewend bent.

Alle informatie over het festival, inschrijvingsformulieren (inschrijven tot begin september), kosten, reglement, foto's etc. vindt je op onze website: www.bergsbierfestival.nl.
Na inschrijving voor het OBBK zult u nog uitgebreid geÔnformeerd worden over de online prijsuitreiking en het bijbehorende Bergs Bierfestival.

Schroom niet om dit bericht door de sturen naar al je biervrienden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline BikerEddy

• Junior lid
  • **
  • Beter 1 bier in de hand dan de lucht van 10
Ik krijg dorst van virtueel bier...   :biersmile:

Online Martijn0172

• Super lid
  • Brouwerij de 12 Stuyvers
    • Brouwerij de 12 Stuyvers
In tegenstelling tot het ONK zie ik het bij het BONK niet terug in het reglement dus hierbij mijn vraag. Ik heb een tweetal bieren via huurbrouw commercieel uitgebracht. Mag ik alsnog mijn thuisbrouw bieren insturen?

Offline henkie

• Vol lid
  • excuus voor eventuele interventie

Ik vind dit toch wel een vorm van rechtsongelijkheid. (Ook omdat ik mijn bier al in vichy flessen heb...)

Offline BikerEddy

• Junior lid
  • **
  • Beter 1 bier in de hand dan de lucht van 10

Eens, is meten met twee maten, en het gaat trouwens om de inhoud vind ik.
Maar ja, ik kom ook alleen om te drinken:)

Ik vind dit toch wel een vorm van rechtsongelijkheid. (Ook omdat ik mijn bier al in vichy flessen heb...)

Offline jorisstoop

• Bergsche Bierbrouwersgilde
  • Vol lid
    • Bergsche bierbrouwersgilde

Deze regels komen uit het centraal reglement dat onder andere door de keurmeesters is opgesteld. De reden hiervoor is de hele logistieke operatie. De bieren (in ons geval 600, maar bij een ONK makkelijk meer dan 1500) moeten gesorteerd en vervoerd worden in kratten. Als er bijvoorbeeld steinies worden ingeleverd is dat erg lastig omdat die niet in "normale" kratten passen en dus apart of anders vervoerd moeten worden. Met de kans op schade etc.

Omdat de BNR-flessen niet in BelgiŽ voorradig zijn is er de uitzondering.

Offline mbroek

• Super lid
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
Het ONK accepteert sinds 2020 ook Vichy en longneck flessen. Kwestie van iets hogere kratjes gebruiken.

Offline Emanuel

• Vol lid
  • Oefening baart kunst.
Ik heb me zojuist ingeschreven met 2 verschillende bieren.... ben benieuwd straks in september  :proost:

Offline Gerard van De Tulp

• Eerste berichten geplaatst
  • *
Ik heb samen met een andere hobbybrouwer een bier gebrouwen dat we graag willen insturen.  Bij ONK kon ik 2 namen opgeven. Op het formulier voor OBBK lijkt dat niet mogelijk.  Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Update: Inmiddels de volgende suggestie via Facebook ontvangen:
"inschrijven op nieuwe naam, bijvoorbeeld je groepsnaam. Je moet wel inschrijven met een e-mail adres wat nog niet bekend is."

Tags: