Giststarter - wat ligt er op mijn gist

Gestart door rfrins, 30-06-2020 10:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rfrins

Hoi,

Ik heb een giststarter gemaakt en koud weggezet om vrijdag mee te brouwen.

Nu is de gist netjes uitgezakt, maar er lijkt een donkerdere laag op de gistkoek te liggen.

Wellicht zie ik het verkeerd. Iemand hier ervaring mee?


rfrins


rfrins

De gebruikte gist is de Wyeast Belgian Ardennes.
Giststarter heeft bij 24 uur op de magneetroerder gestaan hij een temperatuur van 21 graden

Gerb


rfrins

Het witte is mijn gist neem ik aan en dan zou het donkere trub moeten zijn? Die had ik dan eronder verwacht ipv erop, maar dat kan natuurlijk anders zijn door de magneetroerder en vervolgens het snelle afkoeling...

Ik was al bang voor een infectie of iets dergelijks...?

hansHalberstadt

Dit ziet er vrij standaard uit. Bovenste laagje zal waarschijnlijk wat gist met deels zwevend ijwit zijn. Zie ik bij mij ook wel. Gewoon vocht afgieten en gebruiken.

rfrins

Ok dan ben ik gerustgesteld. Nu maar hopen dat het een goede La Chouffe kloon wordt [emoji481][emoji41]

EBC

Citaat van: hansHalberstadt op 30-06-2020  15:07 uDit ziet er vrij standaard uit. Bovenste laagje zal waarschijnlijk wat gist met deels zwevend ijwit zijn. Zie ik bij mij ook wel. Gewoon vocht afgieten en gebruiken.

Maar rfrins is niet van Amsterdam ...

rfrins

Citaat van: EBC op 30-06-2020  18:31 uMaar rfrins is niet van Amsterdam ...
En dat betekent?

André de Laat

Citaat van: rfrins op 30-06-2020  18:33 uEn dat betekent?

IJwit misschien? hahahahaaaaa

rfrins


hansHalberstadt

Teveel met ijwit bezig gehouden de laatste tijd. Mijn taalgevoel past zich snel aan zo te zien.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.